کد خبر: 12412
1403/05/07 - 8:58


معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان کاهش قیمت گوشت بوقلمون به دنبال عرضه بالای گوشت مرغ در بازار خبر داد؛

بوقلمون در زنجان خریدار ندارد

محمدعلی صادقی: در حال حاضر به طور متوسط قیمت هر کیلو گوشت بوقلمون در پائین‌ترین نقطه خود بوده و به طور متوسط در حدود 70 هزار تومان است

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ لیلا محمدی: گوشت بوقلمون در بازار زنجان به پائین‌ترین قیمت یعنی حدود 70 هزار تومان رسیده است، معان بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان می‌گوید: شاید دلیل این کاهش، عرضه بالای گوشت مرغ در بازار باشد.

از حدود 2 سال پیش قیمت گوشت گوسفندی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، هم اکنون قیمت گوشت گوسفندی در بازار بسته به کیفیت متفاوت است و در بازار زنجان به طور متوسط به قیمت بالای 600 هزار تومان عرضه می‌شود، گویا همین افزایش قیمت‌ها باعث شده تا اغلب خانوارها به سمت مصرف حبوبات و گوشت مرغ بروند.

مظفر یوسفی‌پور، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان زنجان (اردیبهشت 1403) با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ از طریق کارگروه تنظیم بازار انجام شد، گفت: قیمت مصرف کننده ۸۲ هزار تومان تعیین شد.

هم اکنون در بازار زنجان مرغ به قیمت 80 الی 90 هزار تومان (هر کیلو) از سوی واحدهای صنفی عرضه می‌شود.

با این شرایط هستند خانواده‌هایی که به علت عدم توان مالی گوشت بوقلمون را برای مصرف خانوار خود انتخاب می‌کنند.

اولین و تنها زنجیره تولید گوشت بوقلمون در کشور به مساحت ۳.۵ هکتار و ظرفیت سالانه بیش از پنج هزار قطعه جوجه بوقلمون طی سال ۹۷ در استان افتتاح شده است.

نخستین زنجیره تامین و تولید گوشت بوقلمون کشور با ۳۷ واحد تولیدی در استان زنجان فعال بوده و تمام زنجیره‌های مربوط به گوشت بوقلمون در استان ایجاد شده است.

محمدعلی صادقی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در این خصوص به صدای زنجان می‌گوید: پروژه بوقلمون مادر گوشتی گامی بسیار مهم در تکمیل زنجیره گوشت بوقلمون در استان زنجان است، این زنجیره تمامی حلقه‌های موردنیاز از تولید یکروزه تا بازار مصرف را شامل می‌شود که بیش از 30 درصد نیاز کشور را تامین می‌کند.

صادقی با بیان اینکه استان زنجان به لحاظ ظرفیت و حجم تولید گوشت بوقلمون دومین استان کشور محسوب می‌شود، عنوان می‌کند: زنجان در تولید گوشت بوقلمون به لحاظ کیفیت جزو استان‌های نخست کشور است. در حال حاضر به طور متوسط قیمت هر کیلو گوشت بوقلمون در پائین‌ترین نقطه خود بوده و به طور متوسط در حدود 70 هزار تومان است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان علت کاهش قیمت گوشت بوقلمون در زنجان را ناشی از تولید بالای گوشت مرغ می‌داند و می‌گوید: تولید بالای گوشت مرغ، شاید سبب شده که مصرف گوشت بوقلمون با اقبال عمومی آنچنانی روبرو نشده باشد. البته تاکید می‌کنم گوشت بوقلمون درای خواص غذایی و باکیفیت بوده و عمده بازار مصرف گوشت بوقلمون استان زنجان مربوط به خارج از استان از جمله تهران و البرز است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانتولید گوشت بوقلمونتولیدات دامیخواص غذایی
sedayezanjannews.ir/nx12412


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»