کد خبر: 2142
1399/02/28 - 10:32


صدای زنجان زمان و نحوه برگزاری امتحانات را در دانشگاه‌های زنجان پیگیری می‌کند

گذر از مسیر امتحان

با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، مساله آموزش به صورت ....

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی- با شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، مساله آموزش به صورت آنلاین و در بستر فضای مجازی صورت گرفت و همچنان نیز ادامه دارد. با این وجود وقتی به پایان ترم تحصیلی نزدیک می‌شویم، حدس و گمان‌هایی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانشجویان مطرح می‌شود که دغدغه بسیاری از دانشجویان است.

دانشجویانی که با تمام مشکلات، دروس ارائه شده خود را پیگیر بودند و اکنون منتظر هستند تا ببینند امتحانات این ترم به چه شکلی برگزار خواهد شد؟

برگزاری امتحانات دانشگاه زنجان از نیمه اول تیر ماه

 در این خصوص حبیب الله زلفخانی، معاون آموزشی دانشگاه زنجان، با اشاره به اینکه امتحانات دانشگاه زنجان از نیمه اول تیر ماه برگزار می‌شود، گفت: در خصوص نحوه دقیق برگزاری و طول زمان برگزاری امتحان هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است چرا که در این زمینه در وهله اول بایستی ستاد مبارزه با کرونا تصمیم‌گیری‌هایی اتخاذ کند تا در ادامه، دانشگاه زنجان بتواند تصمیم دقیق‌تری بگیرد.

وی افزود: الویت این دانشگاه با برگزاری امتحات به صورت حضوری است مگر اینکه ستاد پیشگیری کرونا مجوز حضور دانشجویان در خوابگاه و سلف سرویس و سرویس دانشگاه را ندهد و اگر این مجوز صادر نشود ما مجبور به برگزاری امتحانات ترکیبی(حضوری مجازی) خواهیم بود.

وی با اشاره به استمرار آموزش دانشجویان، ادامه داد: امتحانات ترکیبی ما به این شیوه خواهد بود که گروه تحصیلات تکمیلی اعم از دانشجویان دکتری و ارشد که تعداد دانشجویان به مراتب کمتر است به صورت حضوری امتحانات خود را برگزار خواهند کرد و دانشجویان کارشناسی که تعداد بیشتری هستند به صورت مجازی امتحان بدهند.

زلفخانی با اشاره به اینکه به همه اساتید اعلام شده است که ارزیابی مستمر از دانشجویان را در دستور کار خود قرار دهند، افزود: بخشی از این ارزیابی‌ها به عنوان درصدی از نمره نهایی دانشجو لحاظ می‌شود و درصدی نیز برای امتحان نهایی دانشجو باقی می‌ماند که مسلما این موضوع موجب می‌شود که دانشجویان استرس کمتری در این زمینه داشته باشند.

معاون آموزشی دانشگاه زنجان با اشاره به اینکه اتمام ترم قطعی و محرز است، گفت: در نهایت اگر مجبور شویم به ویژه در مقطع دکتری؛ نمره را در اختیار اساتید قرار می‌دهیم و استادی ممکن است اعلام کنند که من در کلاس به صورت مستمر امتحان داشته‌ام و نیازی به امتحان نهایی و فیزیکی ندارم و بر همین اساس نمره دانشجویان تعیین شود.

برگزاری مجازی امتحانات پایان ‌ترم دانشگاه پیام‌نور زنجان

 در ادامه رئیس دانشگاه پیام‌نور استان زنجان  از برگزاری آزمون‌های پایان نیم‌سال جاری دانشگاه پیام‌نور استان زنجان به‌صورت غیرحضوری خبر داد و گفت: آزمون‌های پایان نیم‌سال جاری دانشگاه پیام‌نور به دلیل شیوع بیماری کرونا به‌صورت غیرحضوری برگزار خواهد شد، قابل ذکر است بنابر دستورالعمل سراسری، این اولین‌بار است که آزمون‌های پایان نیم‌سال دانشگاه پیام‌نور زنجان از حالت متمرکز و سراسری خارج می‌شود.

علی محمدی افزود: از آنجایی که وضعیت شهرها و شهرستان‌های استان زنجان تا زمان برگزاری امتحانات مشخص نیست، امتحانات پایان نیم‌سال جاری به صورت غیرمتمرکز و غیرحضوری با محوریت مراکز دانشگاه پیام‌نور در سراسر استان و اساتید دروس برگزار می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تامین سلامت روانی و جسمی دانشجویان و ایجاد فضایی بی‌دغدغه و با امنیت خاطر برای برگزاری امتحانات، اولین اولویت دانشگاه پیام‌نور زنجان است، تصریح کرد: دانشگاه پیام‌نور در راستای پروتکل‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا تلاش می‌کند هماهنگی‌ها را مطابق تقویم آموزشی انجام دهد تا دانشجویان در زمان مقرر امتحانات خود را بر اساس ارزشیابی‌های استاد در قالب آزمون الکترونیکی و یا سایر روش‌های ارزشیابی بگذرانند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور استان با تاکید بر اینکه تقویم آموزشی در دانشگاه پیام‌نور به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد و آزمون‌ها دقیقا مطابق با جدول زمان‌بندی آزمون‌ها به نحوی که ذکر شد، برگزار خواهد شد، ادامه داد: دانشجویان در کمال آرامش و بی‌دغدغه و با سلامت نیم‌سال جاری را به پایان برسانند.

