کد خبر: 1154
1398/05/01 - 10:3


نماینده ولی فقیه در استان در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد:

برخی خودشان را معیار انقلاب می‌دانند

مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان صبح دیروز برگزار شد و در این مراسم از خدمات حجت الاسلام مسعود صفی یاری تقدیر و حجت الاسلام سعید احمدی به عنوان مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی استان زنجان معرفی شد.

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی خانی- مراسم تودیع و معارفه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان صبح دیروز برگزار شد و در این مراسم از خدمات حجت الاسلام مسعود صفی یاری تقدیر و حجت الاسلام سعید احمدی به عنوان مدیر کل جدید تبلیغات اسلامی استان زنجان معرفی شد. در این مراسم حجت الاسلام علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه شرایط فعلی کشور بعد از 40 سال ایستادگی و مقاومت، در گام دوم انقلاب شرایط ویژه‌ای خواهد بود، گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری این شرایط دشوار است ولی نه به دشواری 40 سال قبل. خیلی از زیر ساخت‌ها در طی این سالها ساخته شده و موانع برطرف گشته است و امروز نام جمهوری اسلامی در منطقه جغرافیای ایران و خاورمیانه زندانی نیست. امروز شعار انقلاب اسلامی در دنیا طنین انداز است و استقامت و مقاومت و ایستادگی روی مبانی و اصول برای مسلمانان امیدوار کننده و برای غیر مسلمان نیز به عنوان الگو مایه افتخار است.

وی افزود: مخاطبین گام دوم انقلاب، در مرحله اول حوزه و دانشگاه‌ها هستند، البته بزرگترین بار بر دوش جوانان است که 14 میلیون آنها دانشمند و فرزانه و تحصیل کرده هستند.

خاتمی یادآور شد: بیانیه گام دوم انقلاب از زبان کسی بیان شده است که تجربیات مبارزاتی، بینش سیاسی، دیدگاه علمی و فقهی و با کوله‌باری از تجربیات ارزشمند نقشه راه را ترسیم کردند وظیفه ما در برابر این نقشه راه این است که در حد خودمان این نقشه راه را ریل‌گذاری کنیم .

وی با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب از حکمت، کمال، پختگی و راهبرد ویژه برخوردار است، بیان کرد: با توجه به این بیانیه باید تغییر مدیریتی صورت گیرد؛ نسل اول و دوم انقلاب تجربیات کلانی را در فراز و نشیب مسیر انقلاب به دست آوردند و باید عرصه را برای نسل سوم و چهارم انقلاب فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه بحث مقاومت و ایستادگی کشور بالغ بر 40 سال هزینه برده است و 240 هزار شهید برجای گذاشته است، گفت: مسئولیت در شرایط ویژه و دشوار اما امیدوار کننده بر دوش مسئولین گذاشته شده است. شعار مرگ بر آمریکا یک روز تنها در جغرافیای ایران مطرح بود و امروز علاوه بر کشورهای اسلامی در حیاط خلوت خود آمریکا«شعار مرگ بر آمریکا» می‌دهند و در مقابل کاخ سفید هم پرچم امریکا را آتش زدند. امروز این شعار منحصر در ایران نیست و به تعبیر مقام معظم رهبری ما امروز 40 برابر قوی تر شده‌ایم و دشمن ما دیگر آن دشمن قدرتمند سابق نیست و ابهت سابق خود را دیگرندارد . امروز خزانه داری آمریکا 600 کارشناس زبده جمع آوری کرده است و در بحث جنگ اراده‌ها دارد کار می‌کند و در جنگ اراده ها هم کسانی برنده هستند که مقاومت کنند و بشارت الهی برای کسانی است که مقاومت کنند.

خاتمی خاطرنشان کرد: عامل مهم برای پیروزی در برابر دشمن، بودن همه با هم در زیر سایه ولایت است و در این سال ما تجربه داشته‌ایم که هر چه با هم متحد شویم به همان اندازه هم امیدمان از بیگانگان کمتر می‌شود.

