کد خبر: 3529
1399/03/21 - 11:52


به میزبانی زنجان برگزار شد؛

اولین اجلاس تبیین سند اجرایی مدارس الگوی دانشگاه آزاد

اولین جلسه تبیین سند اجرایی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان با حضور مسئولان کشوری و استانی دانشگاه آزاد در سالن کنفرانس مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برگزار شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- اولین جلسه تبیین سند اجرایی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان با حضور علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، چهاربندی و بنکدار مشاوران عالی معاون آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی ، سلطانی صبور مدیر مرکز مدیریت و راهبردی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی ، قدیری معاون مرکز مدیریت راهبردی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی، رجبی مدیر توسعه و تجهیزات مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا در سالن کنفرانس مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برگزار گردید.

مهمترین هدف احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: شاکله اصلی تعلیم و تربیت در دوران کودکی و نوجوانی شکل می گیرد و مهمترین هدف از راه اندازی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی احیای فرهنگ اسلامی و ایرانی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، دکتر علیرضا فیروزفر در نخستین جلسه تبیین سند اجرایی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن کنفرانس مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با اشاره به اهمیت راه اندازی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد : استارت اولیه این کار دی ماه 1397 در زنجان زده شد و بر این باور هستیم می توانیم به آموزش و پرورش کمک کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت دوران دانش آموزی ، برای راه اندازی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی مطالعات و بررسی های بسیاری صورت گرفته است و تجارب بسیاری از مدارس موفق کشور مورد مطالعه قرار گرفته و از این مدارس بازدید شده است.

وی تصریح کرد: معلم، محیط آموزشی، خانواده، دوستان و همسالان نقش برجسته ای در موفقیت دانش آموزان و آینده آنان دارند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود: نقطه آغاز مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی با اعتقاد ، باور و پشتکار بوده است و همه کسانی که گام در این مسیر گذاشته اند صادقانه تلاش می کنند.

دکتر فیروزفر تاکید کرد: زنجان ظرفیت های بسیاری برای راه اندازی این مدارس داشت که خوشبختانه مورد توجه مسئولان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان از مهر ماه سال 1399 دانش آموز با شاخصه ها و ویژگی هایی که تعریف شده است ثبت نام خواهد کرد 

زنجان پیشگام در راه اندازی «مدارس الگو» است

مدیر مرکز مدیریت و راهبردی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: استان زنجان پیشگام در راه اندازی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی است و خوشبختانه با سرعت و دقت این روند به پیش می رود.

سلطانی صبور در نخستین جلسه تبیین سند اجرایی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن کنفرانس مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد : با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانش‌آموزان باید اقتصاد و روحیه وطن‌دوستی و مباحث اسلامی از  جمله سبک زندگی اسلامی ایرانی را در این مدارس یاد بگیرند.

وی با اشاره به اینکه در «مدارس الگو» بحث کار کردن از دیدگاه اسلامی مورد توجه قرار می‌گیرد، گفت: کار عامل مغفرت و آمرزش است، موضوعی که در صدا و سیما و سایر مدارس تبیین نشده است.

وی با اشاره به اینکه بیکاری خود عامل فساد و درجا زدن است، گفت: ما امروز از ارزش‌های ذاتی خود فاصله گرفته‌ایم و قدر داشته‌های خودمان را نمی‌دانیم.

سلطانی صبور با اشاره به اینکه الگوهایی از قبیل شهید شهریاری و مفاخر دوران ارزشمند دفاع مقدس اضافه کرد: مباحث دینی مورد توجه شخصیت والایی همچون شهید شهریاری و شهیدان سرافراز دوران دفاع مقدس بوده است و همه اینها نمونه های افراد هستند و باید اقداماتی انجام شود تا از طریق مدارس ویژه نمونه این الگوها بیشتر تربیت شود.

