کد خبر: 10235
1402/06/07 - 10:6


وزیر ارتباطات همچنین در مراسم افتتاح کتابخانه شیح عبدالکریم زنجانی؛

کتابخانه مرکزی زنجان جزو مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری قرار می‌گیرد؟

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات همچنین در مراسم افتتاح کتابخانه شیح عبدالکریم زنجانی خارج شدن کتابخانه ها از روال سنتی را یک اتفاق خوب خواند و اظهار کرد: امروز کتابخانه‌ها به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده است.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات همچنین در مراسم افتتاح کتابخانه شیح عبدالکریم زنجانی خارج شدن کتابخانه ها از روال سنتی را یک اتفاق خوب خواند و اظهار کرد: امروز کتابخانه‌ها به یک پایگاه فرهنگی تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد کتابخانه‌های با محوریت کودکان در آن موجب سوق دادن افراد به کار گروهی می‌شود، عنوان کرد: امیدواریم در این مراکز خلا فرهنگی حل شود، چرا که در بحث پرورش در وزارت آموزش و پرورش غفلت شده است.

زارع‌پور عنوان کرد: خدمات در کتابخانه‌های عمومی به صورت خانوادگی تجمیع شده است که از مزیت‌های کتابخانه‌های امروزی است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه می‌توان دستاوردهای کشور را به صورت تجسمی برای اعضای خردسال تبیین کرد، افزود: ایران در بسیاری از حوزه‌ها سرآمد است که باید در قالب قصه‌گویی به کودکان بیان شود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: سه هزار و ۸۰۰ باب کتابخانه در کشور فعال است که ۲ هزار و ۸۰۰ باب آن زیر نظر مستقیم نهاد کتابخانه‌های عمومی فعالیت دارد.

همچنین مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به پیگیری برای ارائه خدمات اینترنتی رایگان در کتابخانه‌های عمومی، اظهار کرد: در این راستا اجرای طرح فیبر نوری کمک شایانی به تحقق اهداف خواهد کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین به تشکیل شبکه کتابخوانان در کشور اشاره و عنوان کرد: این امر پس از تنوع خدمات در کتابخانه‌های عمومی شکل گرفته است.

وی با تاکید بر تنوع فعالیت کتابخانه‌ها با اشاره به اینکه امروز کتابخانه‌ صرفا یک محل برای امانت گرفتن کتاب نیست، گفت: امروز کتابخانه‌های عمومی به پایگاه فرهنگی تبدیل شده است.

رمضانی ایران را از لحاظ شبکه کتابخانه‌ای دارای رتبه اول منطقه خواند و افزود: ایران جزو کشورهای برتر جهان بوده و از حیث خدمات نوین کتابخانه‌ای از کشورهای پیشرو است.

وی با بیان اینکه توجه به فناوری‌های نوین در کتابخانه‌های عمومی یک اصل جدی است، گفت: در کتابخانه‌های نسل جدید کتابخانه‌های علمی داریم و بچه‌ها می‌تواند تجربه‌ای علمی را در این اماکن تجربه کنند.

همچنین در پایان این مراسم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نزدیک به ۳۰۰ پروژه کتابخوانی در کشور فعال است، گفت: حدود ۴۰ پروژه بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مهدی رمضانی خاطر نشان کرد: غیر از کتابخانه‌های مرکزی اغلب پروِژه‌های در حال ساخت، در مناطق محروم واقع شده است.

وی با اشاره به  سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای افزایش کتابخانه‌های سیار کشور گفت: در حال حاضر ۵۰ کتابخانه سیار داریم که تعداد آنها به دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور کتابخانه عمومی را یک مجموعه فرهنگی بزرگ خواند و گفت: فعالیت کتابخانه‌ها می‌تواند تراز فرهنگی هر منطقه را جابه‌جا کند که به همین خاطر فعالیت‌های فرهنگی این مراکز افزایش یافته است.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همچنین در پاسخ به سئوال صدای زنجان در مورد کتابخانه مرکزی زنجان عنوان کرد: کتابخانه مرکزی زنجان چون کمتر از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، در قالب اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری قرار نگرفت.

رمضانی گفت: اما با پیگیری‌های صورت گرفته امیدواریم این کتابخانه جزو مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری قرار بگیرد.

گفتنی است، کتابخانه عمومی علامه شیخ عبدالکریم زنجانی در منطقه اسلام‌آباد در زمینی به مساحت یک هزار و ۱۰۰ متر مربع واقع شده است و ۷۷۵ متر مربع زیربنا دارد.

این کتابخانه در سه طبقه ساخته شده و دارای بخش‌های متنوعی از جمله کلاس آموزشی، ۲ اتاق مطالعه گروهی، سالن اجتماعات با ظرفیت ۷۰ نفر، بخش مستقل کودک، بخش مستقل نوجوان، مخزن کتاب، سالن مطالعه خواهران و برادران، بخش نشریات، غذاخوری و نمازخانه است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکتابخانه شیح عبدالکریم زنجانیدبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشوروزیر ارتباطات
sedayezanjannews.ir/nx10235


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»