کد خبر: 4132
1399/05/30 - 12:22


نفس‌های به شمار افتاده‌ی صنایع‌دستی زنجان؛ صادرات به صفر رسید

کرونا این‌بار روی صنایع‌دستی زنجان لانه گزینی کرده، با وجود شش‌ماه از جولان دادن این بیماری در کشور که آسیب بسیار زیادی بر همگان چه مالی چه جانی داشت انگار قصد دارد صنایع دستی را از پا درآورد و نفس فعالان را در سینه حبس کند.

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- کرونا این‌بار روی صنایع‌دستی زنجان لانه گزینی کرده، با وجود شش‌ماه از جولان دادن این بیماری در کشور که آسیب بسیار زیادی بر همگان چه مالی چه جانی داشت انگار قصد دارد صنایع دستی را از پا درآورد و نفس فعالان را در سینه حبس کند.

صنایع دستی یکی از منابع درآمدی خوب برای هر استان محسوب می‌شود و می‌تواند در توسعه ‌ایجاد مشاغل کمک شایانی کند اما متاسفانه امسال کرونا مهمان ‌ناخوانده زودتر از مسافران نوروزی رسید و سبب شد بسیاری از این مشاغل که می‌توانستند در این ایام در آمد خوبی داشته باشند را با چالش اساسی مواجه کند.

از این رو دولت تصمیم گرفت برای حمایت از مشاغل زیان دیده به  آسیب دیدگان کرونا "تسهیلات" اعطا کند البته بسیاری از کارشناسان معتقد بودند که این وام دولتی هیچ دردی را دوا نمی‌کند و کاملاً جنبه تشریفاتی دارد. با این وجود حتی بسیاری از هنرمندان زنجانی نتوانستند از این تسهیلات  بهره‌ای ببرند، زیرا با این‌که عنوام وام "کمک به مشاغل آسیب دیده از کرونا" بود و باید با شرایط و ضوابط بهتری پرداخت می‌شد ولی نرخ سود تسهیلات خود به عنوان یک عامل بازدارنده برای ثبت نام کنندگان بود و بنابراین بسیاری‌ از آسیب دیدگان برای استفاده از این وام و حمایت ناچیز دولت تدبیر و امید بی‌رغبت شدند.

اما سوال این است چه تعداد از هنرمندان صنایع دستی توانستند در استان وام آسیب کرونا را دریافت کنند؟ این آسیب مالی کرونا بر صنایع دستی چقدر بوده است؟ آیا هنرمندان توانسته‌اند از نظر صادرات به درآمدی برسند یا خیر؟/تسنیم/

انتهای پیام


صدای زنجانصنایع‌دستی زنجانصادرات
sedayezanjannews.ir/nx4132


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»