کد خبر: 4606
1399/07/24 - 9:7


طبق پیش‌بینی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان؛

حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده استان به بیش از 6 هزار میلیارد می‌رسد

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، 8 پروژه بزرگ جهش تولید امسال به بهره‌برداری می‌رسند که طبق پیش‌بینی انجام شده حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده استان از رقم 6 هزار میلیارد تومان بیشتر می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، 8 پروژه بزرگ جهش تولید امسال به بهره‌برداری می‌رسند که طبق پیش‌بینی انجام شده حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده استان از رقم 6 هزار میلیارد تومان بیشتر می‌شود.

ناصر فغفوری در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با بیان این‌که در 6 ماهه نخست امسال شاهد رشد قابل توجهی در میزان سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم، تصریح کرد: براساس پروانه‌های بهره‌برداری صادره، طی نیمه نخست سال جاری 9 هزار و 454 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بخش صنعت استان انجام شده است.

وی یادآور شد: این میزان در مدت مشابه سال گذشته که بالغ بر یک هزار و 554 میلیارد ریال بوده است حاکی از رشد 5 برابری سرمایه‌گذاری صنعتی محقق شده استان طی 6 ماه ابتدای سال است.

به گفته این مسئول در 6 ماهه نخست امسال بیش از 70 درصد واحدهای تولیدی در 6 ماهه دوم به بهره‌برداری رسیده و پروانه دریافت می‌کنند.

رشد 131 درصد اشتغال‌زایی واحدهای صنعتی در استان

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با بیان این‌که در حوزه اشتغال‌زایی نیمه نخست سال گذشته 686 نفر جذب شدند، افزود: با راه‌اندازی  واحدهای صنعتی در استان، زمینه اشتغال برای حدود 1600 نفر فراهم شده است که در حدود 131 درصد رشد را در این حوزه شاهدیم.

وی با اشاره به این‌که در سال گذشته تعداد جوازهای تأسیس صادره در 6 ماهه نخست سال 442 فقره بوده که این میزان امسال در مدت مشابه یاد شده 665 جواز تأسیس صادر شده است که به لحاظ تعدادی با 52 درصد رشد همراه بوده است که نشان از انگیزه بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در استان است.

فغفوری بیان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری پیش‌بینی جوازهای صادر شده نیز از 3 هزار و 491  میلیارد تومان 6 ماهه سال گذشته به 9 هزار و 951 میلیارد تومان در 6 ماهه امسال رسیده است.

وی با اشاره به این‌که اشتغال جواز تأسیس‌های صادره در 6 ماهه نخست سال گذشته 8 هزار و 506 نفر بود که این میزان امسال در مدت مشابه 15 هزار و 296 بوده است، یادآور شد: ما معتقدیم در 6 ماهه دوم با اخذ پروانه بهره‌برداری برای واحدهایی همانند اطلس چین والبرز ناب آرش شاهد سرمایه‌گذاری بزرگی در استان خواهیم بود.

بهره‌برداری از 8 پروژه بزرگ جهش تولید در استان

به گفته این مسئول 8 پروژه بزرگ جهش تولید امسال به بهره‌برداری می‌رسند از همین رو طبق پیش‌بینی انجام شده حجم سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری رسیده استان از رقم 6 هزار میلیارد تومان بیشتر می‌شود.

این مقام مسئول در زمینه تعداد واحدهای راه‌اندازی شده عنوان کرد: 76 واحد صنعتی در نیمه نخست امسال وارد چرخه تولید استان شده‌اند که از این تعداد 42 واحد در شهرستان زنجان و 17 واحد صنعتی در شهرستان ابهر به بهره‌برداری رسیده‌اند.


الهام احمدی

انتهای پیام

اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانناصر فغفوریکارکروه رفع موانع تولیدصنعت و عدن زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4606


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»