کد خبر: 4588
1399/07/21 - 11:57


رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان:

حضور دانش‌آموزان در مدارس شهرهای بزرگ، کمرنگ‌تر است

بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان زنجان، همه مدارس این استان تا 24 مهر ماه به صورت غیر حضوری برگزارخواهد شد. این تعطیلی شامل مناطق و نواحی 14 گانه آموزش و پرورش استان می‌‎شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان اظهار کرد: وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس متغیر است و آمار مشخصی در مورد حضور دانش‌آموزان در مدارس وجود ندارد.

روح‌الله اجاقلو، رئیس اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان، با اشاره به اینکه مدارس تا 24 مهرماه به دلیل اعمال محدودیت‌های کرونایی به صورت غیرحضوری برگزار خواهند شد، گفت: پیش از این محدودیت‌ها نیز، آمار مشخصی از حضور دانش‌آموزان در مدارس در دست نبود چرا که وضعیت حضور دانش‌آموزان در مدارس متغیر است و اینکه حضور دانش‌آموزان در مدارس منطقه به منطقه و مدرسه به مدرسه و حتی روز به روز هم متفاوت بود و آمار مشخصی در این حوزه وجود ندارد ولی آنچه که می‌توان به اذعان داشت این است که حضور دانش‌آموزان در مدارس مخصوصا در شهرهای بزرگ کمرنگ‌تر است.

وی با اشاره به اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مدارس قطعا رعایت می‌شود، ادامه داد: در این زمینه حداقل‌هایی که وزارت بهداشت مدنظر داشته است، مورد توجه است. ضمن اینکه علاوه بر نظارتی که اداره بهداشت به صورت مستمر از مدارس انجام می‌دهد، اداره کل آموزش و پرورش نیز در حدود 40 کارشناس به صورت روزانه هر روز 100 مدرسه را بازدید می‌کنند و علاوه بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی موارد دیگری نظیر مسائل آموزشی مد نظر دارند و در صورت رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی به آنها تذکر داده می‌شد تا در گزارشات بعدی روند اصلاحی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن مشاهده شود. به طور کلی وظیفه‌ای که به عهده آموزش و پرورش در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی وجود دارد انجام می‌شود منتهی خانواده‌ها به دلیل نگرانی و استرسی که در این زمینه دارند و بحث اختیاری بودن حضور دانش‌آموزان در مدارس، اجازه حضور فرزندانشان در مدارس را نمی‌دادند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان در پاسخ به اینکه «با فرا رسیدن فصل سال سرد و احتمال شروع موج جدید کرونا تا چه میزان امکان غیرحضوری بودن کلاس‌ها را پیش‌بینی می‌کنید؟» افزود: در این زمینه هیچ برنامه جدیدی به آموزش و پررش اعلام نشده است و آموزش و پرورش با توجه به اینکه یک سازمان مجری است، تصمیم‌گیری خاصی در این زمینه انجام نمی‌دهد. ضمن اینکه تصمیم‌گیری در خصوص حضور دانش‌آموزان در مدارس از طرف وزراتخانه آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا صورت می‌گیرد و آموزش و پرورش استان زنجان نیز بر اساس تصمیمی که از سوی وزیر بهداشت و آموزش گرفته می‌شود نسبت به تعطیلی یا غیرحضوری کردن کلاس‌ها و سایر موارد مبادرت می‌کند و در هر صورت این اداره تابع دو ارگان وزارت آموزش و پرورش و ستاد ملی کرونا است.

اجاقلو در پاسخ به اینکه «نیمی از سال تحصیلی گذشته به صورت مجازی و غیرحضوری سپری شده است آیا تحقیقاتی در زمینه افت تحصیلی دانش‌آموزان طی سال تحصیلی گذشته و تحت آموزش‌های مجازی وجود دارد و آیا می‌توان به این موضوع اذعان داشت که دانش‌آموزان در آموزش غیرحضوری دچار افت تحصیلی شده‌اند؟» عنوان کرد: طبیعتا همواره موقعیت‌های جدید استرس‌زا است و شرایط جدید کرونایی استرس‌هایی را برای معلمین و دانش‌آموزان و اولیا ایجاد کرده است و شاید در کوتاه مدت، تاثیر سوئی نیز داشته است ولی آنچه در خروجی‌های آموزش و پرورش وجود دارد، افت تحصیلی محسوسی را نشان نداده است ولی با برنامه‌ریزی‌هایی که شده است در تلاش هستیم که امسال مشکلات موجود در این حوزه کاهش یابد، ضمن اینکه سال گذشته آموزش و پرورش استان حتی جلوتر از وزارتخانه درصدد تولید محتوای آموزشی صوتی و تصویری بود و 70 درصد محتوای آموزشی طی سال گذشته تدریس شده بود و تنها 30 درصد از محتوای آموزشی باقی مانده بود.

شایان ذکر است بر اساس تصمیم ستاد کرونای استان زنجان، همه مدارس این استان تا 24 مهر ماه به صورت غیر حضوری برگزارخواهد شد. این تعطیلی شامل مناطق و نواحی 14 گانه آموزش و پرورش استان می‌شود.

944

انتهای پیام

 

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانمحدودیت های کرونایی زنجاناموزش و پرورش زنجانروح‌الله اجاقلو
sedayezanjannews.ir/nx4588


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»