کد خبر: 7683
1400/03/18 - 14:46


صدای زنجان از احتمال کوتاهی فنی در قسمتی از پروژه دوخطه‌کردن راه‌آهن زنجان–قزوین گزارش می‌دهد؛

پلی بر روی آب

نماینده اهالی منطقه زنجانرود: استقرار پایه پل راه‌آهن در وسط فاضلاب تبعات ندارد؟/ عضو اصلی هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان: ممکن است تبعات داشته باشد، شورای فنی استان ورود کند/ کارشناس فنی: پیمانکار مقصر است، نگرانیم تحویل کار با تخریب پل راه‌آهن همزمان شود!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در شرایطی که برخی از مجریان از تحویل پروژه دو خطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین تا یک ماه آتی خبر می‌دهند، اهالی منطقه با اشاره به عدم رعایت نکات فنی در احداث پل راه‌آهن (مسیر ورودی از خیام) و استقرار یکی از پایه‌ها در وسط فاضلاب خواهان پیگیری جدی موضوع از سوی مسئولان هستند. تعدادی از مهندسان نیز با بررسی میدانی از محل، این نگرانی اهالی را به حق دانسته و بر لزوم ورود شورای فنی استان جهت بررسی دقیق تاکید دارند!

16 خردادماه جاری، فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان در کارگروه امور زیربنایی استان از اختصاص اعتبار برای ادامه اجرای طرح دو خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین خبر داد و گفت: 150 میلیارد تومان اعتبار دیگر برای این طرح اختصاص یافت که 40 میلیارد تومان آن تزریق شد تا طرح در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

عملیات طراحی و احداث خط دوم قطعه راه آهن قزوین-زنجان (از خروجی ایستگاه سلطانیه تا ایستگاه زنجان) به کارفرمایی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، معاونت فنی و زیربنایی در حال اجرا است.

بر این اساس «گروه مهندسین مشاور هراز راه» به عنوان مدیر طرح، «شرکت اهورا مهر گستران» و «شرکت جهاد نصر میثاق اهواز» به عنوان پیمانکار، شرکت «طرح نواندیشان» و «صنعت دارمبین» به عنوان مشاور همکار و  شرکت مهندسی «گمانه کاو» به عنوان مشاور ژئوتکنیک در اجرا و تکمیل پروژه حضور دارند.

چالش مسیر تردد برای زنجانرودی‌ها با اجرای پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین

حدود ۶ سال از آغاز پروژه دوخطه کردن محور تهران، قزوین و زنجان می‌گذرد، محور ریلی که می‌تواند سهم مهم و تأثیرگذاری در توسعه منطقه شمالغرب کشور داشته باشد، اهالی منطقه مدعی‌اند با وجود اینکه پروژه تاکنون (خردادماه جاری) 60 درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما اصول فنی و مهندسی با حضور خیل مهندسان و صاحب‌نظران رعایت نشده است! ضمن اینکه مسئولان آنچنان در اجرای این پروژه دستپاچه شده‌اند که گویا راه دسترسی مردم و ساکنان روستاهای اطراف به ویژه زنجانرود را فراموش کرده‌اند و اقدامی هم برای اصلاح مسیر فعلی که همان ورودی زنجانرود از سمت خیام (زیرگذر پل راه‌آهن) است، نکرده‌اند!

در حال حاضر تنها راه ورودی و خروجی اهالی از سمت «خیام» است که به لحاظ بعد مسافت به شهر بهترین مسیر می‌تواند باشد اما با پروژه راه‌آهن شمالغرب در احداث پل در مسیر پل تاریخی سیدمحمد تردد در منطقه به سختی صورت می‌گیرد.

اهالی می‌گویند حالا که اعتبار مسیر منتهی به پل سیدمحمد با توجه به دوخطه شدن قطار زنجان-قزوین، از سوی تهران (با توجه به ملی بودن پروژه) پرداخت می‌شود، ضروری است تا با توجه به قرارگیری در مجاورت شهرک ملیله، با رعایت نکات مهندسی و در جهت جذب گردشگر پروژه با دقت اجرایی شود.

