کد خبر: 1433
1398/09/26 - 10:50


صدای زنجان مساله افزایش هزینه برخی از سرویس‎های مدارس در پی افزایش قیمت بنزین را پیگیری می‌کند؛

راه مدرسه بنزینی شد

چندی پیش وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت بنزین سرویس مدارس عنوان کرد: تصمیم گرفته شده که برای سرویس مدارس معادل ریالی تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه به رانندگان سرویس پرداخت شود و با اطمینان اعلام می‌کنم که این طرح اجرایی خواهد شد و زمان آن هم از ۲۴ آبان ماه است

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی خانی- چندی پیش وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت بنزین سرویس مدارس عنوان کرد: تصمیم گرفته شده که برای سرویس مدارس معادل ریالی تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه به رانندگان سرویس پرداخت شود و با اطمینان اعلام می‌کنم که این طرح اجرایی خواهد شد و زمان آن هم از ۲۴ آبان ماه است.

وی اضافه کرد: رانندگان باید در سامانه سپند ثبت نام کنند تا کار ارزیابی پیمایش آنها انجام شود و پس از آن مابه ازای ریالی پرداخت می‌شود. البته ممکن است این کار زمان ببرد تا هماهنگی‌های لازم برقرار شود.

حاجی‌میرزایی تاکید کرد که سرویس‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند و مسئولان آن را کنترل می‌کنند، سهم بنزین در سرویس و هزینه‌ها خیلی بالا نیست و با سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده نیاز به افزایش قیمت نیست.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اگر رانندگان ما به التفاوت را بگیرند متوجه خواهند شد که هزینه‌ها تفاوتی نکرده است و افزایش قیمت‌ها غیرقانونی است زیرا اتفاق خاصی نیفتاده و فقط بنزین سهمیه بندی شده است، گفت: ما نیز مابه التفاوت نیاز رانندگان را تا سقف ۱۲۰ لیتر ماهانه برایشان واریز می‌کنیم.

وی درباره بنزین سرویس مدارس روستایی نیز تاکید کرد: تفاوتی ندارد، آنهایی که از تاکسی استفاده می‌کنند که تاکسی و سرویس سهمیه بنزین دارد و آنچه من میگویم برای رانندگانی است که آزاد هستند.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد که سرویس‌های مدارس مجاز به افزایش قیمت نیستند و مسئولان آن را کنترل می‌کنند، سهم بنزین در سرویس و هزینه‌ها خیلی بالا نیست و با سهمیه‌ای که در نظر گرفته شده نیاز به افزایش قیمت نیست

اما آنچه که مشاهده می‌شود اما چیزی دیگری را در خصوص هزینه سرویس مدارس نشان می‌دهد به طوری که یکی از شهروندان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به اینکه فرزندش در مدرسه «ادیب» تحصیل می‌کند، گفت: هر سال ما به صورت شخصی سرویس برای پسرم می‌گرفتیم اما امسال گویی بخشنامه آمده بود که ما باید با شرکتهایی قرارداد ببندیم که مدارس با آنها طرف قرارداد هستند که همین اتفاق هم افتاد.

وی ادامه داد: چند روز پس از گران شدن بنزین راننده سرویس طی پیامکی اعلام کرد که به دلیل افزایش قیمت بنزین با افزایش هزینه سرویس مدارس روبه رو خواهیم شد و اگر هم بنا است تا 60 لیتر بنزین به عنوان سهمیه به ما بدهند این برای رانندگان صرف نمی‌کند و والدین باید هزینه سرویس مدرسه را افزایش بدهند.

این شهروند افزود: یکی از شرایطی که این راننده سرویس برای ما گذاشته است این بود که باید تمام والدین با این افزایش قیمت موافق باشند تا مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد و در صورتی که هر یک از والدین کناره‌گیری کنند و حاضر نباشند با این شرایط کنار بیایند به طور کلی شرکت قادر به همکاری نخواهد بود و یا همه باید در این زمینه با هم کنار بیایند و یا اینکه سرویس لغو می‌شود.

