کد خبر: 4009
1399/05/19 - 16:45


در برنامه بزرگداشت روز خبرنگار روزنامه صدای زنجان مطرح شد:

نباید راضی به شرایط فعلی رسانه باشیم

عرصه رسانه؛ عرصه‌ای نیست که خبرنگار به خواسته‌های مادی خود برسد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مسیح الله سلطانی، مدیرمسئول روزنامه و پایگاه خبری صدای زنجان در برنامه بزرگداشت روز خبرنگار این روزنامه با اشاره به اینکه در تلاش هستیم که در روزنامه حرکتمان رو به جلو باشد، گفت: برای حرکت به جلو طبیعتا باید تلاش بیشتری کنیم و کسی که در راه روزنامه‌نگاری قدم برمی‌دارد بایستی سختی‌ها را به جان بخرد. اولا این عرصه عرصه‌ای نیست که خبرنگار بتواند به خواسته‌های اقتصادی خود برسد و به فکر منافع اقتصادی و درآمد مناسب باشد. کسانی که در این وادی حرکت می‌کنند حتما دغدغه‌مند عرصه‌های مختلف فرهنگی و سیاسی هستند و به همین خاطر افرادی که در یک رسانه دور هم جمع می‌شوند دغدغه‌‌مند هستند و مسلما در این وادی مشکلاتی را نیز متحمل خواهیم شد.

وی ادامه داد: خبرنگاری که اطلاعاتش به روز نباشد و تحلیل وضعیت سیاسی و اجتماعی را نداشته باشد حتما از جامعه عقب خواهد بود و نمی‌تواند مخاطب خود را اغنا کند چرا مخاطبین خود در این دوران تحلیل‌گر شده‌اند و خودشان به اطلاعات دسترسی دارند و مباحثی که وجود دارد را دنبال کنند و اطلاعات و اخبار لحظه‌ای است و اینکه بتوانیم باز همین اطلاعات را به روز کنیم و به همین جهت تاکید بر این است که اگر می‌خواهیم رسانه قدرتمند و با نفوذی در سطح استان باشیم باید در این زمینه کار کنیم و موانع را پشت سر بگذاریم و یک وحدت رویه را در داخل رسانه داشتیم و نباید راضی به شرایط فعلی رسانه باشیم چرا که روزی که ما از این شرایط رازی بودیم متوقف خواهیم شد و راه پیشرفت را برای خودمان خواهیم بست.

مدیر مسئول روزنامه صدای زنجان با اشاره به اینکه شیوه مدیریتی روزنامه، شیوه انتقادی است، افزود: ما در این رسانه به دنیال این هستیم که خود را آسیب‌شناسی کنیم و نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم چرا که صدای زنجان متعلق به یک فرد نیست و متعلق به یک جریان فکری است.

این مسئول با اشاره به اینکه جایگاه روزنامه‌نگار متاسفانه در کشور ما تعریف شده نیست، گفت: خبرنگاران باید بیشترین امکانات را در کشور داشته باشد اما با توجه به نقیصه‌های موجود نتیجه این می‌شود که مفاسد زیادی در کشور داریم ولی کوچکترین حرکتی که خبرنگاران دنبال می‌کنند رصد می‌شود و گاها برخورد می‌شود و همین عوامل باعث شده است که خودمان استاد خودسانسوری شده‌ایم و شاید خیلی از مسائل را که باید مطرح می‌کردیم دچار خود سانسوری شدیم. امیدواریم در آینده روزی برسد که این جایگاه‌ها تعریف شده و اجازه بدهند که خبرنگاران فعالیت‌های حرفه‌ای و رسانه‌ای خود را در جهت شفاف‌سازی امور دنبال کنند.

روح الله اوجاقلو، روابط عمومی آموزش و پرورش استان زنجان نیز در بازدید از روزنامه صدای زنجان با اشاره به اینکه فضای سال‌های 82 تا 84 یک فضای فرهنگی خاصی در زنجان  بود، گفت: این فضا در سال‌های بعدی کمرنگ‌ترشد و در سال‌های اخیر هم یک جرقه‌هایی در این زمینه زده شد و فضای مجازی در این حوزه فعال است.

وی افزود: در آن ایام دوره‌های آموزشی روزنامه‌نگاری و خبرنگاری برگزار می‌شد اما اکنون به نظر نمی‌رسد کسی دغدغه‌ی مدنی داشته باشد.

انتهای پیام

 

اقدام کننده: س.س

صدای زنجانروز خبرنگاررسانهمسیح الله سلطانی
sedayezanjannews.ir/nx4009


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»