بر اساس مشاهدات، در حال حاضر تنها راه دسترسی اهالی زنجانرود و روستاهای اطراف از محل پل زیرگذر مذکور بوده و با تکمیل پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجانقزوین تردد از محل کوی وحدت برای اهالی نیز ممکن نخواهد بود.

سیدبهروز حسینی، نماینده اهالی منطقه گردشگری زنجانرود با اشاره به مساحت 100 هکتار باغ‌های منطقه می‌‍‌گوید: مسیر ورودی و خروجی از سمت بیجار به این منطقه با استقرار گاردریل بسته شده است و مسیر «خیام» تنها مسیر ورود و خروج به این منطقه است.

البته نماینده اهالی منطقه گردشگری زنجانرود این را هم می‌گوید که مسئولان تصمیم داشتند مسیر را تغییر دهند اما از آنجایی که مسیر مذکور تبدیل به «مسیر گردشگری» می‌شود، پیشنهاد شد که مسیر ورودی و خروجی از سمت خیام شرقی، بلوار بهشتی شود. الان 60 درصد پروژه اجرایی شده است. به مسئولان گفتیم که حجم تردد خودروها با توجه به گردشگری شدن مسیر، مشخص نیست پس ضروری است تا این مهم نیز مدنظر مجریان باشد.

حسینی تصریح می‌کند: مسئولان راه‌اهن تاکید می‌کنند که مسیر زیرگذر (محل اجرای پروژه مسیر منتهی به پل سیدمحمد) مسیر مذکور مال‌رو بوده و اصلا محل عبور و مرور نیست! ما هم می‌گوییم خب به تهران پیشنهاد ایجاد مسیر جدید را بدهید! ضمن اینکه همه می‌دانیم این مسیر که گفته می‌شود مال‌رو بوده است از سال‌های گذشته محل تردد خودروها بوده و ماشین‌رو است!

عده‌ای سوء‌استفاده‌گر اصرار دارند مسیل را تبدیل به محل عبور کنیم!

منوچهر صفری، سرپرست راه‌آهن شمالغرب در گفت‌وگو با صدای زنجان که این اظهارات را دغدغه تعداد معدودی از افراد سو‌ء‌استفاده‌گر می‌داند که اصرار دارند آب‌رو را به زیرگذر یا روگذر با عرض 5 متری تبدیل کنند، می‌گوید: محل مذکور، آب‌روی خروجی ایستگاه زنجان به سمت تهران (خروجی زنجان) منتهی به پل سیدمحمد است. به منظور مساعدت کف کانال یک متر پائین‌تر در نظر گرفته شد تا مردم بتوانند به سهولت در مسیر تردد کنند، انسداد مسیر پس از بارش باران و افزایش حجم آب را امری طبیعی می‌داند چرا که آن مسیر آب‌روی است که قبلا مسیل بود و الان محل عبور فاضلاب شهری است نه محل تردد اشخاص!

صفری اضافه می‌کند: شهرداری در منطقه مذکور نسبت به ایجاد کانال در بالادست و پائین‌دست اقدام کرده، وسط این دو کانال نیز همین آب‌رو قرار گرفته است که مردم از این آب‌رو به عنوان معبر استفاده می‌کنند. خب طبیعی است در بهار و تابستان و با هر بارشی شاهد بالا آمدن آب باشیم.

زنجانرودی‌ها از مسیر کوی وحدت تردد کنند

سرپرست راه‌آهن شمالغرب تصریح می‌کند: هم‌اکنون مردم از آب‌روی متعلق به راه‌‌آهن که محل عبور فاضلاب شهری است تردد می‌کنند در حالی که از فاصله 150 متری گذرگاه آسفالت از سمت «کوی وحدت» باید تردد کنند چرا که راه اصلی ساکنان و اهالی منطقه محسوب می‌شود. 

با اجرای پروژه مسیری برای تردد از کوی وحدت وجود ندارد!

اما سیدبهروز حسینی، نماینده اهالی زنجانرود با رد این اظهارات می‌گوید: اگر مسیر دیگری غیر از این مسیر هست نشان‌مان بدهید! مسئولان هیچ اطلاعی از مسیرها ندارند! در حال حاضر تمامی راه‌ها اصلاح شده به جز زیر پل! با اجرای دوبانده شدن پروژه راه‌آهن، مسیری برای تردد از روستای «کوی وحدت» به زنجانرود وجود ندارد، از سمت جاده بیجار نیز مسیرهای ارتباطی راه‌های روستایی «رامین»، «سهله»، «قره‌تپه»، «آزاد»، «حسن‌ابدال» و غیره بسته شده و تنها راه باقی مانده از ورودی زنجانرود از مسیر خیام (زیرگذر پل راه‌آهن) است.

