مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: پیمانسپاری مدارس اقماری میتواند به عنوان یک راهکار نوآورانه برای ارتقاء آموزش در مناطق حاشیهای مورد استفاده قرار گیرد
پایگاه خبری صدای زنجان نیوز/ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان گفت: پیمانسپاری مدارس
اقماری میتواند به عنوان یک راهکار نوآورانه برای ارتقاء آموزش در مناطق حاشیهای
مورد استفاده قرار گیرد.
حمیدرضا
اسلامی با بیان اینکه مدارس اقماری معمولاً در مناطق دورافتاده و حاشیهای تأسیس
میشوند تا کودکان و نوجوانان این مناطق دسترسی به آموزش را داشته باشند، گفت: در
حد توان و اعتباری که اختصاص داده شده است پروژه را اجرایی میکنیم.
وی
افزود: در حال حاضر از مدارس اقماری ۶ کلاسه شهرآرا را داریم که امیدواریم بتوانیم
امسال قبل از بهمن ماه تحویل دهیم تا مورد بهرهبرداری قرار گرفته و دانشآموزان
از آن استفاده کنند.
مدیرکل
نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه ساخت و تکمیل سایر
مکانها به عهده اداره نوسازی نیست، عنوان کرد: اقدام ملی در کوی زنگان در حال
انجام عملیات بوده که مربوط به ادارهکل ورزش و جوانان است و طبق ماده ۱۸ قانون
شوراهای آموزش و پرورش باید خودشان مدارس را تکمیل کنند. یعنی اعتبار مازادی که
بتوانیم مدرسه بسازیم، نداریم.
وی
ادامه داد: اعتباراتی که برای اداره نوسازی تخصیص داده میشود، جزو ردیفهای ملی
یا استانی بوده که این اعتبارات در ساخت پروژه مشخص است.
اسلامی
خاطرنشان کرد: برای مثال در مناطق اقماری یک مورد ۱۵ کلاسه کوی نصر که امسال پیمانسپاری
شده و در دست اجرا است. اما در سال جاری ساخت آن تکمیل نمیشود چون پروژه عظیمی
بوده و اعتبار زیادی را لازم دارد.
وی با
اشاره به مدارس اقماری دیگر تصریح کرد: یک مورد نیز به نام منطقه کوی ثمین ثبت شده
اما در حد فاصل کوی فرهنگ و کوی ثمین به خاطر نزدیکی شهر، ۱۲ کلاسه تعریف شده است
ولی از آنجایی که اعتباری نداریم، نتوانسیم پیمانسپاری کنیم.
مدیرکل
نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان زنجان با اشاره به اینکه یک پروژه ۱۲ کلاسه در
پونک در حال انجام عملیات است، بیان کرد: اسکلت این پروژه نیز به اتمام رسیده و در
حالت ثابتی قرار دارد، که در انتظار تخصیص اعتبار است تا تکمیل و مورد استفاده
قرار گیرد.
وی
افزود: در دنیای امروز، آموزش بهعنوان یکی از ارکان اساسی توسعه پایدار و بهبود
کیفیت زندگی شناخته میشود. با این حال، در بسیاری از مناطق به ویژه در نواحی
حاشیهای و دورافتاده، دسترسی به آموزش با چالشهای فراوانی مواجه است
منبع/ موج رسا