کد خبر: 4618
1399/07/25 - 13:15


با اجرای طرح برق امید و صدور قبض رایگان برای کم‌مصرف‌های برق از اول آبان:

بارقه امید با برق امید

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان: ۳۰ درصد مشترکین خانگی کم‌مصرف، فقط ۱۰درصد از کل انرژی و ۸ درصد مشترکین خانگی پرمصرف‌ ،۲۳ درصد از کل انرژی خانگی را مصرف می کنند

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- علیرضا علیزاده مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در نشست خبری ویدئویی با اشاره به طرح برق امید گفت: برق امید طرحی است که وزارت نیرو، در کنار سایر طرح‌های تشویقی، در جهت اصلاح الگوی مصرف و نیز تغییر نگرش و باور مصرف‌کنندگان برق، به کار ‌گرفته است.

 او با بیان اینکه این طرح از مدت‌ها قبل در هیئت دولت مصوب و جهت اجرا به وزارت نیرو تکلیف شده است، افزود: هدف اصلی طرح برق امید که از اول آبان ماه اجرایی می‌شود، اصلاح الگوی مصرف و نیز تغییر در نگرش و باور مصرف کنندگان بخش خانگی است.

 مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان همه گروه‌های بخش خانگی جامعه را مورد هدف این طرح شمرده و می‌گوید: همه مصرف‌کنندگان خانگی می‌توانند از آن به شکل شایسته‌ای استفاده کنند.

علیزاده می‌افزاید: در این طرح، کل مشترکین خانگی به سه بخش کم‌مصرف‌ها، خوش‌مصرف‌ها و پرمصرف‌ها تقسیم شده‌اند.

 وی با اشاره به اینکه که در بخش کم‌مصرف‌ها، مصرف ماهانه آنها از الگوی مصرف پایین‌تر است، می‌گوید: کل مبلغ برق آنها، با تخفیف ۱۰۰ درصدی برایشان محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در ادامه، آن‌دسته از مشترکین را که زیر حداکثر الگو، مصرف می‌کنند به عنوان خوش مصرف‌ها معرفی کرده و می‌افزاید: نهایت سعی ما این است که این گروه هم با استفاده از روش‌های خاص مدیریت مصرفی، بتوانند مصرف خود را کاهش داده و با قرار گرفتن در ردیف کم‌مصرف‌ها، از تخفیف ۱۰۰ درصدی بهره‌مند شوند.

پرمصرف‌ها هم نا امید نشوند

 علیزاده اما، گروه سوم را گروه پرمصرف‌ها اعلام و تاکید کرد: اگرچه تعداد آنها در جامعه آمار خانگی، پایین است، ولی از نظر مصرف، در سطح بسیار بالایی قرار دارند.

او البته این را هم گفت که آنها هم می‌توانند تا ۶ ماه آینده با استفاده از روش‌های مدیریت مصرف، استفاده از تجهیزات با راندمان بالا و یا انرژی خورشیدی و پاک، مصرف خود را کاهش داده و در ردیف خوش مصرف ها و یا حتی کم مصرف ها قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، طرح برق امید را طرحی برای همه گروه‌های خانگی به‌منظور ایجاد انگیزه و تشویق مشترکان بخش خانگی، برای مدیریت مصرف انرژی عنوان می‌کند.

علیزاده با بیان اینکه از ۳۷ میلیون مشترک برق کشور، حدود ۳۰ میلیون مشترک خانگی است می‌افزاید: در حال حاضر حدود ۳۰ درصد از مشترکین خانگی (۸ و نیم میلیون مشترک) در دسته کم‌مصرف‌ها قرار دارند. او تاکید می‌کند البته از این تعداد، سکونت‌گاه‌های غیردائمی را که مشمول این طرح نمی‌شوند،کم می‌کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه، از ۳۴۳ هزار مشترک خانگی استان زنجان حدود ۱۱۰ هزار مشترک کم‌مصرف پراکنده در مناطق شهری و روستایی هستند، گفت: با استفاده از طرح برق امیدکل قبض برق آنها با تخفیف کامل، محاسبه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، میزان مصرف ماهانه در استان را هم ۱۰۰کیلووات ساعت در ماه، برای فصل تابستان و ۸۰ کیلو‌وات ساعت در ماه، برای غیر اعلام می‌کند و می‌افزاید: اگر هر خانوار، بتواند میزان مصرف خود را در این حد نگهدارد، قطعا 100درصد تخفیف برق برای آن‌ها اعمال می‌شود و مبلغی بابت مصرف برق خود، پرداخت نمی‌کنند.

