کد خبر: 1195
1398/05/20 - 10:57


در پی اسباب‌کشی دانشگاه آزاد از مجموعه اعتمادیه به سایت امام محقق خواهد شد:

تبدیل دانشگاه آزاد به مرکز آموزشی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مهرماه مجموعه اعتمادیه این دانشگاه از دانشجو خالی خواهد شد، گفت: این مجموعه ۷ هکتاری، به یک مجموعه آموزشی تبدیل می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه مهرماه مجموعه اعتمادیه این دانشگاه از دانشجو خالی خواهد شد، گفت: این مجموعه ۷ هکتاری، به یک مجموعه آموزشی تبدیل می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، علیرضا فیروز‌فر، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه جمعیت دانشجویی کشور  و به تبع آن استان زنجان در حال کاهش است‌، گفت: این کاهش در استان زنجان نیز خود را نشان داده است و  از میزان 56 هزار نفر جمعیت دانشجویی در سال گذشته به 42 هزار نفر دانشجو در سال 98 رسیده است.

وی ادامه داد: درصد تعلقی که این  دانشگاه از تعداد کل دانشجویان در سالهای گذشته داشته است 31 درصد بوده که امسال این میزان نیز کاهش یافته است و به طور کلی از تعداد 42 هزار نفر جمعیت دانشجویی استان 12 هزار نفر آن متعلق به دانشگاه آزاد است .

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه در چهار واحد و دو مرکز و سه مجموعه سما فعالیت دارد، گفت: همچنین مجموعه سمای دانشگاه آزاد نیز در برخی از شهرستان‌ها در حال فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان یکی از دلایل کاهش دانشجوی دانشگاه آزاد را عدم اطلاع رسانی بیشتر در ارتباط با امکانات و سطح علمی آن عنوان کرد و گفت: این دانشگاه در زنجان دارای ۴۴۶ عضو هیئت علمی تمام وقت است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در استان زنجان ۲۴۰ هکتار زمین برای ارائه خدمات و ۱۸۰ مترمربع فضاهای مسقف دارد، گفت: این یعنی برای هر دانشجو ۱۴ مترمربع فضا وجود دارد. همچنین باید اذعان داشت که این دانشگاه در کنار این امکانات بالغ بر 23 هزار متر مربع فضای ورزشی دارد.

فیروزفر با اشاره به اینکه دو و نیم برابر تقاضای فعلی فضای خوابگاهی در دانشگاه آزاد وجود دارد، تصریح کرد: در بحث خدمات‌دهی پژوهشی نیز یک فضای خوبی در استان فراهم شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از وجود ۳۳۰ هزار جلد کتاب در کتابخانه‌های دانشگاه آزاد خبر داد و افزود: این امکانات برای همه متقاضیان آماده ارائه خدمات است.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد در حوزه تجهیزات آزمایشگاهی و مراکز تحقیقاتی یکی از مراکز پیشرو است که البته در یکی از حوزه‌ها یعنی نانوبیوتکنولوژی می‌توانیم تبدیل به قطب شویم.

فیروزفر افزود: همین مرکز تحقیقات در مدت فعالیت خود به چند محصول بسیار خوب دست یافته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در بحث چاقوی زنجان نیز که از صنایع دستی مهم استان است ما توانسته‌ایم این ورق را در دانشگاه آزاد تولید کنیم و آن را به دست چاقوسازان برسانیم، گفت: در حوزه فعالیت‌های دانش‌بنیان نیز در حال حاضر آماده ارائه چهار خدمت هستیم.

وی گفت: در بحث دانشجویی فعالان بسیار خوبی داریم و ۱۴ کانون در این حوزه فعال است.

فیروزفر همچنین از فعالیت چهار تشکل سیاسی در این دانشگاه خبر داد و افزود: در سایر حوزه‌ها نیز تشکل‌های استان فعالیت بسیار خوبی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد در حوزه وام خدمات خوبی به دانشجویان ارائه می‌دهد، بیان کرد: طرح دیگری داریم که دانشجو بدون دغدغه وارد دانشگاه شود که در این راستا نیز تلاش کردیم البته هنوز تثبیت نشده ولی انجام خواهد شد و از همکاری بانک‌ها استفاده خواهیم کرد.