خاتمی با اشاره به اینکه باید به تقویت اراده‌ها بیشتر فکر کنیم، افزود: در دوره کنونی نه تنها قشر ضعیف بلکه قشر متوسط نیز زیر فشار زندگی هستند و ممکن است شما بگویید که سبک زندگی ما اشتباه است ولی باید توجه داشت که با بخش نامه نمی‌توان سبک زندگی را تغییر داد و باید بر روی این مسئله کار شود.

وی ادامه داد: برخی معیار انقلاب را خودشان می‌دانند در حالی که این طور نیست ما شاخص و معیار داریم و گفتمان انقلاب گفتمان رهبری است.

 در ادامه این مراسم رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه به فضل خداوند، گام دوم انقلاب را محکم‌تر و موثرتر از گام اول، طی خواهیم کرد، گفت در این مسیر به صورت جدی بر عهدی که با امام و ولایت بسته‌ایم، پایبند هستیم.

حجت‌الاسلام محمد قمی ادامه داد: پیر و جوان بر پای آرمان‌های امام(ره) ایستاده‌ایم و مسیر انقلاب را ادامه می‌دهیم.

وی با بیان اینکه جوانگرایی، حرف جدیدی نبوده و حرف انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تمام مسئولان با افتخار، خادم مردم بوده و تا کنون زحمت‌های بسیاری کشیده‌اند و گام بعدی را باید جدی‌تر برداریم.

حجت الاسلام قمی با بیان اینکه سقف توقع‌ها به‌حق بالا است، خاطرنشان کرد: توقع‌ها هر اندازه بالاتر برود باز هم به‌حق است و تلاش و جهاد شبانه‌روزی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب باید با تدبیر، حکمت و توکل به خدا سرلوحه کارها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فردای کشور، روشن‌تر از امروز است و این را مشاهده می‌کنیم، گفت: توقیف نفتکش انگلیس و سرنگونی پهپاد آمریکا نمونه‌ای از این موفقیت‌ها است. روزی شخص اول این کشور، چندین واسطه به سفیر انگلیس می‌فرستاد تا شاه مملکت شود اما امروز به جایی رسیده‌ایم که نفتکش همان انگلیس را متوقف می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر اراده‌های مردم در مسیر اراده الهی پیوند بخورد اتفاقات بزرگی را در ادامه و در مسیر رسیدن به ولایت عظما مشاهده خواهیم کرد.

در ادامه این جلسه، مدیر کل سابق تبلیغات اسلامی استان زنجان با تاکید بر اینکه منبر باید بصیرت آفرین و تمدن‌ساز باشد، اظهار کرد: با وجود تنگنای مالی بیش از 1200 فعالیت در سطح شهر زنجان به ویژه در حوزه جهاد و مقاومت اجتماعی با محوریت آسیب‌های اجتماعی انجام شد.

مسعود صفی‌یاری ادامه داد: با عنایت الهی و همت دوستان در این سازمان بالغ بر صد جلسه «من انقلابی هستم» و ده ها نشست تدوینی «گام دوم انقلاب» را در این سازمان برگزار کردیم و فضای انقلابی‌گری در مرحله اقدام و عمل باید خودش را نشان بدهند.

وی افزود: 40 درصد اعتبار آسیب‌های اجتماعی برای 300 فعالیت به دستمان رسید که با همان 40 درصد اعتبار بیش از 1200 فعالیت را در شهر زنجان در زمینه مقاوم سازی اجتماعی و جهاد اجتماعی به انجام رسانده‌ایم، که هم در کمیت و هم کیفیت کار خوبی صورت گرفت و در بحث جهاد در سبک زندگی که مقام معظم رهبری آن را پیش زمینه تمدن سازی عنوان کردن کارهای فاخری انجام گرفته است.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتبلیغات اسلامی زنجانشیخ علی خاتمیمسعود صفی‌یاری
sedayezanjannews.ir/nx1154


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»