کد خبر: 10670
1402/08/09 - 9:48


۱۳ کودک زنجانی، مجوز شرکت در یازدهمین جشنواره ملی کودکان هوشمند را کسب کردند

مدیر اجرایی موسسه کودکان هوشمند«چرتکه»، گفت: ۱۳ کودک زنجانی، مجوز شرکت در یازدهمین جشنواره ملی کودکان هوشمند را کسب کردند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ زهره میرعیسی‌خانی: جشنواره محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه توسط موسسه کودکان هوشمند برگزار شد، و در این دوره ۱۳ نفر از کودکان زنجانی، توانستند مجوز شرکت در یازدهمین جشنواره ملی کودکان هوشمند را کسب کنند

«مریم نجفی» مدیر اجرایی موسسه کودکان هوشمند«چرتکه»، در گفت‌و‌گو  با صدای زنجان با اشاره به اینکه موسسه کودکان هوشمند؛ هر ساله جشنواره ملی را با حضور نوابغ همه استان‌ها برای راهیابی به مسابقات جهانی برگزار می‌کند، گفت: موسسه کودکان هوشمند استان زنجان بار دیگر در مسابقات کشوری محاسبات ذهنی ریاضی با چرتکه و راهیابی به مسابقات جهانی مقام قهرمانی را کسب کرد.

وی گفت: فراگیران در ابتدا در مسابقات استانی شرکت کرده و ۱۳ نفر از آن‌ها توانستند مجوز شرکت در یازدهمین جشنواره ملی کودکان هوشمند را کسب کنند.

نجفی با بیان اینکه تیم استان زنجان از شهرستان‌های زنجان و خدابنده، خرم‌دره در این دوره از مسابقه شرکت داشتند، اظهار کرد: مقام قهرمان قهرمانان در این دوره به سیده آتاناز موسوی رسید و ۳مقام قهرمان ، ۳عنوان برگزیده اول و ۶ عنوان برگزیده دوم در سطوح مختلف b,c,d به این دوره از جشنواره معرفی شدند.

مدیر اجرایی موسسه کودکان هوشمند«چرتکه»، با بیان اینکه ۳ نفر ازاین نوابغ استان مجوز حضور در مسابقات جهانی پاما ۲۰۲۳ هند که هرساله در یکی از کشورهای عضو انجمن برگزار می‌شود را به‌دست آوردند، گفت: در سال‌های گذشته نیز نوابغ استان زنجان در مسابقات جهانی ۲۰۱۸ مالزی و ۲۰۱۹ تایلند موفق به کسب مقام قهرمانی شدند .

وی افزود: فراگیران این موسسه مقام قهرمانی توسط فرانک موسوی ،کیارش حمیدی ویاسمین شهیدیرا به دست  آوردند، همچنین  عنوان برگزیده اول توسط صبا رمضانی، کوثر کورانی، مرضیه توکلی و عنوان برگزیده دوم توسط آسنا اجلی، فاطمه محمودی، محمد والی، فائزه مرادی، حسام تقی بیگی و امیرعباس کریمی در قالب تیم استان زنجان دریافت کردند.

وی با بیان اینکه این نوابغ ۲۰۰ سوال را در ۱۱ دقیقه پاسخ دادند، اظهار کرد: امیدواریم از این نوابغ حمایت لازم به عمل بیاید تا به علت مشکلات مالی از مسابقات جهانی باز نمانند. 

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانچرتکهمسابقات جهانی
sedayezanjannews.ir/nx10670


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»