کد خبر: 11323
1402/11/23 - 12:36


بازسازی کتابخانه سهرودی تا پایان سال جاری ادامه دارد

محسن افشارچی استاندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان زنجان از روند بازسازی و بهسازی کتابخانه عمومی سهروردی بازدید کرد و در جریان وضعیت پیشرفت قرار گرفت

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ کتابخانه سهروردی نخستین و قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان زنجان است و قدمتی ۴۶ ساله دارد.

 مخزن این کتابخانه دارای بیش از ۳۰ هزار نسخه کتاب بوده و در چهار طبقه، در زمینی به مساحت ۳۸۰ متر مربع و زیربنای حدود هزار متر به مراجعین خدمت رسانی کرده است.

 مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در جریان بازید از روند بازسازی این کتابخانه، گفت: عملیات بازسازی و بهسازی این کتابخانه از شهریور ماه آغاز شده است و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

 محمد رضاخانی افزود:بازسازی این کتابخانه، مطالبه جدی شهروندان و اهالی فرهنگی استان بود که در فرآیند بازسازی این کتابخانه رویکرد نوین ارائه خدمات در کتابخانه‌های عمومی مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملیات بازسازی و بهسازی این کتابخانه شامل تعمیرات اساسی در بخش ابنیه، به‌روزرسانی تجهیزات، فضاسازی مدرن و افزودن بخش کلینیک خواندن است.

این مسئول با بیان اینکه بهسازی بخش داخلی شامل کف، سقف، دیوارها و پنجره‌ها، سیستم روشنایی، سیستم سرمایشی و گرمایشی و زیباسازی نمای داخلی است، تصریح کرد: درنظر داریم قدیمی‌ترین کتابخانه استان در فضایی مملو از آرامش و مدرن به کار خود ادامه دهد؛ به گونه‌ای که در عین حفظ هویت و اصالت فضای کتابخانه‌ای، برای مخاطب امروز جذاب و خاطره‌انگیز باشد.

۱۰۰ باب کتابخانه عمومی اعم از نهادی و مشارکتی در این استان فعال است.

 از این تعداد ۳۵ باب کتابخانه در مناطق روستایی واقع شده است که به عنوان تنها مرکز فرهنگی روستا محسوب می شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانکتابخانه سهروردیبهسازیتعمیرات
sedayezanjannews.ir/nx11323


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»