کد خبر: 4227
1399/06/19 - 12:8


صدای زنجان موضوع مجوز فعالیت سرویس‌ مدارس با شروع مدارس و حواشی مربوط به هزینه‌های آن را پیگیری می‌کند؛

سرویس‌های معلق

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان زنجان: هنوز تصمیم قطعی در زمینه سرویس مدارس توسط ستاد کرونا گرفته نشده است

پایگاه خبری صدای زنجان

زهره میرعیسی‌خانی- اگر چه هنوز روند بازگشایی مدارس قطعی نشده است، ولی با شروع مدارس از 16 شهریور، برخی از خانواده‌ها دغدغه رفت و برگشت فرزند خود به مدرسه را دارند به طوری که در این چند روز و با وجود اینکه مدارس فعالیت قطعی خود را شروع نکرده‌اند، هنوز هیچ تصمیمی در خصوص شروع به کار سرویس‌های مدارس از سوی ستاد کرونا گرفته نشده است. مسلما الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس‌های مدارس و کاهش تعداد سرنشینانی که بنا است در خودروی سواری، ون، مینی‌بوس و اتوبوس جای بگیرند از جمله مواردی است که مسئولین باید به آن توجه داشته باشند.

در شرایطی که برخی از خانواده‌ها از فرستادن فرزندان خود به مدارس خودداری می‌کنند مسلم است که در صورت برگزار نشدن کلاس حضوری، ارائه خدمتی هم از سوی سرویس‌های مدارس صورت نخواهد گرفت و حق الزحمه‌ای هم برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

نرخ جدید سرویس‌های مدارس اعلام شد

با وجود این موارد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، ناصر فغفوری در شانزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان زنجان، نرخ سرویس مدارس در سال تحصیلی جدید را اعلام کرده است.

او در این زمینه گفته است که قیمت‌ها بر اساس پرداختی هر دانش‌آموز در شرایط عادی با شرایط حداکثر چهار دانش‌آموز در خودروهای سواری، ۱۰ دانش‌آموز در خودروهای ون، ۱۶ دانش‌آموز در خودروهای مینی‌بوس و ۳۸ دانش‌آموز در خودروهای اتوبوس مصوب شده است و با توجه به توضیحات رئیس سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری زنجان در جلسه مبنی بر ثبت‌نام سیستمی، مسئولیت کنترل و نظارت بر مصوبه تعداد سرنشین (‌دانش‌آموزان) در هر خودرو بر عهده سازمان حمل و نقل شهرداری و مدیر مدرسه است.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، در صورت مصوبه ستاد کرونای استان مبنی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سرویس مدارس و کاهش تعداد دانش‌آموز از تعداد مصوب در بند (ب) در هر خودرو سازمان حمل و نقل شهرداری، شرکت، مدرسه و راننده مکلف به رعایت مصوبه بوده و اجازه اخذ هرگونه وجه اضافی از بابت کاهش تعداد دانش‌آموز در خودرو نیست.

فغفوری با بیان اینکه این مصوبه صرفا در صورت تایید ستاد مقابله با کرونای استان مبنی بر بلامانع بودن استفاده از سرویس مدارس، قابل اجرا خواهد بود، یادآور شده است که در همین راستا نرخ مصوب کرایه پرداختی توسط والدین برای سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید برای خودرو سواری یک میلیون و ۵۶۰ هزار ریال، ون ۸۵۸ هزار ریال، مینی‌بوس ۵۸۵ هزار ریال و اتوبوس ۵۱۴ هزار ریال تعیین شده است.

چالش والدین برای سرویس مدرسه

در این خصوص «سلیمانی»، اولیای یکی از دانش‌آموزان با اشاره به اینکه با وجود مشخص نبودن وضعیت بازگشایی مدارس  و اینکه بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را به مدرسه نمی‌فرستند، هنوز تصمیمی برای گرفتن سرویس مدرسه برای فرزندم نگرفته‌ام و با وجود شاغل بودن خودم و همسرم، هر روز صبح پسرم را با یک آژانس راهی مدرسه می‌کنیم.

وی ادامه داد: هنوز هزینه سرویس مدارس سال گذشته نیز با ما تسویه نشده است و بنا شده بود که امسال این هزینه در اخذ سرویس مدرسه لحاظ شود که با مشخص نبودن وضعیت هنوز هیچ اتفاقی نیز در این زمینه نیفتاده است.

