کد خبر: 12384
1403/05/03 - 12:51


همزمان با روز خبرنگار؛

مراسم اختتامیه سه جشنواره رسانه‌ای در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با روز خبرنگار اختتامیه سه جشنواره رسانه‌ای شامل جشنواره مطبوعات، جشنواره حماسه حضور و جشنواره روایت خدمت مربوط به سفر رئیس‌جمهور شهید در استان زنجان برگزار می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: همزمان با روز خبرنگار اختتامیه سه جشنواره رسانه‌ای شامل جشنواره مطبوعات، جشنواره حماسه حضور و جشنواره روایت خدمت مربوط به سفر رئیس‌جمهور شهید در استان زنجان برگزار می‌شود.

اصغر حاج‌علی‌اکبری  با بیان اینکه تا حدامکان کمک حال خبرنگاران در رفع مشکلات مربوط به این حرفه خواهیم بود، اظهار کرد: تعدد کارها در اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سبب غفلت از حوزه خبر و خبرنگاری نمی‌شود.

وی با اشاره به در پیش رو بودن دو رویداد بزرگ در زنجان، اظهار کرد: یکی از این رویدادها، برگزاری اولین سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی برای سنین ۶ تا ۱۶ سال است که با هدف بررسی نگاه کودکان و نوجوانان این محدوده سنی به نهضت امام حسین (ع) پایه گذاری شده و در تلاش برای توسعه فرهنگ عاشورایی است.

او با بیان اینکه برای اینکه این فرهنگ سینه به سینه بچرخد احساس نیاز به ترویج فرهنگ عاشورا در این بازه سنی داریم، ادامه داد: طبق توانمندی‌های جامعه هدف، این موضوع باید تبیین شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با توضیح اینکه این جشنواره دارای دو بخش اصلی و ویژه است، متذکر شد: بخش اصلی شامل شعر، عکاسی، مداحی و کلیپ است و بخش ویژه شامل نماز و عفاف و حجاب است که از سراسر کشور مردم می‌توانند به این سوگواره آثار خود را ارسال کنند.

حاج‌علی‌اکبری با بیان این نکته که ارسال آثار تا ۲۵ مرداد ماه امکان‌پذیر است، ادامه داد: تا ۱۳ شهریور ماه نیز داوری‌ها توسط داوران کشوری انجام‌می‌شود و از برگزیدگان این رویداد در زنجان تجلیل به عمل خواهد آمد.

او با اشاره به اینکه دومین رویداد نیز طرح تعالی مسجد و محله است، اذعان کرد: متولی این رویداد کانون فرهنگی و هنری مساجد است که ۶۰ کانون از ۴۰۰ کانون متولی اجرای این رویداد با مشارکت سایر کانون‌ها هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه این رویداد در حوزه‌های مختلف کارآفرینی، ورزشی، فرهنگی و هنری و قرآنی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جامعه هدف این رویداد فعالان و کنشگران مسجدی در سراسر استان است.

 وی با توضیح اینکه از ۴۰۰ کانون فعال استان ۲۵ کانون مختص بانوان است، توضیح داد: در تلاش هستیم کیفیت فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به واسطه اقداماتی که انجام می‌شود ارتقا یافته و تخصصی‌تر شود.

حاج‌علی‌اکبری با اشاره به استقبال بسیار بالای خانواده‌ها از فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد: با توجه به اینکه خانواده‌ها به محیط سالم بسیار علاقمند و معتقد هستند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از بهترین گزینه‌ها برای توانمندسازی کودکان و نوجوانان در ایام تابستان است.

منبع/ ایسنا

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانروز خبرنگارجشنوارهمطبوعات
sedayezanjannews.ir/nx12384


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»