کد خبر: 4600
1399/07/22 - 15:26


مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان زنجان با وجود اعتراض شهروندان به وضعیت بازار مرغ و تخم‌مرغ اعلام کرد:

بازار مرغ و تخم‌مرغ مشکلی ندارد!

قاسم معینی: چرخه تامین و توزیع مرغ منجمد و تخم‌مرغ زیرنظر دستگاه‌های ذی‌ربط قرار دارد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- پس از دستور استاندار زنجان خطاب به مسئولان استانی مبنی بر پایان دادن به قصه تخم‌مرغ در جلسه روز یکشنبه هفته جاری ستاد تنظیم بازار استان، گزارش‌های میدانی از برقراری نسبی آرامش در بازار مرغ منجد و تخم‌مرغ حکایت دارد و بنا به اظهارات مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان زنجان چرخه تامین و توزیع تخم‌مرغ و مرغ منجمد در رصد دقیق ناظران و بازرسان دستگاه‌های ذیربط قرار گرفته و بر اساس نیاز بازار روزانه این دو قلم کالا در سطح گسترده در شهرها توزیع می‌شود.

قاسم معینی، مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان زنجان در گفت‌وگو با پایگاه خبری صدای زنجان در پاسخ به سؤالی در رابطه با پایان دادن به قصه مرغ و تخم‌مرغ گفت که مشکلی در روند توزیع تخم‌مرغ وجود ندارد. هم‌اکنون این کالا از طریق مجاری رسمی و زیر نظر اتحادیه مرغ تخم‌گذار، سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان صمت و متولیان امر به قیمت مصوب 14 هزار و 500 تومان در شبکه تامین و توزیع قرار گرفته و به دست مصرف‌کنندگان می‌رسد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان زنجان با تاکید بر اینکه هیچ مشکلی در روند توزیع تخم‌مرغ وجود ندارد، به تزریق روزانه تخم‌مرغ‌ها با توجه به نیاز بازار اشاره کرد.

مدیرکل شرکت پشتیبانی امور دام استان زنجان در مورد میزان مرغ منجمد توزیع شده نیز گفت: از روزهای گذشته این توزیع آغاز شده و در حال حاضر محدودیتی وجود ندارد. روزانه به طور متوسط 10 تا 20 تن به قیمت مصوب 13 هزار و 500 تومان بر اساس نیاز مصرف شهروندان توزیع می‌شود.

گفتنی است کارگروه تنظیم‌ بازار استان روز یکشنبه 20 مهرماه با حضور استاندار برگزار شد. در این جلسه که یکی از پرحاشیه‌ترین نشست‌های محسوب می‌شد موضوع آشفته‌بازار قیمت و کمبود مرغ و تخم‌مرغ مورد کنکاش و بررسی قرار گرفت.

فتح‌اله حقیقی، استاندار زنجان در این جلسه تاکید کرد که نظارت‌ها در بازار باید هدفمند، موثر و عملیاتی باشند و قیمت اجناس ضروری مانند مرغ و نان عادلانه تعیین شده و چند نرخی نباشند، در این صورت است که ما به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.

وی با اشاره به وارداتی بودن نهاده‌های دامی افزود: هر کالایی به استان وارد می‌شود باید به شکل جدی کنترل و مدیریت شود و هیچ مسئولی جرات نکند که با پاسکاری و کم کاری خارج از انصاف عمل کند و قطعا با این مسائل برخورد قانونی می‌شود. اما گفتنی است که اصناف و مجموعه‌ها باید خود کنترلی داشته باشند و نیازمند ناظر نباشند.مایحتاج اساسی مردم نظیر گوشت، میوه، برنج، روغن و حتی بحث توزیع سوخت و لاستیک باید عادلانه باشد و مسائل در دستگاه‌ها حل شود و به استانداری منتقل نشود. در نهایت باید سامانه‌ای برای انتقال و پالایش شکایت‌های مردم داشته باشیم که مسائل را کنترل کنیم.

وی با اشاره به بحث نهاده‌ها بیان کرد: از رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان می‌خواهم نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی تنظیم کند با این مضمون که استان زنجان قیمت‌ مرغ را طبق مصوبه کشوری کنترل کرده است و استان‌های دیگر هم باید تابع آن باشند و زنجان در بحث نهاده‌ها نیز باید در اولویت قرار بگیرد.

وی افزود: موضوع تخم مرغ امروز باید حل شود و در مورد اقدامات قانونی دست مدیران کاملا باز است، مسئله تامین مرغ گرم استان باید حل شود و با کسانی که خارج از این عمل کنند برخورد جدی می‌شود.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانبازار مرغ زنجانصنعت و معدن زنجانقاسم معینی
sedayezanjannews.ir/nx4600


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»