وی به شاخصه های مدارس موفق اشاره کرد و گفت: مدارس استانداردهای خاص خود را دارد و نباید از این استاندارد ها عدول کند و یکی از این استانداردها تعداد روزهای مدرسه در طول سال تحصیلی است که نباید از ۱۸۰ روز کمتر بوده و ساعت مفید کلاس‌ها نیز نباید از ۹۵۰ ساعت کمتر باشد.

وی به سایر ویژگی های مدارس الگو اشاره کرد و اظهار کرد: ویژگی های کمی و کیفی در این مدارس باید متناسب با همدیگر مورد توجه قرار بگیرد . تعداد دانش‌آموزان کلاس‌ها نباید بیشتر از ۲۴ نفر باشد و مدارس باید روزهای پنج‌شنبه دایر باشد و دانش آموز نباید منزل را برای انجام تکالیف مدرسه انتخاب کند.

سلطانی صبور با بیان اینکه در مدارس الگو باید محیط مطلوبی برای معلم و دانش آموز ایجاد شود گفت: شیشه‌ای بودن کلاس‌ها و نظارت اولیا بر آن نیز از دیگر موضوعاتی است که باید مورد توجه باشد.

سلطانی صبور انس با قرآن و یادگیری آن و آموزش زبان خارجی را از دیگر موضوعات مورد تاکید در فعالیت این مدارس عنوان کرد و گفت: باید اقدامی شود که در این مدارس دانش‌آموزان همه فنون را یاد بگیرند.

در حوزه تعلیم و تربیت در چنبره کلیشه ها گرفتار شده ایم

مشاور معاونت آموزش های عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در موضوع هویت و ماهیت از مدرسه نتوانسته ایم الگوی درستی تعریف کنیم و متاسفانه در چنبره کلیشه ها گرفتار شده ایم.

چهاربندی در نخستین جلسه تبیین سند اجرایی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در سالن کنفرانس مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان اظهار کرد: مدرسه یک نماد سازمانی مانند بانک ، وزارتخانه و ... است و بعد از دهها سال نتوانسته ایم این موضوع را به درستی به جامعه معرفی کنیم.

وی با اشاره به دو مفهوم «مدرسه» و «مکتب» ادامه داد:  معنادار بودن و هویت دار شدن فعالیت ها با نقش ها و جایگاه ها می تواند ارتباط داشته باشد و اغلب عناوین سازمانی بعنوان ماهیت مورد توجه قرار می گیرد. 

چهاربند با اشاره به اینکه ایجاد مدارس متعدد کمکی به افزایش کیفیت آموزشی نکرده و خروجی دقیقا همان بوده است، گفت: در مدارس جدید دانشگاه آزاد اسلامی با شیوه جدید آموزش‌ها ارائه خواهد شد و حلقه اول آن ارزش‌ها،ماموریت، چشم‌انداز، اهداف و سیاست ها خواهد بود.

وی حلقه دوم این مدارس را والدین، جامعه، سازمان و کارکنان عنوان کرد و افزود: در این بوستان‌ها رویکرد فعالیت تلفیقی خواهد بود و اگر این اشل اجرایی شود، فوق برنامه ها رنگ می‌بازد.

چهاربند ادامه داد: ستون فقرات ما در بوستان‌های آموزش تلفیقی است و در این رابطه باید معلمان جذب شده آموزش‌ ببینند‌.

وی سومین عنصر در فعالیت این مدارس را راهبرد و روش آن اعلام کرد و گفت: روش ما در مدارس بوستان و گلستان هوش‌های چندگانه است.

چهاربند با بیان اینکه بر اساس هوش‌های چندگانه باید به پرورش دانش‌اموران اقدام شود، تصریح کرد: کار رویکرد تلفیقی این است که به پرورش هوش‌های مختلف بپردازد و به یک هوش بیشتر از دیگری نپردازد و همه آنها در یک رده قرار داشته باشند./ 940

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجاندانشگاه آزاد زنجانعلیرضا فیروزفرمدارس الگوی دانشگاه آزاد
sedayezanjannews.ir/nx3529


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»