کد خبر: 10195
1402/05/31 - 13:21


مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان در بازدید از صدای زنجان خبر داد:

افتتاح 3 سد استان در هفته دولت

اکبر باقری: اسفند 1402 سد «بلوبین» آبگیری می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: اکبر باقری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان سه‌شنبه (31 مردادماه 1402) در بازدید از دفتر صدای زنجان که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار صورت گرفت، با اشاره به برنامه زمان‌بندی وزارت نیرو از آبگیری سد بلوبین در اسفندماه 1402 خبر داد و گفت: سدهای ایالو، خط انتقال آب سد مراش به دندی، سد میرزاخانلو نیز در هفته دولت یا برخی نیز نهایتا اواخر شهریورماه 1402 به افتتاح می‌رسند.

پیشرفت 40 درصدی عملیات احداث سد مشمپا

باقری با اشاره به شروع عملیات احداث تونل سد مشمپا در سال 1388 و آغاز احداث بدنه سد در سال 1392 ابراز کرد: عملیات احداث این سد در سال 1395 ممنوع و نهایتا در سال 1397 توقف آن صورت گرفت.

وی با بیان میزان پیشرفت فیزیکی این سد را ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: با ورود به مرحله بهره برداری، آب شرب پایدار و مطمئن برای زنجان تامین می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، سد مشمپا در مطالعات اولیه با ظرفیت ۷۰۰ میلیون مترمکعب هدفگذاری شده بود که این میزان پس از بازنگری به ۳۵۰ میلیون مترمکعب رسید.

کاهش تدریجی آب سد تهم

باقری گفت: سد تهم که هم اکنون آب شرب زنجان را تامین می کند، ۸۴ میلیون مترمکعب حجم مخزن دارد که ۲۶ درصد از این میزان هم اکنون دارای آب است.

وی یادآور شد: از سال‌های اخیر تا کنون برای برداشت آب از سد تهم، سیاست های انقباضی در پیش گرفته شده و میزان برداشت آب از این سد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اهمیت تامین آب موردنیاز بخش‌های مختلف که از وظایف اصلی و خطیر شرکت آب منطقه‌ای است، تصریح کرد: به عنوان یک دستگاه فنی، وظیفه تامین آب را بر عهده گرفته‌ایم و بدون تعارف و فارغ از نگاه سیاسی و جناحی و در راستای خدمت به مردم انجام وظیفه می‌کنیم.

مسیح‌الله سلطانی، مدیر مسئول و صاحب امتیاز صدای زنجان نیز در این نشست با بیان اینکه صدای زنجان نیز ارائه خدمات باکیفیت به مردم  به ویژه در بحث تامین آب و آبرسانی به مردم مناطق مختلف شهری وروستایی استان  زنجان را از وظایف خود دانسته و مسئولانه پیگیر مطالبات مردمی است، آمادگی خود برای انعکاس اخبار مربوط به آب اعلام کرد.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانآبسدهای استان
sedayezanjannews.ir/nx10195


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»