کد خبر: 8046
1400/07/20 - 9:16


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اعلام کرد:

پهنای باند اینترنت زنجان مشکلی ندارد!

حامد سرائی: ممکن است ایراد از نحوه خدمات شرکت‌های سرویس‌دهنده اینترنت باشد!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدتی است که اینترنت ثابت و تاحدودی همراه با مشکلاتی مواجه شده است به طوری که تعدادی از مشترکان اینترنت ثابت و حتی همراه در تماس با صدای زنجان از کاهش سرعت اینترنت و اختلال موقتی خبر دادند که با وجود پیگیری از طریق شرکت‌های خدمات‌دهنده هنوز مشکلات به قوت خود باقیست!

حامد سرائی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در رابطه با کاهش سرعت اینترنت ثابت که در 2 ماه اخیر آغاز شده است، اظهار کرد: پهنای باند اینترنت استان زنجان مشکلی ندارد و حتی در شرایط پیک نیز نزدیک به دوم سوم آن خالی است.

سرائی اضافه کرد: ممکن است اختلال در اینترنت ثابت تعدادی از مشترکان به کمبود پهنای باند شرکت‌های ارائه دهنده سرویس که در اثر افزایش تعداد مشترکان اتفاق افتاده باشد یا خلا در سیستم‌های ارتباطی آن‌ها مربوط باشد.

او با یادآوری اختلال جهانی حدود 6 ساعته واتساپ، فیس‌بوک و اینستاگرام ابراز کرد: در کشور همه تصور می‌کردند این اشکال داخلی باشد اما این گونه نبود!

اختلال در اینترنت استان زنجان ارتباطی به طرح صیانت ندارد!

در شرایطی که مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان بروز مشکل در خدمات‌رسانی شرکت‌های اینترنتی را عامل کاهش سرعت اینترنت می‌داند، اپراتورها تاکید می‌کنند که سرویس‌دهی آن‌ها همانند ماه‌های قبل بوده و هر گونه بروز اشکال به مجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برمی‌گردد!

علاوه بر این گفته می‌شود که ممکن است، کاهش سرعت اینترنت ثابت و بروز اختلال در برخی پیام‌رسان‌های خارجی با اینترنت ثابت و همراه با طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی و موضوع فیلترینگ ارتباط داشته باشد!

اما سرائی با رد این اظهارات تاکید می‌کند که شرکت‌های ارائه‌دهنده سرویس موظفند به طور کامل، دقیق و شفاف علت کاهش سرعت یا بروز هر گونه اختلال در اینترنت را به مشترکان توضیح دهند.

به گفته سرائی، سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات 195 به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

کاربران سرویسهای ارتباطی، فناوری اطلاعات و پستی می‌توانند با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، تماس با تلفن گویای 195 شکایت‌های خود را از سرویسهای مختلف حوزه ICT ثبت و پیگیری کنند.

کاربران در مراجعه به سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات مبتنی بر مکان نمای جغرافیایی به آدرس https://195.cra.ir، ابتدا باید محل شکایت خود را در منوی جستجو انتخاب و بر روی نقشه به صورت دقیق مشخص کنند و در مرحله بعدی اطلاعات شکایت شامل سرویس، نام اپراتور، نوع و موضوع شکایت را وارد کرده و با انتخاب دگمه مرحله بعد وارد منوی اطلاعات تماس شوند. در این مرحله پس از ورود اطلاعات تماس و متن شکایت، گزینه ثبت را انتخاب کنند. پس از ثبت شکایت کاربر، کد رهگیری شکایت بر روی صفحه نمایش داده شده و همزمان به شماره تلفن همراه درج شده در اطلاعات تماس ارسال می‌شود.

کاربران می‌توانند با مراجعه مجدد به این سامانه و انتخاب گزینه پیگیری شکایت و وارد کردن کد پیگیری از وضعیت رسیدگی به شکایت خود مطلع شوند.

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانحامد سرائیسرعت اینترنتفناوری اطلاعات استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8046


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»