حسینی برخی از اظهارات مبنی بر اینکه با استقرار کانال‌های فاضلاب جهت هدایت فاضلاب شهری و آب‌رفت بودن پل زیرگذر از سمت خیام، هیچ دلیل منطقی برای اصرار اهالی جهت ایجاد مسیر دسترسی از نقطه یاد شده وجود ندارد، را تعجب‌انگیز دانسته و یادآور می‌شود: حدود 10 سال قبل مسئولان وقت استانداری و ارگان‌های مربوطه خیابان 12 متری بعلاوه کانال آب 7 متری سرپوشیده را ایجاد کردند، مسیر فعلی نقطه ورودی منطقه گردشگری محسوب می‌شود. آقایان پاسخ دهند که وقتی شهر توسعه می‌یابد نباید مدیری برای رفع مشکل اقدامی کند؟ اینکه می‌گویند مسیر «مال‌رو» بوده یا در مسیر سیلاب قرار دارد، حرف منطقی نیست، خب در گذشته مردم با چهارپا تردد می‌کردند الان با خودرو! بهتر است مسیر را اصلاح کنید و توجیه نکنید!

بی‌توجهی به اصول مهندسی در ساخت پل راه‌‌آهن

نماینده اهالی منطقه گردشگری زنجانرود با اشاره به مراجعه مکرر برای پیگیری مشکل ساکنان منطقه از حدود 1.5 سال پیش عنوان می‌کند: مسئولان قبلی و فعلی به مطالبات مردم توجهی نداشته و تا به امروز به وعده اکتفا کرده‌اند!

وی با اشاره به اصلاحات صورت گرفته در مسیر تردد روستائیان و باغداران منطقه عنوان می‌کند: پیمانکار برای ایجاد ستون پل جدید، دست به کار شد اما مسئولان راه‌آهن اعلام کردند به دلیل عدم صدور مجوز شهرداری، ستون پل در داخل کانال آب مستقر شد!

صدای زنجان به منظور پیداکردن دستگاه متولی صدور مجوز برای استقرار پایه پل در ورودی منطقه گردشگری زنجانرود از سمت خیام آن هم درست وسط مسیر عبور فاضلاب شهری و البته فاضلاب خروجی از راه آهن شمالغرب، موضوع را از طریق سعید عباسی، معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهرداری زنجان پیگیری کرد اما تا لحظه تهیه این گزارش هیچ ارگانی چرایی استقرار پایه پل در وسط محل عبور فاضلاب که به اعتقاد کارشناسان فنی تبعاتی نظیر خوردگی تدریجی پایه‌های بتن و بروز حادثه احتمالی خواهد داشت، را توضیح نداده است.

حتی موضوع مذکور از طریق شرکت آب منطقه‌ای که برخی از مسئولان معتقد بودند این شرکت به عنوان متولی رودخانه زنجانرود و بستر آن، باید پاسخگو باشد پیگیری شد، مسئولان آب منطقه‌ای زنجان در ساعات ابتدایی (دوشنبه 17 خرداد) با حضور در محل موضوع را بررسی کردند که گزارش آن فعلا در اختیار صدای زنجان قرار نگرفته است!

از سوی دیگر اهالی مدعی‌اند: با توجه به اظهارات کارشناسان و صاحب‌نظران، بتن‌ریزی در کف به درستی از سوی پیمانکار پروژه اجرا نشده است. از این رو مراتب را با مسئولان راه‌آهن در میان گذاشتند و خواستار نظارت بر روند اجرای پروژه شدند اما مسئولان به جای ترتیب اثر دادن، ضمن دفاع از عملکرد پیمانکار گفتند که «مسیر را مسدود می‌کنیم تا دیگر نتوانید آن جا را ببینید!»

