کد خبر: 8039
1400/07/17 - 12:57


گزارش صدای زنجان از نارضایتی والدین زنجانی از مدرسه هوش و خلاقیت زنجان؛

جابه‌جایی یا نابسامانی؟

تعدادی از والدین: وضعیت نابسامان مدرسه مانع از فرستادن کودکانمان به مدرسه می شود در حالی که پیش پرداخت نیز پس داده نمی‌شود!/ رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان: جابه جایی مدرسه موجب مشکلاتی برای مسئولین این مدرسه شده است! به وضعیت رسیدگی می‌کنیم

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- تعدادی از شهروندان زنجانی در تماس با روزنامه صدای زنجان خواستار رسیدگی و توجه مسئولان به وضعیت نامطلوب یکی از پیش‌دبستانی‌های غیر انتفاعی زنجان با عنوان، پیش‌دبستانی هوش و خلاقیت شدند.

آن‌ها به صدای زنجان گفتند: مردادماه امسال در مدرسه هوش و خلاقیت وقتی در کوچه پاساژ تهران بود، ثبت نام کردیم. به ما گفتند که اکنون مدارک لازم برای ثبت نام را نمی‌گیریم و مدارک را در زمان جلسه توجیهی که برای معلمان در نظر داریم گرفته می‌شود؛ ولی پیش پرداخت حدود 800 هزار تومانی را را دریافت می‌کنیم که ما نیز آن را پرداخت کردیم.

یکی از والدین ادامه داد: جلسه توجیهی که بنا بود اواسط مرداد برگزار شود اواسط شهریورماه برگزار شد و در جلسه توجیهی هم برخورد مدیر مدرسه چندان قابل قبول نبود. در این جلسه عنوان شد که فعلا یونیفرمی برای مدرسه طراحی نشده است و سرویس مدرسه هم نداریم و والدین باید خود به فکر این موضوعات باشند و همه کارها را به گردن والدین انداختند.

وی در این رابطه اذعان داشت: سی‌ام شهریورماه بنا بود جشن شکوفه‌ها برگزار شود که اصلا در این زمینه هم تدارکی ندیده بودند و هنوز تعمیرات مدرسه ادامه داشت و فضای مدرسه برای شروع کلاس‌ها نامناسب بود. آن‌جا از نظر بهداشتی مشکل دارد و ما اصلا نگذاشتیم که فرزندمان حتی برای یک جلسه هم آنجا بروند و اکثر والدین از شرایط ناراضی هستند.

آنها به صدای زنجان گفتند: چند تن از والدین به اداره کل رفتیم و کار به نامه شکایت و غیره کشید که به ناحیه یک شکایت ارجاع داده شد و مامور بهداشت و بازرسی به مدرسه ارسال شد تا وضعیت را بررسی کند.

هزینه پیش پرداخت ثبت نام بازگردانده نمی‌شود

یکی دیگر از والدین به صدای زنجان گفت: مکان مدرسه جابه‌جا شده است و پیش دبستانی هوش و خلاقیت پسرانه به دانشگاه سابق روزبه در کوچه شهدا منتقل شده است و وضعیت خیلی نابسامان است. ما خودمان انصراف دادیم و دیگر تمایلی به این نداریم که کودک ما به این مدرسه برود که گفتند 5 درصد از مبلغ اولیه کسر می شود که درصد استفاده از کلاس و غیره است و باقی هزینه عودت داده می‌شود، اما هنوز خبری نیست! ضمن اینکه ما اصلا استفاده‌ای از این مدرسه نبردیم و مدرسه موظف است که پول کامل شهریه را برگرداند. وقتی ما رفتیم درخواست شهریه را کردیم مدیر مدرسه برخورد ناشایستی با ما داشتند.

این والد افزود: این مدرسه نه فایل نه کشو و نه یک کمدی برای قراردادن پوشه‌های تحصیلی دانش‌آموزان دارد. لیست بلند بالایی که برای هر یک از والدین یک میلیون تومان هزینه برداشته است همه آن وسایل در کیسه‌های زباله و زیر تخته سیاه قرار داده شده بود و حتی یکی از کلاس‌ها هم حتی تخته سیاه هم ندارد. نیمکت‌هایی در کلاس‌ها قرار دارد که شاید مال سال‌ها قبل باشد. یک سطل آشغال هم در کلاس‌ها وجود نداشت و حتی کیسه زباله‌ای هم که پر از زباله بود را از کلاس بیرون نبرده اند. زمین پر خاک و دیوارها خاکی و مدرسه در وضعیت بسیار بدی است! آن هم در شرایطی که گفته می شود بیشتر از سابق بهداشت باید در مدارس رعایت شود.

یکی دیگر از والدین در بخش دیگری از صحبت‌های خود اذعان کرد: شهریه این مدرسه در حدود 4 تا 4ونیم میلیون است که پیش پرداخت اخذ شده از اولیا 800 هزار تومان بوده است! اکنون یک تعداد از اولیا بقیه شهریه را واریز کرده‌اند و یک تعداد هنوز واریز نکرده اند. ولی با شرایط موجود والدین تمایلی ندارند که فرزندان خود را به این مدرسه بفرستند.

