کد خبر: 4455
1399/07/07 - 11:16


یک تحلیل‌گر اقتصادی:

هزینه ادغام بانک‌های نظامی کم‌تر از فعالیت‌شان است

با تحقق این امر علاوه بر کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در منابع، شاهد بکارگیری فناوری‌های نوین در بانکی که این پنج بانک در آن ادغام شده‌اند (بانک سپه) خواهیم بود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان و تحلیل‌گر مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به هزینه پنج بانک «مهراقتصاد»، «قوامین»، «حمکت ایرانیان»، «انصار» و «موسسه اعتباری کوثر» زمانی که به صورت مستقل فعالیت می‌کردند، عنوان می‌کند: ناکارآمدی بانک‌ها، بنگاه‌داری آنان و فعالیت‌ پُرریسک‌شان در حوزه‌هایی نظیر املاک و مستغلات سبب مشکلات جدی در شبکه بانکی شد، به نظرم تصمیم دولت در ادغام 5 بانک نظامی در بانک سپه بهترین راهکار بود.

رضا پیرایش که هزینه ادغام پنج بانک را به مراتب کمتر از هزینه‌های تدوام فعالیت آن‌ها می‌داند، معتقد است: با تحقق این امر علاوه بر کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در منابع، شاهد بکارگیری فناوری‌های نوین در بانکی که این پنج بانک در آن ادغام شده‌اند (بانک سپه) خواهیم بود، بانک سپه مازاد املاک پنج بانک نظامی را صرف افزایش سرمایه برای کارآمدی کرده و نسبت کفایت سرمایه بانک را بالا ببرد. به نظرم این اقدام گامی در مسیر افزایش کارآمدی بانک‌ها باشد.

وی می‌گوید: سیاست مالی و پولی دولت دو عامل تاثیرگذار در کنترل تورم است. دولت با ابزار پولی که معمولا بانک‌ها توسعه دهنده آن هستند و ابزار مالی که از طریق مکانیسم بودجه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود می‌تواند در کنترل تورم نقش‌آفرینی کند. اگر این دو سیاست با یکدیگر هماهنگ باشند تورم افسارگسیخته را می‌توان کنترل کرد در غیر این صورت نمی‌توان به مشکلات ناشی از تورم فائق آمد. وقتی ارز را نمی‌توانیم کنترل کنیم، این مهم از نظر روانی در اقتصاد از جمله افزایش قیمت در بازار تاثیرگذار است.

940

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانرضا پیرایشادغام بانک های نظامینظام بانکی
sedayezanjannews.ir/nx4455


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»