کد خبر: 9790
1402/03/27 - 11:38


مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خبر داد:

مقاوم‌سازی 56 درصدی واحدهای مسکونی روستایی در زنجان

رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 52 هزار واحد مسکونی معادل 56 درصد در سطح استان مقاوم‌سازی شده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ رضا خواجه‌ای مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از مجموع 92 هزار و 678 واحد مسکونی روستایی 52 هزار واحد مسکونی معادل 56 درصد  در سطح استان مقاوم‌سازی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان ادامه داد: با توجه به وقوع حوادثی مانند سیل، زلزله و یا سایر بلایای طبیعی لازم است که مقاوم‌سازی به عنوان یک امر مهم در دستور کار قرار گیرد که برنامه‌ریزی شده  تا پایان سال ۱۴۱۰ تمامی واحدهای روستایی در استان مقاوم‌سازی شوند، در همین راستا افزایش وام‌های مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان با همین نگاه آغاز شده است.

خواجه‌ای با بیان اینکه، جایگاه روستا و روستاییان در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی موجب شده که بهسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی از اولویت‌های اصلی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به شمار آید، خاطر نشان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستایی در پیشگیری از حوادث نقش مهمی دارد، و با ارائه خدمات فنی مهندسی (نظام فنی روستایی) ، پشتیبانی و اعطای تسهیلات بانکی و وجوه بلاعوض به موضوع بازسازی، نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی تاکید جدی دارد. 

مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی اعتبار سال 1401 در استان زنجان با سهمیه تخصیصی 4 هزار و 500 فقره و تعداد  سهمیه ابلاغی 3 هزار و 833 فقره است که از این تعداد 3 هزار و 626 فقره معرفی به بانک و تعداد 2 هزار و 302 فقره معادل 60 درصد  انعقاد قرارداد شده است.

وی با اشاره به اینکه، این نهاد در احداث مسکن مقاوم روستایی، جزو رتبه‌های برتر بوده است، خاطر نشان کرد: اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است.

خواجه‌ای نظارت بر ساخت و سازهای روستایی به صورت اصولی و ترویج فرهنگ مقاوم‌سازی را از اهداف اصلی بنیاد مسکن دانست و ادامه داد: مهندسان نقش و مسئولیت خطیری در نظارت بر ساخت و سازها بر عهده دارند تا ساختمان‌ها با اصول فنی و طبق آیین‌نامه مقررات ملی ساختمان بنا شوند.


انتهای پیام/


صدای زنجانمدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجانرضا خواجه‌ای
sedayezanjannews.ir/nx9790


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»