وی از برخورد ناشایست یکی از معلمان با او سخن گفت و اذعان داشت که این مدرسه معلمان خود را از سایت دیوار جذب کرده است حتی آگهی آن هم در روی سایت موجود است و من به شخصه هیچ تمایلی برای حضور فرزندم در این مدرسه ندارم.

پیش دبستانی هوش و خلاقیت به تازگی جابه‌جا شده است

 در این خصوص باقری، رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان با اشاره به اینکه این پیش دبستانی به تازگی جابه جا شده است، اظهار کرد: این پیش دبستانی پیش از این در خیابان امام واقع بود و اکنون جابه جا شده است و به دلیل اینکه تائیدیه اداره کل نوسازی با تاخیر به این مدرسه ارسال شده است این مدرسه اکنون درگیر تعمیرات است و نمی‌توان  در این زمینه موسس این مدرسه و پیش دبستانی را مقصر دانست.

وی ادامه داد: اکنون بالغ بر سه ماه است که موسس این مدرسه در حال آماده سازی این پیش دبستانی است و تاخیر در مجوز بازسازی نیز به دلیل شیوع کرونا و وضعیت نامعلوم آموزش بوده است که اداره نوسازی این مجوز را دیر تائید کرده است والدین اگر حوصله کنند، از سوی آموزش و پرورش از موسس خواسته می‌شود که این پیش دبستانی هر چه سریعتر کارهای بازسازی خود را به اتمام برساند تا مشکلات موجود در این زمینه برطرف گردد.

به گفته باقری این مدرسه سابقه بسیار خوبی دارد و نماینده چرتکه و آموزشگاه علمی زبان نیز هست اما متاسفانه اکنون به دلیل جابه جایی دچار مشکل شده است. آقای نوروزی و خانم زر اندود از موسسان با سابقه ما هستند. مدرسه پسرانه در سال‌های گذشته به قدری خوب عمل کرده است که امسال نیز مجوز مدرسه دخترانه هم گرفت.

وی در خصوص شرایط بازپرداخت پیش پرداخت شهریه‌ها افزود: آیین‌نامه آموزشی در خصوص بازپرداخت شهریه عنوان می‌کند که اگر والدین ثبت نام بکنند و تا آخر شهریورماه از تحصیل فرزند خود انصاف بدهند 5 درصد شهریه از مبلغ کل، کسر شود و مابقی بازپرداخت گردد ولی پس از شروع سال تحصیلی این میزان به 50 درصد می‌رسد یعنی 50 درصد از مبلغ هزینه از کل هزینه بایستی کسر شود.

تلاش برای برطرف کردن مشکل والدین

رئیس اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی استان زنجان خاطرنشان کرد: اما در این مورد خاص باید بررسی شود که اگر واقعا مدرسه به تعهدات خود پایبند نبوده است و اولیا به خاطر شرایط مدرسه می‌خواهند از ادامه تحصیل در این مدرسه انصراف بدهند ما در این مورد صحبت می‌کنیم و مشکل را حل می کنیم و خواسته اولیا را نیز برآورده می‌کنیم. این موضوع با بحث آییننامه متفاوت است و نیاز به بررسی دارد چرا که اگر مدرسه به تعهدات خود عمل نکرده باشد و اولیا به خاطر به شرایط انصراف بدهند با آن زمانی که والدین به جهت جابه جایی یا منصرف شدن مدرسه از ثبت نام در این مدرسه انصراف بدهند متفاوت است .

 وی در پاسخ به جذب معلمین این مدرسه از دیوار اذعان کرد که جذب معلم از سایت دیوار هم مشکلی ندارد و با توجه به اینکه این مدرسه در حوزه غیر دولتی است، کسی که متقاضی اشتغال است از هر ناحیه‌ای چه سایت‌های اشتغال‌یابی و چه آگهی روی دیوار، موردی ندارد. این متقاضیان به مدرسه مراجعه می‌کنند و مدرسه آن شرایطی که مدنظرش است را عنوان می‌کند. تنها موضوع خاصی که در این زمینه مد نظر است این است که متقاضی یا باید مدرک مرتبط با این حوزه را داشته باشد و یا سابقه کار!

باقری ادامه می‌دهد: اگر بین مدیر مدرسه و فرد استخدامی توافقی صورت بگیرد اطلاعات آن متقاضی به آموزش و پرورش ارسال می‌شود تا آموزش و پرورش تائیدیه لازمه آن را بدهد و دیگر پروسه دیگری ندارد که آزمونی که اداره آموزش و پرورش برگزار کند و این موضوع که فرد از روی سایت دیوار جذب شود هم موردی ندارد. متاسفانه صحبت با آقای نوروزی مدیر مدرسه هوش و خلاقیت در این زمینه میسر نشد.

انتهای پیام

خبرنگار: زهره میرعیسی‌خانی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمدرسه هوش و خلاقیتاموزش و پرورش زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8039


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»