کد خبر: 8372
1400/10/30 - 10:30


صدای زنجان ادعای رفع مشکلات مجموعه «سرجین‌بافت» زنجان را بررسی می‌کند؛

سرجین‌بافت همچنان نمی‌بافد

یک منبع آگاه: مشکلات قضایی حل‌نشده! اتفاقاً بانک صادرات با ادعای «جرائم اقتصادی» علیه این کارخانه پرونده تشکیل داده است!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- در سفر استانی دولت سیزدهم به زنجان در آخرین روزهای آذرماه سال جاری، رئیس‌جمهوری دستور حل مشکلات مجموعه «سرجین‌بافت» در عرض یک ماه را صادر کرده بود که بنا بر اظهارنظرهای موجود، بعد از گذشت دو ماه تغییر چندانی در وضعیت این مجموعه دیده نمی‌شود و حتی ادعای حل مشکلات آن نیز ابهاماتی دارد.

بیستم ماه جاری بود که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با رسانه‌ها ادعا کرد که مشکل پرونده‌های قضایی سرجین‌بافت برطرف شده است اما یک منبع آگاه با تأکید بر پابرجا بودن مشکلات قضایی این شرکت می‌گوید: باوجود دادگاه، اصلاً نمی‌توان برای راه‌اندازی کارخانه امیدوار بود! اتفاقاً بانک صادرات در جرائم اقتصادی، برای سرجین بافت پرونده تشکیل داده است!

ناصر فغفوری، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان چند روز پیش با اشاره به آرای صادره توسط قضات به نفع شرکت سرجین‌بافت، گفت که بانک مرکزی به بانک صادرات اعلام نکرده بود که رفع تعهدات ارزی، بلامانع است، درنتیجه عدم ابلاغ این موضوع به بانک صادرات موجب شده که بانک صادرات علی‌رغم دستور استاندار زنجان به رأی‌های صادره قضات اعتراض کند.

فغفوری بابیان اینکه استاندار زنجان شخصاً پیگیری‌های لازم از رئیس بانک مرکزی و معاون مربوطه در این خصوص را انجام داده است، تصریح کرد: رئیس بانک مرکزی دستورات لازم جهت اجرای اقدامات لازم، برای حل این مشکل را صادر کرد. با این اقدام مشکل پرونده‌های قضایی سرجین بافت حل می‌شود!

فغفوری بابیان اینکه مشکل اصلی شرکت سرجین بافت، مشکل پرونده‌های قضایی این شرکت بود، ابراز کرد: مشکل پرونده‌های قضایی این واحد حل‌شده است و خبرهای خوبی در روز‌های آینده خواهد رسید.

این در حالی است که یک منبع آگاه که نامش نزد رسانه صدای زنجان محفوظ است در واکنش به انتشار موضوع حل شدن مشکل پرونده‌های قضایی سرجین‌بافت می‌گوید: «هنوز سرجین‌بافت در بلاتکلیفی قرار دارد و مدیران مجموعه از رفع مشکل پرونده‌های قضایی اطلاعی ندارند و چیزی مربوط به حل شدن مشکلات به آن‌ها ابلاغ نشده است!»

وی با اشاره به تشکیل جلسات مسئولان در بانک مرکزی در حدود 2 هفته قبل برای بررسی مشکلات واحد تأکید می‌کند: مقرر شد تا در بانک مرکزی گزارشی تهیه و مراتب به امضای رئیس‌جمهور برسد تا اقدامات مربوط به رفع تعهدات ارزی انجام شود اما تا امروز خبری از نتیجه نشده است.

این منبع بابیان اینکه مشکلات اصلی سرجین‌بافت «قضایی» است، عنوان می‌کند: منظور مسئولان استان زنجان در حل شدن مشکلات پرونده‌های قضایی کارخانه همان پیگیری است که خدمتتان عرض کردم وگرنه مشکلات حل‌نشده و اتفاقاً بانک صادرات در «جرائم اقتصادی» علیه این کارخانه پرونده تشکیل داده است!

وی با اشاره به ترخیص بخش بالایی از تجهیزات و ماشین‌آلات کارخانه از گمرک عنوان می‌کند: تنها بخش کمی از تجهیزات به ارزش 50 میلیون یورو در گمرک باقی‌مانده است.

این منبع با اشاره به مشکلات پیچیده کارخانه به صدای زنجان می‌گوید: اگر مشکلات سرجین بافت که پیچیده هم هست حل شود، سال بعد این واحد راه‌اندازی می‌شود وگرنه باوجود دادگاه، اصلاً نمی‌توان کاری کرد!

پیگیری‌های صدای زنجان برای انتشار پاسخ ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان که خبر از رفع مشکل پرونده‌های قضایی سرجین‌بافت داده بود، بی‌نتیجه بود!

انتهای پیام/

خبرنگار: لیلا محمدی


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسرجین بافترئیسیدولت سیزدهم
sedayezanjannews.ir/nx8372


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»