کد خبر: 1757
1399/02/10 - 12:33


مکان‌یابی نادرست واحدهای صنعتی معضلی برای کشاورزان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی که تهدیدی بر کشاورزی منطقه شده است را به دلیل مکان‌یابی نامناسب آنان دانست و گفت: باید مکان‌یابی درست واحدهای صنعتی مورد توجه قرار گیرد

پایگاه خبری صدای زنجان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی که تهدیدی بر کشاورزی منطقه شده است را به دلیل مکان‌یابی نامناسب آنان دانست و گفت: باید مکان‌یابی درست واحدهای صنعتی مورد توجه قرار گیرد.

جواد تاراسی امروز در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی صدای زنجان با اشاره به این‌که یکی از معضلاتی که بخش کشاورزی استان با آن دست و پنجه نرم می‌کند استقرار نادرست واحدهای صنعتی است، اظهار کرد: متأسفانه در استان مکان‌یابی واحدهای صنعتی به درستی انجام نشده و برای کشاورزی استان به معضل تبدیل شده است.

وی با تأکید بر این‌که در برخی از مناطق استان مستقر شدن واحدهای صنعتی که آلایندگی در پی داشته و یا فاضلاب‌های خروجی غیراستانداردی دارند تهدیدی بر محصولات کشاورزی شده است، یادآور شد: کشاورزان نمی‌توانند با مستقر شدن یک واحد صنعتی آلاینده در منطقه‌ای که چندین سال به کشت و زرع مشغول بودند را رها کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این‌که اگر در ابتدا مکان‌یابی درستی برای استقرار واحدهای صنعتی انجام شود برای بخش کشاورزی نیز در آینده تهدید محسوب نمی‌شود، افزود: در حال حاضر مناطقی در زنجان وجود دارد که در صورت استقرار واحدهای صنعتی، بخش کشاورزی نیز به کار خود ادامه می‌دهد.

وی به اراضی مارنی در غرب زنجان اشاره کرد و گفت: در صورتی که در این منطقه صنایع مستقر شده و ضوابط را رعایت کنند دیگر نیازی به حذف کشاورزی در منطقه نیست چرا که آلایندگی‌های ناشی از فعالیت این واحدها قابل پیشگیری است.

این مسئول بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای صنعتی که تهدیدی بر کشاورزی منطقه شده است را به دلیل مکان‌یابی نامناسب دانست و خاطرنشان کرد: برای پایش کارخانجات باید به کمک محیط زیست رفته و تدابیر لازم اتخاذ شود تا تهدیدهای ناشی از آن دامن کشاورز را نگیرد./ ا.ا

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانسازمان جهاد کشاورزی استان زنجانواحدهای صنعتی کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx1757


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»