کد خبر: 8625
1401/02/08 - 10:43


کمبود مدرسه؛ رنج مزمن شهرک‌های اقماری زنجان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: موضوع کمبود مدرسه در شهرک‌های اقماری به یک مشکل در شهر زنجان تبدیل شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: موضوع کمبود مدرسه در شهرک‌های اقماری به یک مشکل در شهر زنجان تبدیل شده است.

جهانگیر صفری با اشاره کمبود مدرسه در شهرک‌های اقماری زنجان، اظهار کرد: براساس تفاهم‌نامه‌های پیش‌بینی شده، مقرر شده بود که ۶۳ مدرسه در شهر زنجان با همکاری وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و اداره‌کل راه‌وشهرسازی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه هر ارگان موظف به ایجاد ۲۱ مدرسه است، افزود: از بین این سه ارگان تاکنون فقط سازمان مدیریت به بخشی از تعهدات خود با تخصیص اعتبار عمل کرده و ادارات‌کل آموزش‌وپرورش و راه‌وشهرسازی تاکنون اقدامی انجام نداده‌اند.

این مسئول با اشاره به نیاز شهرک‌های اقماری برای ایجاد مدرسه، ادامه داد: در حال حاضر اداره‌کل راه‌وشهرسازی برای مدارس بخش‌هایی از شهر که مسکن اقدام‌ ملی در آن در حال ساخت است، مجوز لازم و نقشه‌ها را دریافت کرده است که علاوه‌بر آن، نظارت بر ساخت نیز بر عهده اداره‌کل نوسازی مدارس است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان، با اشاره به اینکه موضوع کمبود مدرسه در شهرک‌های اقماری به یک مشکل در شهر زنجان تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: در ساخت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی، سرانه مدارس پیش‌بینی شده و در آینده به خاطر این ساخت و سازها مشکل فضای مدرسه نخواهیم داشت.

 

انتهای پیام

 

منبع: ایسنا


صدای زنجانکمبود مدرسهشهرک‌های اقماری زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8625


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»