وی اظهار کرد: پیش از افزایش قیمت بنزین، هزینه ایاب و ذهاب فرزندم 130 هزار تومان بود و پس از افزایش قیمت بنزین 20 هزار تومان هزینه سرویس مدرسه افزایش یافت و قیمت به میزان 150هزار تومان رسید.

وی با اشاره به اینکه این مشکل تنها برای محصل من اتفاق نیفتاده است، خاطر نشان کرد: بیشتر محصلان این مدرسه این وضعیت را دارند.

در این زمینه اصغر ابراهیمی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش استان هم چندی پیش با بیان اینکه مشکلی در زمینه سرویس مدارس نداریم، گفت: فعلا مشکلی در رابطه با وضعیت سرویس‌های دانش‌آموزی گزارش نشده است.

وی تصریح کرد: طی هماهنگی‌هایی که با شهرداری انجام شده برای استفاده از سهمیه تاکسی‌های شهرداری خانواده‌ها باید در سامانه برای دریافت سهمیه ثبت‌نام کنند تا سهمیه‌ای که مدنظر است، از طرف شهرداری به آن‌ها اختصاص یابد.

ابراهیمی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده با شهرداری، اگر مشکلی گزارش شد از طرف شرکتی ماشین جایگزین در محل قرار می‌گیرد.

رئیس اداره انجمن و اولیا اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان در رابطه با سهمیه‌بندی بنزین سرویس‌های مدارس، اظهار کرده بود: بنا بر جلساتی که تشکیل شده است، همه سرویس‌ها و شرکت‌ها برای دریافت سهمیه خود باید در سامانه سپند ثبت‌نام کنند ولی متاسفانه فعلا ثبت‌نامی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرده بود: وظیفه آموزش و پرورش در اجرای این طرح، اطلاع‌رسانی است و از طریق بخشنامه و پیامک به مدیران و رانندگان سرویس اطلاع داده‌ایم.

این مسئول بیان‌کرد: سامانه سپند برای وزارت کشور است و شهرداری‌ها نیز در آن دخیل هستند که زیرساخت‌ها و کارهای اجرایی این طرح بر عهده آن‌ها است.

رئیس اداره انجمن و اولیا اداره‌کل آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: طبق بخشنامه‌ای که از استانداری ابلاغ شده است، رانندگان سرویس و شرکت‌ها باید تا ۱۰ آذرماه در این سامانه ثبت‌نام کنند.

طی تماس خبرنگار صدای زنجان برای پیگیری موضوع افزایش هزینه سرویس‌های مدارس، ابراهیمی اظهار کرد: سرویس مدارسی که تخلف می‌کنند و یا هزینه خود را افزایش می‌دهند با مدارس ما قرار داد نبسته‌اند و این‌ها کسانی هستند که با خود اولیا قرار داد بسته‌اند و آن شرکت‌هایی که مدارس با آنها قرار داد بسته‌اند هیچ افزایش قیمتی نداشته‌اند.

وی افزود: کسانی که در حال حاضر دست به افزایش قیمت می‌زنند به صورت آزاد کار می‌کنند و زیر نظر ما نیستند.

ابراهیمی با بیان اینکه فعلا هیچ موردی گزارش نشده است، گفت: همه این سرویس‌ها به امید سهمیه بنزینی که برای آنها در نظر گرفته شده است تاکنون اقدامی  در زمینه افزایش قیمت بنزین انجام نداده‌اند و به همین دلیل هیچ موردی هم گزارش نشده است.

در ادامه خبرنگار صدای زنجان طی تماس های مکرر با فرهاد رفیعی سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان به دنبال پیگیری وضعیت سرویسهای مدارس زنجان بود که پاسخی حاصل نشد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسرویس مدارسسهمیه سوخت سرویس مدارسافزایش هزینه سرویس مدارس
sedayezanjannews.ir/nx1433


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»