کد خبر: 1704
1399/01/31 - 12:46


دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان خبر داد:

کاهش نسبت مالکانه در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی استان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از رفع موانع اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی استان با کاهش نسبت مالکانه از 25 درصد به 15 درصد در راستای بخشنامه بانک مرکزی خبر داد

پایگاه خبری صدای زنجان

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان از رفع موانع اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی استان با کاهش نسبت مالکانه از 25 درصد به 15 درصد در راستای بخشنامه بانک مرکزی خبر داد.

حسن دادگر در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان نسبت مالکانه را یکی از شاخصه‌های مهم مدیریت ریسک اعتباری توسط بانک‌ها دانست که نشان‌دهنده میزان توانایی مشتری در ایفای تعهدات خود در قبال بانک است.

دادگر اضافه کرد: این نسبت اگرچه در سال‌های گذشته توانسته است در تخصیص بهینه منابع بانکی موثر باشد، اما تامین میزان ۲۵ درصد در برخی موارد از توان برخی بنگاه‌ها خارج است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان با اشاره به اهمیت این موضوع در رونق بخش تولید، تصریح کرد: بانک مرکزی به منظور رفع موانع اعطای تسهیلات به بخش‌های زیادی از بنگاه‌های تولیدی که الزام به رعایت شاخص نسبت مالکانه مانعی برای تامین مالی آن‌ها بود، نسبت مالکانه را از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش داده است تا در عمل به شعار سال 99 و جهش تولیدی و رونق استان و کشور نقش داشته باشد.

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانحسین دادگرکمیسیون هماهنگی بانک‌های استان زنجاناعطای تسهیلات
sedayezanjannews.ir/nx1704


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»