کد خبر: 4696
1399/08/07 - 15:31


ثبت‌نام 5هزار نوآموز زنجانی برای پیش‌دبستانی

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان: از اول آبان‌ماه جاری طرح پیش‌دبستانی به صورت مجازی و رسمی آغاز شده است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان زنجان، اظهار کرد: شبکه شاد قابلیت‌های خوبی دارد که می‌توان برای آموزش نوآموزان از آن بهره برد و طی هفته گذشته نیز 3 تا4 قابلیت جدید به این شبکه  اضافه شده است که می‌تواند آموزش را در این شرایط بهبود ببخشد.

صیاد سلامی در گفتگو با پایگاه خبری صدای زنجان با اشاره به اینکه از اول آبان‌ماه جاری طرح پیش‌دبستانی به صورت مجازی و رسمی آغاز شده است، گفت: طی سال گذشته بالغ بر 12 هزار و 600 نوآموز 5 ساله در دو بخش دولتی و مشارکت مردمی و غیردولتی ثبت نام شده‌اند و در این زمینه حدود 30 درصد ثبت نامی‌ها مربوط به مدارس غیردولتی ‌بوده است که این تعداد از نوآموزان به صورت حضوری و غیرحضوری در حال انجام فعالیت‌های خود هستند. در همین زمینه و در راستای اینکه هم آمارثبت نامیهای ما کاهش پیدا نکند و هم عدالت آموزشی برای تمام نوآموزان در سطح استان صورت بگیرد، ما اعتبار دولتی مربوط به این موضوع را دریافت کردیم و هزینه مربوط به بخش مشارکتی هم دریافت نمی‌کنیم. ضمن اینکه ثبت‌نام‌ها از هفته گذشته رسما آغاز شده و در حال حاضر در حال انجام است.

وی گذراندن دوره پیش‌دبستانی توسط نوآموزان به ویژه نوآموزان مناطق محروم و کم‌برخوردار را بسیار مهم و ضروری دانست و گفت: این دوره آنان را برای حضور در مدرسه و دریافت آموزش‌های لازم آماده می‌کند، بر همین اساس مورد تاکید وزارت آموزش و پرورش بوده و اجرای برنامه «پیش‌دبستانی در بستر فضای‌مجازی» این موضوع را تایید می‌کند.

این مسئول ادامه داد: جذب و حضور حداکثری نوآموزان در سیستم آموزشی و پرورشی استان، ایجاد وحدت ‌رویه، توسعه عدالت آموزشی برای همه نوآموزان به صورت رایگان و غیرحضوری و رشد همه‌جانبه کودکی و یادگیری پیش‌نیازهای ورود به دبستان از طریق آموزش والدین و نوآموزان با توجه به شرایط موجود، مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است که البته نگران این هستیم که به دلیل شیوع کرونا در استان، بالا رفتن هزینه‌های زندگی مردم و نیز به دلیل ماهیت غیراجباری بودن گذراندن دوره پیش‌دبستانی، خانواده‌ها از ثبت‌نام فرزندان خود خودداری کنند و این موضوع موجب ضرر کودکان شود.

سلامی تصریح کرد: پس از بررسی‌های لازم، آموزش مجازی این نوآموزان در دستور کار قرار گرفت تا کودکانی که موفق به ثبت‌نام در سامانه سناد نشدند و نمی‌توانند با حضور در مدرسه فعالیت‌های علمی را دنبال کنند، آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را به صورت رایگان از طریق شبکه آموزشی «شاد» و شبکه آموزش صدا و سیمای مرکز استان یا مدرسه تلویزیونی ایران دریافت و خانواده‌ها هم بتوانند رشد عزیزان‌شان را پایش کنند.

وی ادامه داد: از یک آبان ماه به صورت مجازی و غیرحضوری ثبت نام‌ها نیز آغاز شده است و تمام نوآموزان و خانواده‌هایی که بخواهند مراجعه کنند به صورت کاملا رایگان ثبت‌نام می‌شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه تا یک آبان ماه ما تنها 30درصد ثبت‌نام در این زمینه انجام شده است و یک آبان شروع آموزش بوده است، افزود: از 23 مهرماه که به  مناطق 14 گانه آموزشی ابلاغ شد که ثبت نام  در این زمینه را آنجام بدهند حدودا نزدیک به هزار و500 نفر ثبت نام انجام گرفت که در مقایسه با آمار 3 هزار و 500 درصدی ثبت نام شده سریعتر  اتفاق افتاده است و اکنون بالغ بر 5 هزار نوآموز جهت شرکت در آموزشهای پیش دبستانی ثبت‌نام شده‌اند.

به گفته سلامی هم اکنون بیشترین ثبت نام مربوط به شهرستان ابهربا هزار نوآموز ثبت نام شده است که یک پنجم میزان ثبت نام‌ها را تشکیل می‌دهد و پس از آن شهرستان خدابنده با 561 نفر ثبت نامی رتبه دوم و سپس ناحیه یک با 400 نفر  در رتبه های بعدی قرار دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه کمترین میزان ثبت نام مربوط به سلطانیه با 104 نوآموز است، اظهار کرد: ناحیه دو در حال انجام کارهای مربوط به ثبت نام هست و طی روزهای آینده قطعا آمار ثبت نامی این ناحیه نیز ارتقا پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در بستر فضای مجازی (شبکه شاد) تنها محتوای آموزشی بارگزاری خواهد شد، گفت: در این رابطه نیازی نیست که نوآموزان با فضای مجازی چندان آشنایتی داشته باشند و همین که خانواده‌ها بتوانند برنامه شاد را نصب کنند نوآموزان می‌توانند از امکانات بسته‌های آموزشی بهره ببرند و اولیا نگرانی این موضوع را نداشته باشند که شکل فعالیت بچه‌ها نیازمند مهارت خاصی است.

معاون آموزشی آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه قطعا برای سال آینده بخشی از ظرفیت آموزشی استان زنجان به صورت مجازی خواهد بود، گفت: شبکه شاد قابلیت‌های خوبی دارد که می‌توان برای آموزش نوآموزان از آن بهره برد و طی هفته گذشته نیز 3 تا4 قابلیت جدید به این شبکه  اضافه شده است که می‌تواند آموزش را در این شرایط بهبود ببخشد.

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانآموزش و پرورش زنجانپیش دبستانیشبکه شاد
sedayezanjannews.ir/nx4696


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»