کد خبر: 10928
1402/09/21 - 17:20


معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در سفر به زنجان؛

۱۹ هزار گزارش کارشناسی در مرکز پژوهش‌های مجلس تولید شد

بیستمین اندیشکده حکمرانی کشور در استان زنجان؛ سه‌شنبه 21 آذرماه 1402 با حضور بهروز طهماسب کاظمی معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افتتاح شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ بیستمین اندیشکده حکمرانی کشور در استان زنجان؛ سه‌شنبه 21 آذرماه 1402  با حضور بهروز طهماسب کاظمی معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی زنجان افتتاح شد.

بهروز طهماسب کاظمی در این آئین با بیان اینکه پژوهش های مجلس‌ شورای اسلامی، کار شورای برنامه ریزی دولت را انجام می‌دهد و در واقع قوه مفکره قوه مقننه است، افزود: اصلیترین و موثرترین نهادی که کار مجلس را به تصمیم گیری های عالمانه نزدیک می کند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه این مرکز از سال ۷۱ فعالیت خود را شروع کرد و قانون آن نیز در سال ۷۴ به تصویب رسید، اضافه کرد: عمده این گزارش های ارائه شده با سه رویکرد تحلیلی، نظارتی و راهبردی بوده و امروزه به غیر از نظرات مشاوره ای به مجلس‌ شورای اسلامی مهمترین وظیفه این نهاد اندیشه ورز، ارائه گزارش های راهبردی برای حل مسأله کشور است.

معاون پژوهشی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مرکز، گزارش های مختلفی را ارائه می کند، گفت: همیشه به این مقید بوده ایم که اگر در حوزه آسیب های اجتماعی گزارشی ارایه می‌شود با استفاده از ظرفیت های دانشمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها برای آنها راه حل اتخاد شود

کاظمی افزود: در زمان حاضر ۱۰ دفتر فعال در مرکز پژوهش‌های مجلس‌ شورای اسلامی موضوعات راهبردی کشور را متناسب با ماموریت ها پیگیری می‌کنند و گزارش ها را در اختیار ذینفعان قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه هویت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در تمامی دوره‌ های حیات خود مستقل بوده و تحت تاثیر نهاد و جریان های سیاسی نبوده است، اظهار داشت: این مرکز در تمامی دوره های مجلس استقلال داشته و حرف خود را زده و نماینده پژوهش در تمامی کمیسیون های مجلس شورای اسلامی حضوری فعال داشته است.

طهماسب کاظمی افزود: این مرکز نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری های عالمانه مجلس‌ شورای اسلامی دارد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آنگونه که باید و شاید از ظرفیت های بی بدیل کشور برای حل مشکلات و مسایل استفاده نشده است و بر این اساس اندیشکده های حکمرانی در استان ها راه اندازی شد.

این مسئول یادآور شد: ابن مرکز به دنبال پژوهش‌های عمیق نیست بلکه سیاست پژوهشی آن برای نزدیک کردن زبان علم با زبان اجراست.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان هم در این آئین افزود: اندیشکده‌های حکمرانی استانی در راستای تحقق عملی و کارآمدی رویکردهای تحولی اصلاح نظام حکمرانی مبتنی بر چهار اصل کارآمدسازی، شفاف‌سازی، هوشمندسازی و مردمی‌سازی اداره امور کشور پایه ریزی شده است.

احمدنقی لو افزود: اهداف این اندیشکده، استفاده حداکثری از ظرفیت نخبگان دانشگاهی و تجربه کلیه صاحبنظران، اندیشمندان و محققان کشور برای مساله شناسی، معرفی و مدل سازی‌های عملیاتی و پیشران در فرآیندهای تصمیم‌سازی و حکمرانی است.

این مسئول ادامه داد:اندیشکده‌های حکمرانی در سطح استان ها مبتنی بر رعایت اولویت‌های حکمرانی نو و مردمی‌سازی امور مختلف تصویب و اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم راه اندازی این اندیشکده در استان با ارائه راهکارهای منطقی به رفع محرومیت در جامعه منتهی شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانگزارش کارشناسیمردم سازینخبگان دانشگاهی
sedayezanjannews.ir/nx10928


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»