کد خبر: 9501
1401/12/20 - 10:23


وعده جدید مسئولان استان برای افتتاح «سرجین‌بافت»؛

زنجیره کامل تولید «سرجین‌بافت» فروردین‌ماه 1402 افتتاح می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان: کارت بازرگانی در حال صدور بوده و مشکلات نیز برای برطرف شدن مسائل بانکی در حال بررسی و رسیدگی است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان - لیلا محمدی/ قرار بود 19 بهمن‌ماه 1401 فاز نخست کارخانه «سرجین بافت» به بهره‌برداری برسد که بنا بر اظهارات معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان این واحد هم اکنون به صورت آزمایشی در حال بهره‌برداری بوده و قرار است به همراه سایر واحدها، فروردین‌ماه 1402 به صورت رسمی به افتتاح برسد.

حسین محمدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به وضعیت فعلی کارخانه سرجین بافت اظهار کرد: سرجین بافت یکی از پروژه‌های راکد در سال‌های گذشته بود که سرمایه‌گذار با وجود هزینه بالایی که متحمل شده بود ناامیدانه کار را تعطیل کرده بود اما با پیگیری استاندار زنجان، گره‌ها، مورد به مورددر حال باز شدن است.

محمدی در پاسخ به صدای زنجان مبنی بر «مشکل اصلی مربوط به پرونده قضایی علیه این واحد که توسط بانک عامل تشکیل و سبب ابطال کارت بازرگانی سرمایه‌گذار و نبود امکان افتتاح حساب برای این واحد شده، همچنان به قوت خود باقی است، مجموعه مدیریت استان و مسئولان کشوری چه اقدامی برای رفع مشکل اصلی این کارخانه کرده‌اند» به پیگیری‌های صورت گرفته توسط معاون اقتصادی وزیر کشور جهت رفع مشکلات کارخانه سرجین بافت در خصوص کارت بازرگانی و موانع بانکی برای سرمایه‌گذار و اعطای چند تسهیلات سرمایه در گردش اشاره کرد و وعده داد که کارت بازرگانی در حال صدور بوده و مشکلات نیز برای برطرف شدن مسائل بانکی در حال بررسی و رسیدگی است.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان در خصوص زمان افتتاح کارخانه سرجین‌بافت به صدای زنجان گفت: بخش بافندگی کارخانه به صورت آزمایشی در حال بهره‌برداری است و نظر سرمایه‌گذار واحد این است که زنجیره کامل همزمان با یکدیگر، افتتاح رسمی شوند که این مهم فروردین‌ماه 1402 محقق می‌شود.

به گزارش صدای زنجان، از دی‌ماه سال 1395، مسئولان از افتتاح بزرگ‌ترین واحد نساجی استان تحت عنوان «سرجین بافت» خبر داده و تحقق آن را گامی برای بهبود وضعیت اقتصادی استان اعلام کردند.

اما پس از چند وقت، به دنبال بروز مشکلات ناشی از تعهدات ارزی، در خرید و ورود تجهیزات و ماشین‌آلات، اهداف و برنامه‌ریزی‌های مدیران مجموعه مختل شد!

کارخانه سرجین بافت با سرمایه‌گذاری ارزی بالغ‌بر 50 میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی بالغ‌بر یک هزار میلیارد تومان به‌منظور تولید پارچه، رنگرزی و تکمیل و دوخت پوشاک صنعتی با پیش‌بینی تولید سالانه 15 هزار تن نخ پنبه در شهرک صنعتی شماره یک زنجان مستقر شد اما به علت عدم رفع تعهدات ارزی تا به امروز موفق به آغاز رسمی فعالیت نشده است!

علی کلانتری، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به مشکلات این مجموعه به صدای زنجان گفته بود: این واحد از یکی از بانک‌های کشور برای واردات ماشین‌آلات و تجهیزات، ارز خریداری کرده و بخشی را نیز وارد کرده بود اما بخشی دیگر از این تجهیزات با خروج آمریکا از برجام و سختگیری‌های اروپا مصادف شد.

گفته می‌شود سختگیری‌ها سبب شد تا تجهیزاتی که قرار بود در بازه زمانی6 ماهه وارد کشور شود با تأخیر چندین ماهه همراه گردد.

بخشی از ماشین‌آلات به علت عدم نگهداری صحیح و اصولی در گمرک در معرض تخریب قرار داشتند که این مهم در گزارش دستگاه نظارتی به دیوان محاسبات موجود بوده و مسئولان مربوطه نیز این مهم را تائید کرده‌اند.

اما چرا کارت بازرگانی کارخانه «سرجین‌بافت» باطل‌شده و این واحد اجازه افتتاح حساب کارخانه بانکی را ندارد؟

مشکل سرجین بافت با یکی از بانک‌ها در حوزه ورود ماشین‌آلات قضایی است که موضوع نیز به مراجع قضایی نیز کشیده شده است!

بنا به اظهارات مسئولان سازمان صمت استان زنجان، دیوان محاسبات مستندات ارائه‌شده از سوی مدیران مجموعه را قانونی دانسته و تأکید کرده که این واحد به‌تمامی تعهداتش در ورود ماشین‌آلات عمل کرده است.

 

انتهای پیام/

 

 

اقدام کننده: سروش سلطانی

صدای زنجانسرجین بافت
sedayezanjannews.ir/nx9501


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»