کد خبر: 12740
1403/06/15 - 11:52


رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان:

حداکثر 3 گزینه استانداری زنجان به دولت معرفی می‌شوند

احمد حکیمی‌پور: هنوز گزینه‌های بومی یا غیر بومی استانداری زنجان نهایی نشده‌اند

پایگاه خبری صدای زنجان
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/  لیلا محمدی: رئیس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان از بررسی نقطه نظرات گروه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و غیره در مرکز استان و شهرستان‌های آن و جمع‌بندی نهایی برای معرفی حداکثر 3 گزینه به عنوان استاندار زنجان به دولت خبر داد.

احمد حکیمی‌پور در گفت‌وگو با صدای زنجان در پاسخ به سؤالی مبنی بر این‌که «گفته می‌شود ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در زنجان در حال بررسی نظرات اشخاص تاثیرگذار و گروه‌های مختلف سیاسی و جمع‌بندی نهایی برای معرفی گزینه‌ها در قالب لیست به دولت جهت انتخاب استاندار زنجان از بین گزینه‌های اعلامی است و در حال حاضر این موضوع در چه مرحله‌ای قرار دارد؟»، اظهار کرد: کارگروهی جهت بررسی گزینه‌های مدنظر استانداری در سراسر کشور تشکیل شده است، قرار است در این کارگروه که تعدادی از نماینده‌های ستادهای استانی عضویت دارند و گزینه‌های اعلامی را مورد بررسی قرار می‌دهند، طبیعتا ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان در استان زنجان نیز در حال بررسی نقطه نظرات مربوط به گزینه پیشنهادی‌ نیروهای فعال در ستاد در شهرستان‌های استان زنجان، نخبگان و گروه‌های علمی و فرهنگی هستند.

حکیمی‌پور در رابطه با تعداد گزینه‌های مدنظر پیشنهادی که اکثریت بر استانداری آن‌ها اتفاق نظر دارند نیز گفت:  هنوز گزینه‌ها اعم بومی و غیربومی؛ نهایی نشده‌اند اما از ما خواسته شده تا حداکثر 3 گزینه به دولت اعلام شود.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از جبهه اصلاحات استان زنجان هم گزینه‌ای مطرح شده است، عنوان کرد: مسلما باید از جبهه اصلاحات استان نیز گزینه‌ها اعلام شود و در این رابطه گفته شده که تمامی گروه‌ها گزینه پیشنهادی خود را اعلام کنند.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان در پاسخ به دیگر سؤال صدای زنجان مبنی بر اینکه «زنجان یکی از استان‌هایی است که دولت در نظر دارد تا گزینه اصلح استانداری آن سریعا تعیین تکلیف شود»، عنوان کرد: چنین اطلاعی در این خصوص ندارم و اظهارنظری در این رابطه نمی‌توانم داشته باشم. ستاد انتخاباتی در استان‌ها (ستادهای مردمی، امید و جبهه اصلاحات) نظر مشورتی گروه‌های مختلف علمی،فرهنگی، اجتماعی را اخذ و به دولت اعلام می‌کند، نظرات اعضای ستادها نیز مهم است اما تصمیم‌گیر نهایی نیز دولت است.

حکیمی‌پور در خصوص احتمال امکان اجماع حداکثری در این خصوص نیز به صدای زنجان گفت: در این خصوص اطلاعی ندارم و بهتر است از افراد مطلع و ریش‌سفیدان بپرسید.

حکیمی‌پور در خصوص دخالت برخی از نمایندگان مجلس استان زنجان در امور دولت که منجر به نارضایتی مردم شده است نیز گفت: نباید اسمش را دخالت بگذاریم این نمایندگان مجلس نظرات مشورتی‌شان را اعلام می‌کنند که معنی تحت فشار گذاشتن دولت نیست و باید نامش را تعامل بین قوا گذاشت و به نظر من چیز بدی هم نیست و از دوره‌های قبل هم مرسوم بوده است.

رییس ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان زنجان در پاسخ به سؤال دیگر صدای زنجان مبنی بر «رایزنی برای گزینه‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟» عنوان کرد: در این خصوص نمی‌توانم اظهارنظر کنم، آنچه دولت از من خواسته تهیه لیستی از گزینه‌های پیشنهادی برای استانداری زنجان توسط گروه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و غیره است تا همانطور که گفتم نهایتا 3 گزینه برای بررسی توسط مسئولان ملی نهایی شود.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاناستانداری زنجانستاد انتخاباتی دکتر پزشکیاننمایندگان مجلس
sedayezanjannews.ir/nx12740


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»