کد خبر: 4534
1399/07/15 - 14:29


رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آیین افتتاح نخستین پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت کشور در زنجان اعلام کرد:

صادرات فرش حال خوشی ندارد

حمید زادبوم: حضور بیش از 60 هزار بافنده در صنعت فرش دستبافت حاکی از پتانسیل بالای این استان است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران حضور بیش از 60 هزار بافنده فرش و افتتاح نخستین پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت کشور در استان زنجان را پتانسیلی عظیم برای تبدیل شدن زنجان به قطب تولید فرش دانست و گفت: تحقق این امر محرکی برای گام برداشتن در مسیر توسعه و رونق صادرات و ورود به عرصه تجارت خارجی است.

حمید زادبوم، معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران در آئین افتتاح نخستین پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت کشور که با هدف هم افزايي، توانمندسازي و همکاری بخش خصوصي و ذینفعان زنجیره تأمین در راستای تسهیل و کاهش هزينه هاي پنهان فرايند پایانی صادرات با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، رئیس مرکز ملی فرش ایران و استاندار زنجان و سایر مسئولان استان امروز ۱۵مهر ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی کاسپین برگزار شد، با اشاره به ضعیف بودن زیرساخت‌ها در مناطق مرزی و تولید اظهار کرد: ایران در قالب موافقتنامه منعقد شده با 5 کشور روسیه، بلاروس، قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان از 5 آبان ماه سال گذشته میزان صادرات ما دارای تحرک بوده که زیرساخت صادراتی کشور ما جوابگوی حجم صادرات صورت گرفته نبود.

وی ایجاد زیرساخت قوی را محرک صادرات و توسعه آن دانست و افزود: قطعا صنعت فرش می‌تواند در حوزه توسعه صادرات کشور نقش قابل توجهی داشته باشد در نتیجه ضروری است تا مسئولان به تقویت این بخش توجه ویژه‌ای داشته باشند.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت پتانسیل صادراتی فرش دستبافت ایران را بی‌نهایت اعلام کرد و با تاکید بر لزوم شناسایی بازار‌های مهم نظیر چین گفت: امیدواریم در زنجان از ظرفیت بیش از 60 هزار بافنده فرش و پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت که امروز افتتاح شد، برای رونق بخشی به صنعت صادرات نهایت بهره را ببریم.

زادبوم با بیان اینکه صادرات فرش دستبافت کشور حال چندان خوشی ندارد، عنوان کرد: صنعت فرش طی سال‌های گذشته مقداری رو به افول بوده که در حال حاضر به رشد حرکت می‌کند، باید تولیدکننده، صادرکننده و پایانه‌های صادراتی و مرکز ملی فرش ایران حمایت شوند تا مانع از بین رفتن صنعت فرش که در جامعه بین‌الملل کالای لوکس و ارزشمند محسوب می‌شود، شویم و اجازه ندهیم سهم ما در این حوزه در بخش صادرات جهانی کاهش یابد.

معاون وزیر صمت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به روند افزایشی صادرات فرش دستبافت در نیمسال نخست سال جاری گفت: علاقمندان، جوانان، بافندگان و صادرکنندگان همت کنند، سازمان توسعه تجارت ایران، مرکز ملی فرش، وزارت صمت و استاندار زنجان و مسئولان استانی نیز برای تقویت صنعت فرش در کنار این عزیزان هستند. و من مطمئنم پایانه صادراتی فرش دستبافت در استان زنجان را به قطب فرش دستبافت کشور خواهد کرد.

941

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپایانه صادرات فرش زنجانحمید زادبومنمایشگاه کاسپین
sedayezanjannews.ir/nx4534


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»