ایمن نبودن مسیر تردد زیرگذر پل راه‌آهن

حسینی، نماینده اهالی منطقه گردشگری زنجانرود با اشاره به از بین رفتن نصف سازه‌های احداث شده در زیرگذر و عدم به کارگیری اصول فنی در بتن‌ریزی (در کف) تصریح می‌کند: متاسفانه اجرای این پروژه سبب شده تا مساحت مسیر تردد محدود شود، بخش قابل توجهی از سازه از بین رفته است. در حال حاضر خودروی نیسان به سختی می‌تواند از محل تردد کند، سایر خودروهای سواری نیز با سرعت بسیار پائین و با ترس از منحرف شدن از مسیر، تردد می‌کنند. نگرانی ما از این است که در صورت آتش‌سوزی و بارندگی، امکان تردد خودروهای امدادی وجود ندارد و باید این خودروها برای امدادرسانی از مسیرهای فرعی و اتوبان وارد منطقه شوند. ضروری است تا پایه‌های پل از مسیر سیلاب دور شود و محل برای جریان آب به ویژه در زمان بارش و ایجاد سیلاب عریض شود تا از مشکلات بعدی یاد شده جلوگیری کند.

وی تاکید می‌کند: مسیر ورودی کانال 2 متر باید عریض شود. متاسفانه ستون‌ها درست در وسط کانال مستقر شده، خروجی کانال، ستون پل و مسیر تردد خودروهاست! پیمانکار حدود 2 ماه قبل عملیات بتن‌ریزی را انجام داده است، از ظاهر بتن مشخص است که «کرمو» شده است، پایه‌های پل که محل عبور فاضلاب هم هست یک سال پیش احداث گردیده که الان دچار خوردگی شده است! تصور نمی‌کنم این پل 5 سال بتواند دوام یابد!

حسینی با بیان اینکه عملیات دوخطه شدن قطار زنجانتهران جزو پروژه‌های ملی است، می‌گوید: اجرای فنی پروژه می‌تواند علاوه بر زنجانرود روستاهای اطراف نظیر «قره‌تپه»، «حسن‌ابدال» و غیره را از توسعه بهره‌مند کرده و حتی از حوادث خسارت‌زا به این مناطق جلوگیری کند.

استقرار پایه پل راه‌آهن در وسط فاضلاب و احتمال خسارت!

علاوه بر آن، نماینده اهالی منطقه گردشگری زنجانرود با اشاره به ورود فاضلاب راه‌آهن به کانال فعلی و هدایت آن به سمت زنجانرود و بروز مشکلات زیست‌محیطی عنوان می‌کند: متاسفانه مسئولان بدون توجه به این امر، باغداران و اهالی را مقصر مشکلات زیست‌محیطی و آلودگی زنجانرود اعلام می‌کنند. ما این موضوع را بارها از طریق مسئولان این مجموعه پیگیری کرده‌ایم و هر بار گفته شده که مسیر را اصلاح و مشکل را رفع می‌کنند!

اما منوچهر صفری، سرپرست راه‌آهن شمالغرب با رد این اظهارات با اشاره به احداث کانال 4 در 4 با ارتفاع 2 متر فاضلاب شهری در بالا و پائین دست مسیر توسط شهرداری عنوان می‌کند: شهرداری در نظر دارد تا با اتصال کانال‌ها، فاضلاب شهری را به سمت زنجانرود هدایت کند، الان محل پر از آشغال است.

«کرمو» شدن بتن در برخی از نقاط پل مشهود است

احد محمدی، عضو اصلی هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان زنجان نیز در این رابطه با بیان اینکه موضوع مربوطه تخصصی است و باید مورد بررسی کارشناسی قرار گیرد، اضافه می‌کند: جدای از اینکه پروژه در کدام نقطه زنجان اجرایی می‌شود عرض می‌کنم، در برخی از نقاط بتن کرمو شده و شن‌ها قابل مشاهده هستند، مجری برای اینکه شن‌زدگی دیده نشود آن را با سیمان پوشانده است! شن‌زدگی نشان از ضعیف بودن بتن است که البته ممکن است موضعی باشد. بهتر است برای اطمینان بیشتر آزمایش‌های لازم از جمله آزمایش مخرب و غیرمخرب بتن صورت گیرد.

