رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از اتخاذ تدابیر ویژه برای کودکان استثنایی در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم به صورت حضوری خبر داد
پایگاه
خبری صدای زنجان/ رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از
اتخاذ تدابیر ویژه برای کودکان استثنایی در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه
دوازدهم به صورت حضوری خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی
صدای زنجان و به نقل از آنا، سید جواد حسینی
با بیان اینکه امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ۱۷ خرداد شروع میشود، اظهار کرد:
در صورت برگزاری امتحانات نهایی پایه دوازدهم بهصورت حضوری و با رعایت پروتکلهای
بهداشتی و فاصله اجتماعی باید یک هزار و ۹۰ دانشآموز پایه دوازدهم با آسیب بینایی،
شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانشآموزان به دقت بیشتر و
هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.
وی افزود: ۱۸۱ دانشآموز با آسیب
بینایی در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که این دانشآموزان نیاز به منشی و کلاس تک
نفره دارند و بهتر است برای برگزاری آزمون، دانشآموزان نابینا در نزدیکترین محل
زندگی خود تقسیم بندی شوند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش
استثنایی عنوان کرد: ۳۴۵ دانشآموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل میکنند
که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی
بهتر است برای آنان آزمون چند گزینهای طراحی شود.
وی عنوان کرد: ۵۶۴ دانشآموز
با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان
خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینهای برای آنان
برگزار شود.
معاون وزیر با بیان اینکه
«طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی»
از مهمترین طرحهای سازمان آموزش و پرورش استثنایی است، افزود: پیشنهاد برگزاری
طرح با تاخیر یک ماهه و با رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، تعبیه اتاق انتظار، افزایش
تعداد پایگاهها و کاهش تعداد مراجعان به ستاد ملی کرونا داده شده است.
معاون وزیر در ادامه با بیان اینکه
فلسفه وجودی مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی باید مشخص شود افزود: در تهیه
دستورالعمل مراکز جامع تشخیص، آموزش و توانبخشی الزامات قانونی طرح و همچنین
الزامات مالی کار باید مشخص شود.