کد خبر: 1187
1398/05/15 - 23:58


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در بازدید از دفتر روزنامه صدای زنجان مطرح کرد:

مشکلی در تأمین انرژی نداریم

علیرضا علیزاده: عمده مصارف برق مربوط به بخش کشاورزی و صنعت است

پایگاه خبری صدای زنجان

لیلا محمدی- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان از شناسایی 22 محل استخراج ارز دیجیتال در استان خبر داد و گفت: عمده مصارف برق مربوط به بخش کشاورزی و صنعت بوده است.

علیرضا علیزاده عصر دیروز در بازدید از دفتر روزنامه صدای زنجان ضمن گرامیداشت روز خبرنگار از حضور فعالانه و تاثیرگذار صدای زنجان در برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق استان قدردانی کرد و افزود: این روزنامه با انعکاس اخبار به‌روز شرکت توانسته است پل ارتباطی خوبی بین مردم و مسئولان توزیع نیروی برق باشد.

علیزاده مصرف منطقی برق از سوی مشترکان در فصل تابستان را ناشی از فرهنگ‌سازی رسانه‌ای و تبلیغات گسترده اعلام کرد و گفت: کشور ایران مهد انرژی است در نتیجه ضروری است با توجه به وجود منابع عظیم خدادادی برق، آب، انرژ‌های بادی و خورشیدی، گاز و غیره اقدامات مربوط به فرهنگ‌سازی برای رعایت الگوی مصرف از سوی شهروندان را در دستور کار قرار دهیم که بحمدلله حدود 4 سال است در استان گام‌های قابل قبولی در حوزه مصرف بهینه برق برداشته شده است. البته در این بین نباید نقش رسانه را انکار کرد.

این مسئول با اشاره به قرارگیری زنجان در منطقه سبز به عنوان یکی از استان‌های برتر در حوزه مصرف بهینه برق عنوان کرد: با همکاری مردم تا به امروز با وجود گرمای هوا و پیک بار مصرفی برق، مشکلی در تامین این انرژی وجود نداشته است.

وی ضمن تشکر از پیگیری وضعیت شبکه برق بازار سنتی از سوی روزنامه صدای زنجان عنوان کرد: با توجه به حساسیت موضوع، موارد در جلسه ساماندهی بازار با حضور مسئولان ارشد استانی بررسی می‌شود تا پیگیری‌های مربوطه جهت اختصاص اعتبار موردنیاز برای آغاز این پروژه انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق با اشاره به استقرار زیرساخت‌های قوی برق در استان در مورد محل‌های شناسایی شده مربوط به استخراج بیت‌کوین با ارز دیجیتال گفت: تاکنون 22 محل شناسایی و به مراجع ذیربط معرفی شده‌اند، عمده مصرف برق این واحدها مربوط به بخش کشاورزی و صنعت بوده است.

وی با بیان اینکه شناسایی این موارد برای استان زنجان به جهت کنتورهای هوشمند به راحتی امکانپذیر است، عنوان کرد: برخلاف تصورات استان زنجان بزرگترین استخراج‌کننده ارز دیجیتالی (بیت‌کوین) در کشور نیست.

علیزاده ضمن تاکید بر لزوم ساماندهی مصرف برق در استخراج بیت‌کوین ابراز کرد: عقیده داریم هر گونه مصرف برق در این زمینه باید در چارچوب قانون و طبق مصوبات مورد تائید دولت و دستگاه‌های مربوطه انجام گیرد و حتی‌الامکان این استخراج در اوج مصرف برق ( در ایام تابستان) انجام نگیرد.

این مسئول اضافه کرد: اگر این موارد لحاظ شود، استخراج بیت‌کوین می‌تواند در دور زدن تحریم‌ها و ارزآوری برای کشور نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در مورد مشکلات ماموران این شرکت در ورود به محل‌های مشکوک به استخراج ارز دیجیتال به صدای زنجان گفت: این موارد طی جلسه‌ای در حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مسئولان ذیربط مطرح و موانع برطرف گردید و در حال حاضر مشکلی وجود ندارد.

مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان نیز در این بازدید نگاه متعالی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان به جایگاه رسانه را ستود و با بیان اینکه صدای زنجان در قالب هفته‌نامه در سال 80 ماموریت رسانه‌ای خود را آغاز کرد، ادامه داد: گزارشات و اخبار صدای زنجان از 4 سال قبل در قالب روزنامه منتشر و در سطح استان توزیع می‌گردد.

مسیح‌اله سلطانی با بیان اینکه تیم رسانه‌ای صدای زنجان همواره در صدد است تا در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی استان به مردم خدمت کرده و در توسعه استان نقش خود را ایفا کند، تصریح کرد: در تلاشیم برای برطرف کردن مشکلات و مسائل موجود در استان از تمامی ظرفیت‌ها نهایت استفاده را ببریم.

سلطانی با اشاره به نقش رسانه در انعکاس مشکلات دستگاه‌ها نیز افزود: رسانه می‌تواند خارج از قید و بندهای اداری، آن دسته از مشکلاتی که از دید مدیر مجموعه پنهان مانده است را برجسته کرده و در پویایی اداره نقش داشته باشد.

وی با اشاره به کسب مقام‌های برتر استانی در جشنواره‌های رسانه‌ای در سه سال متوالی تاکید کرد: صدای زنجان از هر گونه اشاعه فرهنگ بهینه مصرف برق و آب و سایر انرژی‌ها در سطح جامعه استقبال می‌کند.

رویا قزلباش، مسئول روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان نیز در این بازدید با بیان اینکه این شرکت تجربه همکاری بسیار مثبتی با صدای زنجان در حوزه افزایش فرهنگ رعایت الگوی مصرف برق در استان داشته است، ابراز کرد: اختصاص یک صفحه در هفته به اخبار و رویدادهای مربوط به توزیع نیروی برق (سه‌شنبه) در روزنامه صدای زنجان بزرگترین گام این رسانه برای اصلاح الگوی مصرف برق بوده است. 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتوزیع نیروی برق زنجانعلیرضا علیزادهمسیح اله سلطانی
sedayezanjannews.ir/nx1187


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»