هدف از تست غیر مخرب، تعیین کیفیت و پیوستگی مصالح، اعضا یا مجموعه‌ها بدون اثرگذاری بر کارایی آن‌ها است. تست مخرب بتن هم برای تعیین خواص مکانیکی مصالح مانند مقاومت تسلیم، مقاومت فشاری، مقاومت کششی، شکل‌پذیری و سختی شکست از مکانیسم‌های خرابی استفاده می‌کند.

عضو اصلی هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در مورد خوردگی پایه‌های پل و خطر احتمالی آن به صدای زنجان می‌گوید: اگر آب فاضلاب باشد، بتن را می‌خورد، بتن باید ضد سولفات (بسته به نتایج آزمایشات آب) باشد. اما اگر روند بتن‌ریزی درست هم باشد حتی اگر آب اسیدی (فاضلاب) باشد می‌تواند تا 20 سال ماندگار باشد. برخی از تخریب بتن را ممکن است نبینیم اما گاها 10 سال دیگر ممکن است آنچنان خسارتی وارد کند که هزینه بر باشد! به نظرم شورای فنی استان می‌تواند برای بررسی موضوع نسبت به اعزام کارشناسان خود اقدام کند.

در حد ادعاست!

اما منوچهر صفری، سرپرست راه‌آهن شمالغرب با تاکید بر اینکه پروژه پیمانکار، کارفرما، مشاور و ناظر دارد، تصریح می‌کند: پیمانکار در محل مذکور یک دهانه کار کرده است که یک متر پائین‌تر از عملیات زیرسازی آن هنوز اصلاح نشده است. هر کسی می‌گوید که پیمانکار در روند اجرای پروژه به اصول فنی توجه نکرده است باید به این امر توجه کند که هنوز پروژه ملی تحویل کارفرمای مربوطه داده نشده است و به نظرم نباید به این موارد اتکا کرد!

صفری در نظر نگرفتن اصول فنی در روند بتن‌ریزی و کارشناسان نظام مهندسی نیز بر بررسی آن تاکید دارند را در حد ادعا دانسته و در واکنش به اظهارات اهالی و منتقدان اجرای پروژه که عنوان می‌کنند «کرمو شدن» بخشی از زیرگذر راه‌آهن که با چشمان غیرمسلح نیز قابل مشاهده است و باید مسئولان قبل از اینکه دیر شود ورود کنند، می‌گوید: نظام مهندسی ساختمان می‌تواند نظر دهد اما باید بررسی‌های دقیق آزمایشگاهی صورت گیرد تا اگر ایرادی هم وجود داشته باشد رفع شود.

سرپرست راه‌آهن شمالغرب همچنین در مورد خورده‌گی پایه‌های پل و بروز خطرات احتمالی جانی و مالی می‌گوید: خب گزارش بنویسید بفرستیم به ناظرش تا جواب دهد!

پیمانکار پروژه ملی دوخطه کردن راه‌آهن زنجان-تهران مقصر است

اما یکی از کارشناسان نظام مهندسی ساختمان استان زنجان که از محل پروژه بازرسی میدانی (ورودی از سمت خیام به سمت پل میربها‌ء‌الدین) داشته است در گفت‌وگو با صدای زنجان در واکنش به اظهارات مسئولان راه‌آهن شمالغرب تاکید می‌کند: از پلی که ریل راه‌آهن بر روی آن واقع شده و قطار از آنجا تردد می‌کند، بر حسب وظیفه بازرسی کردم، زیر پل، آب فاضلاب عبور می‌کند، پایه پل متاسفانه داخل آب افتاده که یکی از ایرادات فنی است.

این کارشناس آزمایشگاه که نخواست نام وی منتشر شود، تصریح می‌کند: استنباط ما این است که پیمانکار متاسفانه در بحث بتن‌ریزی و عمل‌آوری دقت نکرده و شن‌زدگی به ویژه در ضلع جنوب غربی کاملا مشهود است، از سوی دیگر در برخی نقاط نیز بیرون‌زدگی میل‌گردها را شاهدیم، آب عبوری آلوده است که به میل‌گرد را زنگ‌زده و دچار خوردگی می‌کند که سازه را 100 درصد با مشکل مواجه می‌کند.

