کد خبر: 4625
1399/07/27 - 10:37


رئیس اتاق بازرگانی زنجان اعلام کرد:

افتتاح پایانه صادرات فرش شوی تبلیغاتی است

علی یگانه‌فرد: زیرساخت‌ها را فراهم نکرده، پایانه فرش راه‌اندازی کردیم!

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پانزدهم مهرماه نخستین پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت کشور با هدف هم‌افزايي، توانمندسازي و همکاری بخش خصوصي و ذی‌نفعان زنجیره تأمین در راستای تسهیل و کاهش هزينه هاي پنهان فرايند پایانی صادرات در زنجان افتتاح شد اما رئیس اتاق بازرگانی زنجان معتقد است افتتاح این پایانه وقتی که سالیان سال است بیش از 60 هزار بافنده زنجانی تولیدات خود را به تجار مشهدی، تهرانی و اصفهانی و غیره می‌فروشند، کار سنجیده‌ای نبود چرا که کسی از این پایانه استفاده نمی‌کند و چنین برنامه‌هایی شوی تبلیغاتی بیش نیست!

علی یگانه‌فرد در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به کاهش 37 درصدی صادرات در سال 98 نسبت به سال 97 اظهار کرد: بسته بودن مرز ترکیه باعث شده صادرات کالا به این کشور کاهش داشته باشد.

وی که معتقد است تمامی این کاهش ارتباطی به کرونا ندارد، تصریح کرد: سیاست‌های دولت در حوزه تجارت و صدور بخشنامه در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات سبب شد تا بسیاری از واحدهای استان به ویژه واحدهای روی و تجار فرش در برگردان ارز دچار مشکل شوند چرا که به طور مثال کالای فرش پس از خروج از ایران به قصد انتقال به انبارهای خارج از کشور و یا به جهت حضور در نمایشگاه‌ها، همان لحظه به فروش نمی‌رسد تا ارز حاصل از آن توسط فعال اقتصادی به کشور بازگردانده شود، این سیاست‌ها منجر به ضرر تاجران و فعالان اقتصادی شده است.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه متاسفانه مسئولان بدون در نظر گرفتن تمامی جوانب نسبت به برنامه‌ریزی اقدام می‌کنند، به فراهم نبودن زیرساخت‌ها اشاره کرد و گفت: اخیرا نخستین پایانه صادراتی فرش دستبافت در زنجان افتتاح شد که شوی تبیلغاتی بیش نیست، چرا که بیش از 60 هزار بافنده فعال در استان سالیان سال است تولیدات خود را به تجار استان‌های تهران، مشهد، اصفهان و غیره می‌فروشند. پایانه فعلی کدام فرش را عرضه خواهد کرد؟ به نظرم بهتر بود در وهله نخست زیرساخت‌ها را فراهم کنیم سپس نسبت به راه‌اندازی پایانه صادراتی فرش اقدام کنیم.

گفتنی است سه‌شنبه، پانزدهم مهرماه جاری آئین افتتاح نخستین پایانه صادراتی تخصصی فرش دستبافت کشور در مساحتی بیش از 5 هزار مترمربع برگزار شد.

این پایانه صادراتی دارای بخش‌های گالری، سالن اجتماعات، سالن مزایده، کلاس های آموزشی و آی تی واحدهای خدمات جانبی از قبیل رستوران، کافی شاپ و پشتیبانی از طریق دو سایت اینترنتی داخلی و خارجی است.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانپایانه صادارت فرش زنجانعلی یگانه فرداتاق بازرگانی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4625


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»