وی گفت: ذکر این نکته لازم است که شهریه دانشگاه آزاد نسبت به وضعیت اقتصادی کشور شهریه پایین و قابل قبولی است.

فیروزفر با بیان اینکه دانشگاه آزاد در حوزه بورسیه دانشجویان وارد عمل شده است و قول بورسیه پنج دانشجو را از صاحبان صنایع گرفته‌ایم، گفت: امیدواریم این تعداد هرچه زودتر افزایش یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه دانشگاه در برخی از رشته‌های پزشکی به دانشجویان یارانه نیز می‌دهد، گفت: این یعنی اینکه دانشگاه آزاد علوم پزشکی را در ارائه خدمات یاری می‌‌کند.

وی با اشاره به اینکه مهرماه مجموعه اعتمادیه دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان از دانشجو خالی خواهد شد، افزود: این مجموعه ۷ هکتاری، به شرط همکاری آموزش و پرورش به یک مجموعه آموزشی تبدیل خواهد شد و در واقع دانشگاه آزاد در سایت امام خمینی تجمیع پیدا می‌کند.

فیروزفر افزود: در صورتی که از طرف مجموعه استان نیز همکاری شود واحد اعتمادیه دانشگاه آزاد زنجان به یک مجموعه آموزشی تبدیل خواهد شد که امیدواریم همت جمعی در این زمینه وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سیاست دانشگاه آزاد حرکت در مسیر توسعه با محوریت دادن مسائل منطقه است، گفت: قرار است استان‌ها در این موضوعات با طرح مسئله وارد عمل شوند.

 وی با اشاره به اینکه رشته‌های پزشکی زیر ساختهای بالایی را در استان می‌طلبد، گفت: ما برای دندانپزشکی و داروسازی و پزشکی یک بررسی کردیم و آنچه که سهل‌الوصول‌تر بود دندانپزشکی بود که این را در افق دیدمان قرار دادیم و حتی در اول تصمیم بر این داشتیم که این سایت را به جای مدرسه به دانشکده دندانپزشکی تبدیل کنیم که متاسفانه زیرساخت‌ها مهیا نبود و برای این امر در ابتدا باید 48 عضو هیئت علمی تمام وقت جذب کنیم تا اقدام به تاسیس این رشته کنیم و این طور نیست که این رشته را به این دانشگاه بدهند و بگویند در مرحله بعدی تجهیزاتش را فراهم کنید، بلکه در ابتدا دانشگاه باید زیرساخت‌ها را فراهم کند تا این رشته به این دانشگاه داده شود. البته ما برای برخی از رشته‌های علوم پزشکی اقداماتی کردیم که امیدوارم جواب بدهد، منتهی این سه رشته پر طرفدار مهر ماه برای ما محقق نیست. در رشته‌های دیگر زیر شاخه هنر هم این دانشگاه اقداماتی داشته است که بعید می‌دانم برای مهر ماه جواب دهد اما برای سال آینده امید‌وارم این موضوع تحقق یابد که یکی از این رشته‌ها طراحی دوخت است که طرفداران بسیاری هم دارد.

فیروزفر افزود: یکی از سیاست های کلی دانشگاه آزاد این است که آمایش ملی و منطقه ای را بایستی درست انجام دهیم که در بین المللی کردن دانشگاه‌ها متاسفانه زنجان نتوانسته است جایی داشته باشد، دلیلش هم این است که شرایطی برای واحدهای بین المللی تعریف شده است و واحدی که این شرایط را داشته باشد می‌تواند دانشجو خارجی جذب کند. برای مثال نزدیک مرز باشد که متاسفانه دانشگاه آزاد این ویژگی‌ها را ندارد و پتانسیلی را در این زمینه نداشت و ما نیز پیگیر این موضوع هستیم که فعلا در این زمینه منتظر  پاسخگویی وزارت علوم هستیم اگر این اتفاق بیفتد و دانشگاه آزاد در این حوزه مطرح شود، می‌توانیم به این حوزه ورود پیدا کنیم که اتفاقا در نظر داریم که در زمینه تربیت دانشجو با دانشگاه علوم پزشکی تعاملاتی را داشته باشیم.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندانشگاه آزاد زنجانعلیرضا فیروز‌فردانشجویان دانشگاه آزاد زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1195


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»