کد خبر: 11420
1402/12/09 - 9:49


نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان:

هر نماینده ای که به ضرر موکل خود کار کند؛ حقش عزل شدن است

رضا استجلو: چرا نمایندگان مجلس فعلی نسبت به انحصار خودرو که هر روز باعث کشته شدن هموطنانمان در اثر بی کیفیت بودن را خودروهای داخلی قوانینی جدی و اجرایی تصویب نکردند؟

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان با بیان اینکه نمایندگان موظف به حمایت از شخصیت و شأن و مقام همه مردم و مصرف کنندگان هستند، پرسید؛ چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به انحصار خودرو که هر روز باعث کشته شدن هموطنانمان در اثر  بی کیفیت بودن را خودروهای داخلی قوانینی جدی و اجرایی تصویب نمی‌کنند؟

رضا استجلو، نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان ضمن گرامیداشت 9 اسفندماه، روز ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اظهار کرد: در تقویم رسمی کشورمان، روز نهم اسفند با عنوان «روز ملی حمایت از حقوق مصرف کنندگان» نام گذاری شده است. اختصاص یک روز از سال به حقوق مصرف کننده و پیش‌بینی مرجعی برای جبران خسارت های مصرف کنندگان و مبارزه با متخلفان، نشان دهنده رویکرد مسئولان به اهمیت موضوع و تبدیل آن از عرصه شعار به عمل است. تمامی مسئولان متفق القول هستند که مصرف کننده، حقوقی نظیر حق برخورداری از اطلاعات کامل، حق انتخاب، حق برخورداری از ایمنی و حق برخورداری از حمایت دولت را دارند.

مشاور عالی در امور مجلس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با تاکید بر اینکه مهم ترین حامیان حقوق مصرف کنندگان باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشند، اضافه کرد: وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون توسط قوه مجریه است. نمایندگان وکیلان ملت و مردم هستند تا از حق و حقوق آنان  دفاع کنند و قوانینی تصویب کنند که هر روز اختلاف طبقاتی کمتر و نظام سرمایه داری سست‌تر حرکت کند.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان تاکید کرد: مردم کف جامعه کاری با آمارهای روی کاغذ و برخی گزارشات مسئولان که در رسانه‌ها منتشر می‌شودف ندارند و بیشتر خروجی محور و قابل لمس بودن را قبول دارند، برای مثال فلان مجلس قوانینی را مصوب کرد که میزان خرید گوشت ماهانه خانوار ۳۰درصد کاهش یا افزایش یافت و یا میزان سبد خوراک ماهانه خانوار به نصف کاهش یا افزایش یافت، این موارد در حوزه اقتصادی خانوارها مهم است.

استجلو انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را فرصتی برای مردم یا همان مصرف کنندگان جامعه دانست و گفت: مردم یا همان مصرف‌کنندگان باید توجه داشته باشند و افرادی که امتحانشان را پس داده‌اند و کارایی لازم را در مجلس شورای اسلامی نداشته باشند را عزل نموده و نفرات کاربلد و تازه نفس را انتخاب نمایند. اصلاً به نظر بنده هر نماینده ای که به ضرر موکل خود کار کند حقش عزل شدن است.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان ادامه داد: چیزی که مهم است، نظر اکثریت مردم است که به آن شخص رأی می دهند. یکی از خروجی های مهم مجلس فعلی در اواخر افزایش سن بازنشستگی کارگران و کارمندان تا 35سال بود که اکثریت طبقه قشر کارگر و کارمند مخالف این مصوبه بودند و علت آن را ورشکستگی صندوق های تامین اجتماعی می دانستند، آیا مردم با این مصوبه مجلس کنار خواهند آمد یا با انتخاب نمایندگان جدید مخالفت خود را به این صورت عنوان خواهد کرد؟ پیشنهاد بنده این است که مصرف کنندگان (یا همان مردم)، نمایندگان گذشته را سبک و سنگین کنند و با دقت به خروجی های قابل لمس در زندگی خود نظاره نموده و چنان چه مثبت بود انتخاب و ولاغیر؛ نفر جدید از میان کاندید ها انتخاب کنند.

استجلو عنوان کرد: نمایندگان می‌توانند قوانینی را نوشته و تصویب کنند که به نفع مصرف کنندگان در همه جهات باشد و بالعکس با لوایح دولت‌ها که به ضرر مردم و مصرف کنندگان است مخالف کنند و ضمنا در اجرای صحیح قوانین به نفع مصرف کنندگان به قوه مجریه نظارت داشته باشند.

نائب رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان زنجان تاکید کرد: در پایان چهار سال نمایندگان بالاخره زمان بازخواست از نمایندگان توسط مردم فرا می رسد و در این هنگام اکثریت مردم با خود این جمله را تکرار می کنند که این نمایندگان منتخب کدام کار شاخص را در سطح ملی یا استانی انجام داد و باعث تغییراتی مثبت یا منفی در زندگی مردم شد.

مشاور عالی در امور مجلس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان با بیان اینکه نمایندگان موظف به حمایت از شخصیت و شأن و مقام همه مردم و مصرف کنندگان هستند، اظهار کرد:  جان انسان ها مهمترین چیزی است که باید همه امکانات در جهت حفظ آن کوشا باشد، چرا نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به انحصار خودرو که هر روز باعث کشته شدن هموطنانمان در اثر  بی کیفیت بودن را خودروهای داخلی قوانینی جدی و اجرایی تصویب نمی کنند، چرا باید برای خرید لاستیک خودرو اول باید پیش ثبت‌نام انجام داد و شاید در صورت موجود بودن موفق به ثبت نام لاستیک خودرو شد؟

استجلو تاکید کرد: در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز نهم اسفند حمایت از حقوق مصرف کنندگان نامگذاری شده است که از نظر بنده، بصورت نمادین است. انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان از مصوبات همین مجلس شورای اسلامی است که متاسفانه جهت رشد و فعالیت انجمن ها سازوکار لازم را فراهم ندیده اند و از طرف دیگر دولت ها هم تاب تحمل یک نهاد مطالبه گر قانونی مردمی را نداشته اند.در شرایط بحرانی و خاص که وضعیت موجود به ضرر مصرف کنندگان است ،مجلس شورای اسلامی چندان کارایی لازم را ندارند و آن وقت برخی از کاندیداها از انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان چه انتظاری می‌توانند داشته باشند؟

استجلو گفت: توصیه من به مدیران ارشد استانی و کشوری این است که از گفتن حقیقت در کف جامعه باکی نداشته باشند و چرا که میزهای مدیریت بزودی عوض می شوند و تو می مانی هزاران حق الناس بر گردن! امیدوارم با عنایت به منویات مقام معظم رهبری همه واجدین شرایط در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند و به نمایندگانی رأی بدهند که نترس ،شجاع،خدا ترس و فقط برای خدا قیام کند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانحمایت از حقوق مصرف‌کنندگانمجلس شورای اسلامیانتخابات
sedayezanjannews.ir/nx11420


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»