۳۰ درصد از مشترکین استان کم مصرف  و فقط  ۸ درصد پرمصرف هستند

علیزاده با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد از مشترکین ما در استان کم مصرف هستند، می‌گوید: این مشترکین، مصرف ۱۰درصد کل انرژی خانگی را به خود اختصاص داده‌اند و حدود ۶۰درصد مشترکین استان خوش مصرف هستند و فقط حدود ۸ درصد تعداد مشترکین خانگی ما در بخش پرمصرف ها قرار دارند که حدود ۲۳ درصد از کل انرژی خانگی را این ۸درصد مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون مصوبه هیئت دولت برای این مشترکین پیامک‌های خاصی ارسال می‌شود، ‌افزود: هدف این است که آنها نیز در طول ۶ ماه آینده بتوانند با تجهیزات با راندمان بالا، و با استفاده از انرژی‌های پاک و خورشیدی و موارد دیگر، مصرف خود را مصرف خود را مدیریت کرده و پایین آورند تا آنها نیز در زمره خوش‌مصرف‌ها و یا کم‌مصرف‌ها قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان، تاکید کرد که بعد از پایان ۶ماه، قطعاً جریمه پرمصرفی به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

اعطای تسهیلات بانکی برای کمک به کاهش مصرف

علیزاده البته این را هم گفت که شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با نشستی که با تعدادی از  بانک‌ها داشته تسهیلات خاصی را برای مشترکین در نظر گرفته تا از طریق تسهیلات و با خرید تجهیزات و نصب انرژی‌های خورشیدی، بتوانند مصرف خود را پایین بیاورند.

 وی با بیان اینکه مشترکین خانگی می‌توانند اطلاعات تکمیلی را از طریق سایت برق امید و همچنین اپلیکیشن موبایلی با نام اپلیکیشن برق غیرحضوری ایران که به صورت کشوری معرفی شده است برق امید را رصد کنند، ‌افزود: با این روش می‌توانند همه اطلاعیه‌ها و آموزش‌های‌لازم در خصوص مدیریت مصرف را دریافت و برق مصرفی خود را مدیریت کنند.

 مدیرعامل شرکت توزیع برق استان، البته این را هم گفت که از طریق شرکت توزیع، پیامک‌های خاصی برای همه مشترکین در طول دوره مصرف خود ارسال خواهد شد تا بدانند در چه دسته‌ای از مصرف‌کنندگان قرار دارند تا بهتر بتوانند مصرف‌شان را مدیریت کنند.

علیزاده اظهار امیدواری کرد تا با اجرای صحیح طرح امید برق در کشور، حداقل ۱۰ درصد کل  مصرف انرژی برق بهبود وکاهش یابد.

یک طرح وچند هدف

 وی هدف اصلی این طرح را، استفاده بهینه از صرفه‌جویی و مازاد مصرف، حدود ۱۰ درصد کل انرژی، در بخش تولید، صنعت، و کشاورزی عنوان می‌کند و می‌افزاید: این کار، هم ارزش افزوده اقتصادی برای کشور و استان درپی دارد و هم باعث  جلوگیری از تخریب زیست محیطی با آلاینده‌های زیاد و نیز مانع از سرمایه‌گذاری‌های مضاعف برای تولید برق اضافی می‌شود.

فوزیه مهدیون

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتوزیع نیروی برق زنجانعلیرضا علیزادهبرق امید
sedayezanjannews.ir/nx4618


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»