کد خبر: 8976
1401/04/11 - 11:48


تک نرخی شدن نرخ ارز در بلند مدت بازرگانی خارجی را افزایش خواهد داد

مهدی رنگ رونا در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور اخیر بانک‌مرکزی مبنی بر خرید ارز صادرکنندگان با نرخ‌توافقی از سوی صرافی ها، این اقدام دولت را حرکتی مطلوب در راستای کنترل نرخ ارز عنوان کرد.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مهدی رنگ رونا در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور اخیر بانک‌مرکزی مبنی بر خرید ارز صادرکنندگان با نرخ‌توافقی از سوی صرافی ها، این اقدام دولت را حرکتی مطلوب در راستای کنترل نرخ ارز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه دستور اخیر بانک مرکز موجب کاهش التهابات بازار ارز ناشی از اخبار سیاسی بود، تصریح کرد: خوشبختانه روند ثابتی با آرامش بر بازار حاکم شده و صادرکنندگان نیز توانستند ارزهای خود را با نرخ توافقی به صراف ها بفروشند.

رییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با بیان اینکه نرخ توافقی فروش ارز صادرکنندگان به صرافی ها نرخی مابین نرخ سامانه نیما و بازار آزاد است، گفت: این مهم همواره دغدغه صادرکنندگان بوده است که این اقدام گپ و ضرر صادرکننده بود که موجب میشد تا جاذبه صادرات و حاشیه سود حوزه صادرات فاصله داشته و ضرر برای صادرکننده ایجاد می‌کرد.

رنگ رونا با بیان اینکه با این دستور فاصله این نرخ ها کم شد و صادرکنندگان ارزهای خود را در اختیار صرافان قراردادند، افزود: این مهم در پایان موجب می‌شود تا عرضه تقاضا به یک تعادل رسیده و اخبار کمتر بر بازار اثر منفی داشته باشد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه نرخ ارز باید تک نرخی شود، اظهار کرد: عرضه و تقاضا قیمت بازار را مشخص می‌کند و به صورت دستوری نمی توان کنترل موثری بر بازار داشت.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه واردات، دانشجویان و مسافران خازج از کشور عمده مصرف کنندگان و دولت و صادرکنندگان دریافت کنندگان اصلی ارز هستند، ادامه داد: بنابراین نرخ ارز اگر به یک نقطه ثبات رسیده و تک نرخی شود به اهداف بلند مدت در حوزه بازرگانی خارجی دست پیدا خواهیم کرد.

رنگ رونا اقدام اخیر دولت در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و گفت: با وجود همه فشارها حذف ارز ترحیهی باید زودتر اتفاق می‌افتاد و دولت با این اقدام یارانه را مستقیم به دست مصرف کننده می رساند  که امید است تبعات آن نیز با تدابیر خاص دولت برای اقشار مردم به کمترین میزان رسد.

 

انتهای پیام

 

منبع:روابط عمومی


صدای زنجانمهدی رنگ رونارییس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان
sedayezanjannews.ir/nx8976


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»