کد خبر: 12709
1403/06/10 - 12:25


مدیرکل غله استان زنجان از سیستم دلالی اخذ مجوزهای نانوایی در دهه 90 خبر داد؛

مجوزهای فله‌ای نان

ولی‌اله زمانی: استان زنجان به همه 1650 واحد نانوایی نیازی ندارد

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  لیلا محمدی: مدیرکل غله استان زنجان با اشاره به برخی اقدامات نامتعارف در اخذ مجوزهای نانوایی در دهه 90 اعلام کرد: هم‌اکنون حدود هزار و 650 واحد نانوایی در استان زنجان فعال هستند، در بین این واحدها، کسانی که هستند که با پخت نان آن هم با 2 کیسه آرد، دارای مجوز شده‌اند اما الان مدعی‌اند که فعالیت در این حرفه برای‌شان صرفه اقتصادی ندارد، خب اگر نانوایی صرف اقتصادی نداشت چرا مجوز گرفتند؟

ولی‌اله زمانی، مدیرکل غله استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به تاثیرات وضعیت اقتصادی خانوارها از جمله نانواها اظهار کرد: کسی منکر تاثیر منفی وضعیت اقتصادی بر معیشت افراد نیست و طبیعتا نانوایی‌های استان با هزینه‌های انرژی در کنار افزایش هزینه‌های جاری مواجه‌اند که قابل درک است.

زمانی تعداد واحدهای خبازی و نانوایی استان زنجان را 1650 مورد اعلام کرد و گفت: استان گردشگری قم به لحاظ جمعیتی، 2 برابر استان زنجان است که تعداد واحدهای نانوایی فعال در این استان، 800 مورد است.

مدیرکل غله استان زنجان صدور 1650 فقره مجوز نانوایی برای استان زنجان را بیش از نیاز دانست و گفت: باید علت یابی شود که چرا تعداد مجوزهای نانوایی در استان زنجان بیش از نیاز است. متاسفانه برخی دلالی‌های مربوط به دهه 90 (که در سال 1395 شدت یافت) منجر به صدور مجوز بیش از نیاز استان شد، چرا باید کسی که با دو کیسه آرد، می‌توانست پخت نان داشته باشد باید به دنبال مجوز می‌بود؟ متاسفانه در حال حاضر همین افراد مدعی‌ شده‌اند، خب اگر نانوایی به صرفه بود چرا به دنبال مجوز فله ای بودند؟

مدیرکل غله استان زنجان با بیان اینکه به شخصه موافق آزادسازی یارانه آرد و نان هستم، اضافه کرد: با آزادسازی یارانه هم دولت راحت می‌شود، هم نانوا و هم مردم (مصرف‌کننده). اگر قرار باشد دولت یارانه‌ای بپردازد باید مبلغ نقدی جهت خرید نان را به حساب خانوارها پرداخت کند.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننانواییآزادسازی یارانهمصرف‌کننده
sedayezanjannews.ir/nx12709


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»