کد خبر: 11415
1402/12/08 - 16:49


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان :

در خانه تکانی هوای آب را داشته باشیم

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ضمن اشاره به کمبود بارش‌ها در استان، گفت: خانه‌تکانی از جمله سنت‌های ما ايرانيان است اما دغدغه امروز مسئله آب و مديريت مصرف آن است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان ضمن اشاره به کمبود بارشها در استان، گفت: خانهتکاني از جمله سنتهاي ما ايرانيان است اما دغدغه امروز مسئله آب و مديريت مصرف آن است. 

علي محمد نادرخاني،با بيان اينکه قبل از اقدام به شستن هر چيزي به راهکارها و ابزارهاي مورد نياز آن فکر کنيد، اظهار کرد: استفاده از آب به عنوان جارو براي تميز کردن حياط، کار درستي نيست که گاهي اوقات موقع خانه تکانيها ديده ميشود و در شرايطي که در کشور با کم آبي دست و پنجه نرم ميکند هدر دادن آب به اين شکل کار ناپسندي است. وي تصريح کرد: قبل از اقدام به شست وشو بايد ديد که آيا شستن آن وسيله واقعا ضروري است يا از روي عادت اين کار را انجام ميدهيد، همچنين براي شست وشوهاي ضروري برنامه داشته باشيد و اقلام هم جنس را در کنار هم بشوييد تا ميزان آب مصرفي کمتر شود.

 نادرخاني ادامه داد: آبي که حاوي مواد شوينده شيميايي نيست را ميتوان براي مصرف گلها و گياهان خانگي استفاده و از هدر دادن آب جلوگيري کرد. 

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان با اشاره به اينکه براي شست و شوي فرش و قالي ميتوان از افراد کاربلد استفاده کرد، افزود: با اين کار از استفاده آب تصفيه شده براي شستشوي اين وسايل جلوگيري ميشود. نادرخاني گفت: با سرويس و تعمير شيرآلات خراب منزل در اين ايام نيز مانع از هدررفت آب تصفيه شده و تبديل آب سالم به فاضلاب ميشويم. 

وي خاطرنشان کرد: بانوان بيش از ساير افراد جامعه به راهکارهاي مصرف بهينه آب تسلط دارند که بايد اين راهکارها را در ايام خانه تکاني با دقت بيشتري انجام دهند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانخانه تکانیمصرف بهينه آبسنت ایرانیان
sedayezanjannews.ir/nx11415


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»