در این خصوص «محمدی» یکی دیگر از والدین اظهار کرد: سوالی که اکنون برای من در خصوص سرویس‌های مدارس پیش آمده است این است که اگر بنا باشد که فرزند من از سرویس مدارس بهره‌مند شود، با توجه به یک روز در میان شدن تایم مدرسه، هزینه دریافتی او چگونه خواهد بود؟

هنوز تصمیم قطعی در زمینه سرویس مدارس توسط ستاد کرونا گرفته نشده است

در این رابطه اصغر ابراهیمی، رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان زنجان، با اشاره به اینکه هنوز ستاد کرونا معلوم نیست که چه کار می‌خواهد بکند، گفت: مدارس این هفته بازگشایی شدند اما هنوز وضعیت کل مدارس و اینکه این روند ادامه خواهد داشت  یا نه مشخص نیست، از همین رو سرویس مدارس نیز چندان وضعیتشان مشخص نیست و هنوز تصمیمی در این زمینه گرفته نشده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر اولیا نیز سرگردان و بلاتکلیف هستند، از طرفی چندان به حضور دانش‌آموز خود در مدرسه راغب نیستند به طوری که شاهد هستیم که در برخی از مدارس از یک کلاس 15 نفره تنها 3 نفر حضور دارند و با این شرایط هنوز خانواده‌ها تمایلی به اخذ سرویس مدرسه ندارند.

در اولین فرصتی که وضعیت مدارس مشخص شود، وضعیت سرویس‌های مدارس را مشخص می‌کنیم

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان زنجان با اشاره به اینکه در اولین فرصتی که وضعیت مدارس مشخص شود، وضعیت سرویس‌های مدارس را مشخص خواهیم کرد، گفت: شرایط کنونی به گونه‌ای است که  مسئولین در سطح کشور و استان نمی‌دانند به چه شکل باید مساله را جلو ببرند و  این یک هفته پیش‌رو نیز به صورت آزمایشی است که  بر اساس آن تصمصیم به  ادامه فعالیت مدارس داشته باشند یا خیر.

هزینه به صورت روزانه از والدین اخذ می‌شود

ابراهیمی در پاسخ به اینکه در صورتی که تصمیم بر بازگشایی مدارس باشد، از آنجا که هزینه سرویس مدارس به صورت ماهیانه اعلام شده است در صورتی که دانش‌آموز بنا باشد به صورت یک روز در میان به مدارس برود، هزینه سرویس چگونه محاسبه خواهد شد؟ افزود: در صورتی که ستاد کرونا مجوز استفاده از سرویس مدارس را بدهد و دانش‌آموزی یک روز در میان با استفاده از سرویس مدرسه به مدرسه برود، در این شرایط هزینه سرویس او به صورت روزانه محاسبه خواهد شد و بر اساس هزینه اعلام شده برای یک روز بایستی نسبت به پرداخت هزینه سرویس دانش‌آموز اقدام شود، به طوری که اگر دانش‌آموزی تنها 8 روز در ماه به مدرسه می‌رود بایستی هزینه همان 8 روز را پرداخت کند.

هزینه سال گذشته سرویس مدرسه‌، امسال لحاظ خواهد شد

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان استان زنجان نیز اظهار کرد: سال گذشته با بروز شیوع کرونا و تعطیلی مدارس از اواسط بهمن ماه نیز بخشی از هزینه سرویس مدارس باقی مانده بود که ما بخشنامه کرده بودیم هزینه اسفند ماه به صورت کامل و نصف بهمن ماه به والدین عودت داده شود. پس از ابلاغ بخشنامه برخی از مدارس هزینه مربوط به سرویس مدرسه را بازگردانده بودند به ویژه برای پایه‌هایی که دانش‌آموزان آنها  آخرین سال تحصیلی خود را در آن مدرسه تحصیل می‌کرد ولی در برخی  از مدارس، مدیر مدرسه با والدین صحبت کرد که این هزینه برای امسال باقی بماند تا در صورتی که امسال بنا باشد سرویس مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شود، این هزینه در نظر گرفته خواهد شد و در غیر این صورت، مدیر مدرسه بایستی هزینه را به والدین باز گرداند.

روزنامه صدای زنجان

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانسرویس مدارسانجمن اولیا و مربیان استان زنجانهزینه سرویس مدارس
sedayezanjannews.ir/nx4227


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»