کارشناس نظام مهندسی ساختمان استان زنجان در پاسخ به سؤالی در رابطه با احتمال موضعی بودن شن‌زدگی و نداشتن خطر جدی نیز اضافه می‌کند: ممکن است به لحاظ طراحی، ابعاد میل‌گرد و حجم بتن مشکلی نداشته باشد اما این پروژه قطعا مشکل اجرایی دارد، فکر می‌کنم ناظری یا نبوده و یا دقت کافی نداشته است که البته این مهم باید از طریق اداره راه‌اهن استعلام شود.

این کارشناس فنی با تاکید بر اینکه پیمانکار بتن را ویبره نکرده است و قطعا یکی از مقصران اصلی است، در واکنش به اظهارات مسئولان راه‌آهن شمالغرب که معتقدند اظهارنظر در رابطه با عدم رعایت نکات فنی در اجرای پروژه از سوی پیمانکار زود است چرا که هنوز پروژه‌ای تحویل نشده است، می‌گوید: اینگونه اظهارات نقطه ضعفی بیش نیست و نشان می‌دهد تا وقتی چوب بالای سرشان باشد، اقدامی نمی‌کنند! ما نگران این هستیم که زمان تحویل کار با تخریب پل یکی شود! الان باید در اسرع وقت شرکت مشاور فعال در امر مقاوم‌سازی برای رفع مشکلات مذکور انتخاب و به کارگیری شود و از تماس مستقیم بتن با آب روان (آب فاضلاب و غیربهداشتی) زیر پل که با پایه پل در تماس است، جلوگیری شود.

گفتنی است انتشار اظهارات تکمیلی سرپرست راه‌‌آهن شمالغرب و نماینده راه‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران (کارفرمای پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان- قزوین) با وجود هماهنگی جهت مصاحبه حضوری صدای زنجان با «منوچهر صفری» در روز سه‌شنبه 18 خردادماه جاری میسر نشد.

البته مدیر روابط عمومی راه‌‌آهن شمالغرب طی تماسی با صدای زنجان با بیان اینکه این مجموعه حرف‌های زیادی برای گفتن به خبرنگاران در خصوص اقدامات صورت گرفته برای اجرای پروژه دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه آقای صفری (سرپرست فعلی) به تازگی مسئولیت سرپرستی راه‌آهن شمالغرب را عهده‌دار شده‌اند باید قبل از پاسخگویی اشرافیت کامل به موضوع داشته باشند از این رو پس از فرصت یک هفته‌ای آمادگی لازم برای پاسخگویی به اصحاب رسانه از جمله صدای زنجان را خواهد داشت.

اظهارات مسئول روابط عمومی راه‌آهن شمالغرب در رابطه با عدم اشرافیت سرپرست این مجموعه به پروژه مذکور در حالی است که منوچهر صفری، پیش از سرپرستی در جایگاه معاونت فنی در این مجموعه مشغول به فعالیت بوده و عدم داشتن اطلاعات فنی او در رابطه با پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان-قزوین بعید به نظر می‌رسد!

با توجه به اهمیت اجرای پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجانقزوین موضوع از طریق تعدادی از پیمانکاران و مجریان پروژه پیگیری شد اما ظاهرا کسی علاقه‌ای به پاسخ نداشت! یکی از مجریان پروژه نیز با بیان اینکه پروژه‌ای که 6 سال اجرای آن زمان برده است تا حدود یک ماه آتی تحویل داده می‌شود، اکتفا کرده و از پاسخگویی به سؤالات امتناع کرد. مصاحبه با مهرداد سلطانی، معاون عمرانی استاندار زنجان نیز تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

همچنان پیگیریم!

اما سیدبهروز حسینی، نماینده اهالی منطقه زنجانرود نیز از پیگیری موضوع عدم رعایت اصول فنی و مهندسی در احداث پل راه‌آهن و ایجاد مسیر دسترسی ایمن برای اهالی از طریق ارگان‌های بازرسی و نظارتی در سطح ملی و استان زنجان خبر داده و می‌گوید: تا حصول نتیجه منطقی دست از پیگیری برنمی‌داریم.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانراه‌آهن زنجاندوخطه کردن راه‌آهنپل راه‌آهن
sedayezanjannews.ir/nx7683


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»