محمدی با بیان اینکه ترم تابستان مطابق با تقویم آموزشی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در صورت ادامه شیوع بیماری و خطر ابتلای دانشجویان، ارائه دروس نظری در ترم تابستان نیز به‌صورت الکترونیکی بوده و دروس عملی به محض اعلام ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا و بدون محدودیت زمانی برای دانشجویان ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان همه اطلاعات آموزشی مربوط به دوره کرونا را می‌توانند از پرتال دانشگاه به نشانی  www.pnu.ac.ir دریافت کنند، خاطرنشان کرد: جلسات دفاع رساله و پایان‌نامه و ارائه پروپوزال دانشجویان نیز به صورت الکترونیکی در حال انجام می‌شود.

برگزاری امتحانات دانشگاه فرهنگیان از اول تیرماه در زنجان

در ادامه کمال اوجاقلو، رئیس دانشگاه فرهنگیان زنجان، با اشاره به اینکه در تقویم آموزشی اولیه، برگزاری امتحانات در نیم سال دوم از 17 خردادماه برگزار می‌شد، افزود: اگر برنامه دانشگاه تغییراتی نداشته باشد امتحانات این ترم دانشگاه فرهنگیان در بازه زمانی یک تیرماه تا 15 تیر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات چند راه حل در نظر گرفته‌ شده است، افزود: یکی از راه‌های برگزاری امتحانات برگزاری امتحانات به‌صورت کتاب‌باز است اما فعلاً تصمیمات قطعی در این راستا گرفته نشده است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه برگزاری آزمون آنلاین یکی از روش‌ها در نظر گرفته‌شده برای برگزاری امتحانات پایان‌ترم است، اظهار کرد: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا رفع خطر کرونا ویروس را اعلام کند یکی از راه‌های برگزاری امتحانات پایان‌ترم برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری است.

وی با بیان اینکه برای برگزاری امتحانات به‌صورت حضوری تمهیداتی اندیشیده می‌شود، افزود: افزایش بازه زمانی برگزاری امتحانات یکی از این اقدامات است.

هنوز تصمیم قطعی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات دانشگاه علمی و کاربردی گرفته نشده است

 در ادامه مرتضی واحدپور، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان زنجان با بیان اینکه در خصوص برگزاری امتحانات دانشگاه علمی و کاربردی از تهران به‌صورت متمرکز تصمیم گرفته می‌شود، تصریح کرد: فعلاً دانشگاه علمی و کاربردی هیچ تصمیمی در خصوص نحوه برگزاری امتحانات و زمان برگزاری آن نگرفته است.

وی عنوان کرد: احتمالاً امتحانات دانشگاه علمی و کاربردی از 15 تیرماه برگزار ‌شود و ما مایل هستیم که کلاس‌های دانشگاه را تا پایان خردادماه ادامه دهیم و بعد از آن برای برگزاری امتحانات اقدام کنیم.

واحدپور با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل دانشگاه علمی و کاربردی در این روزها برگزاری کلاس‌های عملی است، افزود: بیش از 30 درصد کلاس‌های دانشگاه علمی و کاربردی، کلاس‌های عملی است که تا به امروز نتوانسته‌ایم در این راستا کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه برای برگزاری کلاس‌های عملی دانشگاه‌ها نیاز به تصمیمی از طرف ستاد ملی کرونا ویروس است، ابراز کرد: امروز بحث‌هایی در این راستا وجود دارد که برخی از دانشجویانی که امکان گذران واحدهای عملی را دارند مجوز گذران دروس کاربینی و کارورزی به آن‌ها داده می‌شود.

رئیس دانشگاه علمی و کاربردی استان زنجان با بیان اینکه در تلاش هستیم که مجوز برگزاری کلاس‌های عملی را بگیریم، تصریح کرد: دانشگاه علمی و کاربردی استان زنجان هیچ‌گونه خوابگاه و سلف غذاخوری ندارد و به همین دلیل شاید امکان برگزاری کلاس‌های عملی ممکن باشد تا در تابستان این کلاس‌ها برگزار شود.

انتهای پیام

اقدام کننده: عیسی سهرابی

صدای زنجانامتحانات پایان ترم دانشگاه‌هاکروناآموزش مجازی
sedayezanjannews.ir/nx2142


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»