کد خبر: 12473
1403/05/13 - 16:18


صدای زنجان از برگزاری رویداد «برپا» برای سومین سال متوالی در زنجان گزارش می‌دهد؛

«برپا»، فرصتی برای راهبری استعدادهای دانش‌آموزی

دبیر رویداد دانش آموزی «برپا» در زنجان: برگزاری رویداد «برپا» برای دختران پایان یافته و برای پسران تا 19 مردادماه جاری ادامه ‌دارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: رویداد «برپا» به عنوان یک رویداد راهبری استعدادهای برتر در استان برای سومین سال متوالی در زنجان، رویدادی که به گفته دبیر رویداد دانش آموزی «برپا» در زنجان، طی چند روز در قالب کارگاه‌های متعدد ایده‌‍پردازی علمی و تحقیقاتی، برنامه تفریحی و ورزشی و چالش های متعدد برای ایده پردازی اجرا می‌شود.

رویداد «برپا» به عنوان یک رویداد راهبری استعدادهای برتر در استان برای سومین سال متوالی در زنجان در حال برگزاری است. این رویداد طبق برنامه‌ریزی از ۹ تا ۱۲ مردادماه برای دختران برگزار شده و از ۱۶ تا ۱۹ مردادماه برای پسران برگزار می‌شود و رویکرد اصلی این رویداد در سومین دوره، تقویت مهارت حل مسئله برای دانش‌آموزان استعدادهای درخشان خواهد بود.

فرهود آهنی دبیر رویداد دانش آموزی «برپا» در زنجان در زمینه برگزاری این رویداد گفت: این رویداد، یک رویداد ترکیبی است که خروجی آن، راهبری استعدادهای برتر استان به شمار می‌رود.

دبیر رویداد دانش آموزی «برپا» در زنجان با بیان اینکه رویداد «برپا» یک رویداد ملی است، عنوان کرد: از سال ۱۴۰۰ طرح اولیه رویداد کلید خورد و از تابستان ۱۴۰۱ برای پوشش 100 نفر از دانش‌آموزان پسر استعداد برتر استان اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته تعداد دانش‌آموزان حاضر در این طرح به ۲۴۰ نفر شامل ۱۲۰ دانش‌آموز دختر و ۱۲۰ دانش‌آموز پسر افزایش یافت، ادامه داد: امسال سومین سال اجرای رویداد «برپا» است و بیشتر دنبال تثبیت این رویداد به عنوان یک پروژه ملی هستیم و امسال آخرین سالی است که این رویداد به صورت استانی اجرا می‌شود.

آهنی بیان کرد: در این رویداد برای دانش‌آموزان استعداد برتر (برگزیدگان جشنواره‌ها و مسابقات علمی، فرهنگی و هنری ملی و بین‌المللی، رتبه‌های برتر کنکور) دوره دوم متوسطه طی چند روز برگزاری رویداد، کارگاه‌های متعدد ایده‌‍پردازی علمی و تحقیقاتی، برنامه تفریحی و ورزشی و چالش های متعدد برای ایده پردازی اجرا می‌شود.

دبیر رویداد دانش‌آموزی با بیان اینکه بخش پسران این رویداد نیز از روز سه‌شنبه هفته‌جاری آغاز می‌شود و تا روز جمعه ادامه دارد، افزود: این برنامه، یک رویداد ترکیبی است که بخش مهارتی،‌ تفریحی و مسابقات علمی دارد.

آهنی گفت: این جشنواره ویژه دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان در این رویداد، دانش‌آموزان برگزیده جشنواره خوارزمی،‌ المپیادهای علمی،‌ دارای تالیف کتاب،‌ ثبت اختراع دانش‌آموزی و یا دارای مقام در مسابقات ملی و بین المللی هستند.

وی با بیان اینکه رویداد برپا، امسال به لحاظ محتوایی تفاوت زیادی با رویدادهای دو سال گذشته داشت به طوری که امسال چند ارتباط زنده تصویری با دانشمندان برتر و برجسته مراکز تحقیقاتی دنیا برقرار شده است، عنوان کرد: این برای دانش‌آموزان جذاب بود و در کنار آن دانش‌آموزان در بازی‌های گروهی کارهای تیمی و بخش‌های تفریحی هیجان‌انگیز در فضایی امن شرکت کردند.

آهنی با بیان اینکه رویداد برپا امسال میزبان ۱۲۰ نفر از پسران و ۱۲۰ نفر از دختران مستعد و فرهیخته استان بود، گفت: امسال علاوه بر گزینشی که از طریق آموزش و پرورش برای حضور دانش‌آموزان در این رویداد داشتیم، بخش چالشی نیز در اختیار عموم قرار گرفت تا همه دانش‌آموزان علاقه‌مند بتوانند از طریق شرکت در این چالش شانس ورود به این رویداد را داشته باشند.

دبیر رویداد دانش آموزی «برپا» در زنجان عنوان کرد: رویداد علمی، تفریحی و مهارتی برپا در پی شبکه‌سازی استعدادهای برتر دانش‌آموزی است تا دانش‌آموزان از این طریق با مشکلات و دغدغه‌های موجود در کشور آشنا شوند و برای حل آن در آینده مشارکت کنند.

 رویدادهایی نظیر «برپا» ارتباط بین دانش و کارآفرینی را شکل می‌دهد

مرتضی شهامی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان نیز در نشست خبری این رویداد با بیان اینکه تجربه ثابت کرده است که برگزاری چنین رویدادهای علاوه بر ایجاد فضای کارآفرینی باعث ایجاد شور و نشاط می‌شود، اظهار کرد: چه بسا اینکه مسیر رشد و توسعه پایدار کشور هم از همین مسیر رد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های که طی سال‌های قبل در حوزه‌های مختلف به ویژه حوزه دیجیتال در استان انجام شده است به این مهم دست یافته‌ایم که باید نگاهمان به برگزاری رویدادها به عنوان یک زیر ساخت برای رشد و توسعه استان باشد و به آن اهمیت داد، عنوان کرد: برگزاری چنین رویدادهایی ارتباط بین دانش و کارآفرینی را شکل خواهد داد، به طوری که علاوه‌بر ایجاد انگیزه به دانش‌آموزان، با محیط صنعت و کسب و ‌کارها آشنا و به دنبال آن یقینا اقتصاد علم و فرهنگ کشور هم توسعه می‌یابد.

شهامی با بیان اینکه رویدادهای مختلفی توسط بخش خصوصی، دولتی برگزار شده است که به تبع تاثیرات خودشان را برجای گذاشته‌اند، گفت: مشکل اصلی ما بحث دانش و توان علمی افراد نیست، چرا که ما دانشجویان و فارق‌التحصیلان توانمندی را داریم، منتهی آن چیزی که همه به دنبال آن هستیم ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا کیفیت در برگزاری رویدادها فاکتور مهمی است، افزود: از آنجایی که ظرفیت منابع هر مجموعه‌ای محدود است اما رویداد برپا بر اصل کیفیت دقت زیادی کرده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره اینکه در فضاهای استارتاپی خارج از کشور تعداد برگزاری رویدادها بسیار بالا است و با هدف ایجاد انگیزه به افراد و نیز با ایجاد ارتباط بین دانش و کارآفرینی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: افرادی که در این رویداد ها تربیت می‌شوند باید علاوه‌ بر انتقال دهنده تجربیات، دانش باید ارتباط و انگیزه را شکل دهند چرا که باعث شکوفایی و رشد و توسعه کشورمان در آینده می‌شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجانرویداد برپاکارآفرینیاستعدادهای دانش‌آموزی
sedayezanjannews.ir/nx12473


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»