کد خبر: 1216
1398/05/30 - 7:59


طبق آخرین ارزیابی وزارت ارشاد اعلام شد:

ارتقای «صدای زنجان» در جدول ارزیابی مطبوعات کشور

طبق آخرین ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزنامه صدای زنجان با کسب 45 امتیاز، در میان مطبوعات سراسری و کشوری به گروه چهارم ارتقا یافت

پایگاه خبری صدای زنجان

صدای زنجان- طبق آخرین ارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، روزنامه صدای زنجان با کسب 45 امتیاز، در میان مطبوعات سراسری و کشوری به گروه چهارم ارتقا یافت.

مسیح‌اله سلطانی، مدیرمسئول روزنامه صدای زنجان با اشاره به چگونگی اجرای طرح‌ رتبه‌بندی روزنامه‌ها، گفت: این اقدام با رویکرد ارتقاء‌بخشی به کیفیت‌ محتوایی و شکلی روزنامه‌های کشور به طور کامل توسط انجمن صنفی روزنامه‌های غیردولتی اجرا و نتایج آن برای انتشار در اختیار اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سالانه بر اساس شاخص‌هایی چون کیفیت‌، تیراژ، محتوا  و میزان تاثیرگذاری مطالب و تعداد صفحات و ضمایم، مطبوعات کشور را ارزیابی می‌کند که در ارزیابی سال گذشته، روزنامه صدای زنجان با یک پله صعود، از گروه مطبوعات ردیف 5 به ردیف 4 ارتقا یافت.

گروه اول شامل روزنامه‌های بالاتر از امتیاز 75.1 ، گروه دوم شامل روزنامه‌های دارای امتیاز 75-60.1، گروه سوم شامل روزنامه‌های دارای امتیاز 60-45.1، گروه چهارم شامل روزنامه‌های دارای امتیاز 45-30.1 و گروه پنجم شامل روزنامه‌های زیر30 امتیاز است که روزنامه صدای زنجان در گروه چهارم قرار گرفته و این درحالی است که دو روزنامه دیگر استان در گروه روزنامه‌های زیر 30 امتیاز قرار دارند.

به گفته مدیرمسئول روزنامه صدای زنجان، این روزنامه در ارزیابی گذشته خود، امتیاز 26 را داشت و در گروه پنج قرار گرفته بود که اینک با ارتقای کیفیت مطالب تولیدی و استفاده از نیروهای حرفه‌ای، توانسته است به امتیاز 45 دست یافته و به گروه چهارم ارتقا یابد.

وی یک پله ارتقای روزنامه بر اساس تولید محتوا را سبب تحمیل هزینه‌های زیاد به روزنامه دانسته و ادامه داد: امیدواریم در این راه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ما را یاری کرده و با حمایت از تولید روزنامه‌های پرمحتوا، زمینه ارتقای بیشتر آنها را فراهم کند تا روزنامه‌ای حرفه‌ای به دست مخاطبان برسد و مردم و صاحبان صنایع و همچنین مسئولان این استان از این ظرفیت استفاده کرده و دغدغه‌ها و مشکلات خود را مطرح نمایند.

صدای زنجان سابقه 19 ساله در میان مطبوعات استان داشته و از سال 80 به صورت هفته‌نامه منتشر می‌شد که از سال 94 تبدیل به روزنامه شده و اینک تنها نشریه استان در گروه چهار مطبوعات سراسری و محلی بوده و سایر نشریات روزانه استان در گروه پنج قرار دارند.

سلطانی از تلاش همکاران این نشریه برای ارتقاء رتبه صدای زنجان در سال جاری به گروه سه کشوری خبر داده و افزود: با توجه به اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اخیرا دستوری مبنی بر حذف یارانه نشریات بی‌کیفیت و فاقد مطالب تولیدی داده است، امیدواریم حمایت از نشریاتی که در جهت ارتقاء سطح کیفی فضای مطبوعاتی استان گام برمی‌دارند، به شکل جدی‌تری انجام گیرد .

گفتنی است در طول چهار سال سابقه انتشار "صدای زنجان" به صورت روزنامه، این نشریه موفق شده است که در هر چهار سال به عنوان نشریه برتر در جشنواره مطبوعات استان شناخته شده و صاحب بیشترین مقام‌های این جشنواره باشد.

سال 95 در دومین جشنواره مطبوعات استان، صدای زنجان جایزه اول و دوم بخش یادداشت و سرمقاله، جایزه اول بخش تیتر، جایزه اول بخش گرافیک و صفحه‌آرایی، عنوان شایسته تقدیر بخش مصاحبه و همچنین گزارش و جایزه موضوعی در رشته آسیب‌های اجتماعی را کسب کرد.

سال 96 در سومین جشنواره مطبوعات استان، تعداد این عناوین افزایش یافت و روزنامه ‌صدای زنجان جایزه اول و دوم بخش گزارش، جایزه اول بخش صفحه‌آرایی، جایزه اول بخش مصاحبه، جایزه دوم بخش تیتر، جایزه سوم بخش سرمقاله و یادداشت، جایزه سوم بخش مقاله و جایزه موضوعی در رشته آب و محیط‌زیست را از آن خود کرد.

سال 97 در چهارمین جشنواره مطبوعات استان، جایزه اول بخش مصاحبه، جایزه اول بخش تیتر، جایزه اول بخش طراحی و صفحه‌آرایی، جایزه دوم بخش گزارش، جایزه دوم بخش مصاحبه، جایزه سوم بخش عکس و نیز جایزه موضوعی در رشته آسیب‌های اجتماعی همچنان به این روزنامه تعلق داشت.

سال 98 در پنجمین جشنواره مطبوعات استان، جایزه ویژه هیئت داوران برای ارسال تیترهای متعدد برتر در این رشته به روزنامه صدای زنجان رسید، جایزه اول بخش مصاحبه، جایزه دوم گزارش، جایزه دوم و سوم بخش سرمقاله و یادداشت، عنوان شایسته تقدیر در بخش طراحی و گرافیک و همچنین جایزه موضوعی در رشته آسیب‌های اجتماعی نیز به همکاران این روزنامه اعطا شد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانارزیابی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،ارتقای صدای زنجانجشنواره مطبوعات زنجان
sedayezanjannews.ir/nx1216


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»