کد خبر: 4630
1399/07/27 - 12:34


احمد حکیمی‌پور:

اولویت مردم، انتخابات نیست

دبیر کل حزب اراده ملت ایران اسلامی: با توجه به مشکلات معیشتی و شیوع ویروس کرونا فعلا انتخابات برای مردم در اولویت نیست

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- «احمد حکیمی پور» با بیان اینکه اصلاح طلبان برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری بدون مشکل نخواهند بود، گفت: تشکیلات ما - حزب اراده ملت ایران - در انتخابات ریاست جمهوری داوطلب اختصاصی نخواهد داشت و به سمت سیاست‌های خرد، محلی و منطقه‌ای و نیز انتخابات شوراها رفته است.

دبیر کل حزب اراده ملت ایران اسلامی حضور زنان در انتخابات ریاست جمهوری را صرفا یک شعار دانست و گفت: هنوز فضای سیاسی برای انتخابات ریاست جمهوری شکل نگرفته است. با توجه به مشکلات معیشتی و شیوع ویروس کرونا فعلا انتخابات برای مردم در اولویت نیست. 

حکیمی پور افزود: اگرچه در محافل سیاسی به‌ویژه اصولگرا بحث‌های در مورد انتخابات ریاست جمهوری مطرح است و آنها بر این باورند که فضا برای حضورشان مهیا است و از الان خود را پیروز میدان می‌دانند اما اصلاح طلبان هنوز به‌شکل جدی وارد مباحث انتخاباتی نشده‌اند. 

وی ادامه داد: در جامعه ما به نهاد انتخابات به‌عنوان مهمترین عامل چرخش قدرت و عرصه حل و فصل منازعات، بهایی داده نمی‌شود و احزاب به عنوان مهمترین بازیگران این عرصه، تاثیر چندانی ندارند.  بجای احزاب، گروه‌های ذی‌نفوذ قدرتمند و دارای امکانات شکل گرفته‌اند که نه رسمیت دارند و نه پاسخگو هستند.

دبیرکل حزب اراده ملت ایران اسلامی بیان کرد: هدف اصلاح‌طلبان بهینه کردن ساز و کار انتخابات،  شفاف و پاسخگو کردن امر قدرت و سیاست در کشور است تا از این طریق اهداف خود و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

حکیمی‌پور با اشاره به طرح اصلاح قانون انتخابات گفت: درباره طرح جامع انتخابات دو دوره در مجلس شورای اسلامی کار انجام شده است و در دوره دهم هم به نتیجه نسبتا خوبی رسید اما فرصت از دست رفت و قانون انتخابات هنوز اصلاح نشده است. تا در کشور ما، قانون انتخابات و احزاب با هم عجین نشود و قانون جامعی مربوط به احزاب و انتخابات شکل نگیرد این مشکلات وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام

 


صدای زنجاناحمد حکیمی پورانتخابات 1400مشکلات اقتصادی
sedayezanjannews.ir/nx4630


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»