کد خبر: 12936
1403/07/08 - 19:31


رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان:

90 درصد دانش‌آموزان زنجانی مشمول طرح شهاب هستند

رسولی: توسعه بازدیدهای دانش‌آموزی برای معرفی ظرفیت‌های استان به نخبگان انجام می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ سمیه محرمی: سیف‌اله رسولی رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان روز یکشنبه ۸ مهر‌ماه 1403 در نشست خبری به مناسبت روز ملی نخبگان، با اشاره به ۱۰ مهر‌ماه به عنوان روز ملی نخبگان، اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای این روز برنامه‌ریزی شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه این برنامه‌ها در تهران به صورت ملی برگزار می‌شود که نماینده استان‌ها در آنجا حضور پیدا می‌کنند، اضافه کرد: برنامه اصلی نشست نخبگان با رئیس‌جمهور است که در روز دهم مهرماه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای طرح شهاب در مدارس استان زنجان، گفت: این طرح‌ شامل شناسایی و راهنمایی دانش‌آموزان مستعد است.

رسولی با اشاره به اینکه طراحی این طرح با بنیاد ملی نخبگان و اجرا و شناسایی با دبیران آموزش و پرورش است، افزود: در این مرحله توانمندی دانش‌آموزان شناسایی می‌شود.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه از نتایج این طرح می‌توان در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان استفاده کرد، خاطر نشان کرد: تا امروز ۹۰ درصد دانش‌آموزان شامل این طرح شده‌اند.

وی همچنین به توسعه کانون‌های مردمی اشاره کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان از این کانون‌ها حمایت می‌کند تا نسبت به شناسایی و حمایت از استعدادها مبادرت کند و افراد شناسایی و پروش‌یافته توسط این کانون‌ها از محدودیت‌های کمتری برای شرکت در برنامه‌های اجرایی بنیاد ملی نخبگان برخوردارند.

رسولی با اشاره به توسعه بازدیدهای دانش‌آموزی برای معرفی ظرفیت‌های استان به نخبگان، بیان کرد: بنیاد ملی نخبگان در سال گذشته برنامه بازدید از صنایع، دانشگاه‌ها و بناهای تاریخی را برای دانش‌آموزان ۲۰ مدرسه اجرا کرده است‌.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه در راستای برگزاری این بازدیدها، کمیته‌ای متشکل از سازمان میراث فرهنگی گردشگری، وزارت صمت، آموزش و پروش و بنیاد ملی نخبگان برنامه‌ریزی‌های لازم تشکیل می‌شود، گفت: این دانش‌آموزان در بازدیدهای خود با توانایی‌ها و فرصت‌های استان بیشتر آشنا خواهند شد.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان در مورد حمایت از دانشجویان نخبه  نیز با اشاره به اینکه دانشجویان دارای رتبه زیر ۲۰۰۰ و معدل بالا از حمایت مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان بهره‌مند می‌شوند، اضافه کرد: برای حمایت از دانشجویان نخبه دانشگاهی طرح‌های مختلفی در نظر گرفته شده است.

رسولی با تاکید بر ایجاد هسته‌های مسئله محور برای رفع مسائل دستگاه‌های اجرایی، اظهار کرد: برای حل مسائل دستگاه‌ها، گروه‌های ۵ الی ۱۰ نفره تشکیل می‌شود که شامل استاد راهبر و نخبگان مورد تایید بنیاد ملی نخبگان است‌ که در این طرح دانشجویان با صنعت مربوطه آشنا شده و تجربه کسب می‌کنند و گاهی جذب آن صنعت نیز می‌شوند.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان با اشاره به اینکه بنیاد ملی نخبگان از اختراعات مورد تایید تیم داوری بنیاد ملی نخبگان حمایت می‌کند، اضافه کرد: داوری خاص از اختراعات نخبگان انجام می‌شود و داوری اختراعات زنجان و قزوین و گیلان در زنجان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه است بنیاد ملی نخبگان پویا بوده و با جامعه هدف و مخاطب خود ارتباط دارد و پلی بین نخبگان و جامعه نیازمند به ارتباط با این قشر است، عنوان کرد: نزدیک به ۵۰۰ نخبه به صورت سالانه با این بنیاد در ارتباط هستند ولی آمار این قشر چند هزار نفری بوده و متناسب با شرایط و نیاز این قشر متغییر است.

رسولی همچنین به برنامه‌های ملی و استانی روز ملی نخبگان در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: برگزاری برنامه‌های مختلف از جمله معرفی نخبگان و نشست هم‌اندیشی با نخبگان و اساتید برتر و انعقاد قرارداد با شهرداری در راستای اجرای مسؤولیت اجتماعی توسط بنیاد نخبگان انجام می‌شود و برگزاری کارگاه مشاوره و همچنین بزرگداشت تأثیرگذاران حوزه بهداشت و درمان از برنامه‌های این ایام است.

رئیس بنیاد نخبگان استان زنجان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در استان زنجان حمایت مسؤولان برای همکاری با بنیاد نخبگان بسیار خوب است.

اقدام کننده: ایرج_رفیعی

صدای زنجاننخبهاساتید برتردانش آموز
sedayezanjannews.ir/nx12936


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»