اویس کیانی با اشاره به اینکه مدتی است باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو به صورت رسمی در کشور شروع به کار کرده است، گفت: هدف اصلی این باشگاه در واقع ترویج اسلوب و اصول و شاخصهای گردشگری خلاق بر اساس مباحث علمی است
پایگاه خبری صدای زنجان-
عضو هیئت رئیسه باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو اظهار کرد: اهداف این باشگاه این
است که گردشگری خلاق را بین همه افراد و فعالان گردشگری ترویج بدهد تا افراد این
موضوع را در کسب و کار خود پیاده کنند. همچنین از دیگر اهداف این باشگاه،
استانداردسازی تاسیسات گردشگری است که در این زمینه در این باشگاه گواهینامههایی
که یونسکو میتواند در حوزه گردشگری اعطا کند، تدوین شده است و استاداردها و شاخصها
و معیارهای این موضوع تبیین و مشخص شده
است.
اویس کیانی با اشاره به اینکه
مدتی است باشگاه توسعه گردشگری خلاق یونسکو به صورت رسمی در کشور شروع به کار کرده
است، گفت: هدف اصلی این باشگاه در واقع ترویج اسلوب و اصول و شاخصهای گردشگری
خلاق بر اساس مباحث علمی است.
وی ادامه داد: گردشگری خلاق
از سال 2000 در سطح جهان مطرح شد و سر زبانها افتاد اما اکنون این موضوع یک روندی
را در مباحث دانشگاهی طی کرده است و بسیاری از کشورها خودشان را با تعریف گردشگری
خلاق توسعه و به روز کردهاند تا بتوانند گردشگری خود را توسعه دهند و این موضوع
در بسیاری از کشورهای دنیا اجرا شده است اما در ایران این داستان اگر هم تک و توک
رخ داده باشد، آن چنان اصولی و اساسی نبوده است.
عضو هیئت رئیسه باشگاه توسعه
گردشگری خلاق یونسکو افزود: به همین دلیل کمیسیون ملی یونسکو تصمیم گرفت که در
حوزه گردشگری به صورت اصولی هدفی را در پیش بگیرد و باشگاه توسعه گردشگری خلاق را
راهاندازی کند و این موضوع نیازمند این بود که بازوی اجرایی این باشگاه از متخصصین
پر تجربه تشکیل شوند که این کار با کمک کمیسیون ملی یونسکو در ایران انجام گرفت .
این مسئول با اشاره به اینکه
از اهداف این باشگاه این است که گردشگری خلاق را بین همه افراد و فعالان گردشگری
ترویج بدهد تا افراد این موضوع را در کسب و کار خود پیاده کنند، همچنین از دیگر
اهداف این باشگاه استانداردسازی تاسیسات گردشگری است که در این زمینه در این
باشگاه گواهینامههایی که یونسکو میتواند در حوزه گردشگری اعطا کند تدوین شده است
و استاداردها و شاخصها و معیارهای این موضوع
تبیین و مشخص شده است ضمن اینکه داشتن این گواهینامهها در حوزه تبلیغات
تاسیسات گردشگری مفید خواهد بود و تاسیساتی که یک نشان بینالمللی مثل نشان یونسکو
را داشته باشند، میتوانند به خوبی از این نشان بهرهبرداری کنند.
کیانی با اشاره به اینکه این
باشگاه همچنین در حوزه آموزش و توانمندسازی صنایع خلاق نیز فعالیت دارد، گفت: یونسکو
اکنون در این زمینه ورود پیدا کرده است و شاید بتوان گفت که نزدیک به 70 شهر عضو
شبکه «شهر خلاق» هستند و مسئولین این شهرها میتواند مخاطب ما باشند تا مسئولین
محلی و جوامع شهری در جهت توسعه شهری در این باشگاه آموزش ببیند.
لازم به ذکر است به گفته کیانی،
این باشگاه در سطح ملی و بینالمللی فعال است و فعالیت میکند.
زهره میرعیسیخانی
انتهای پیام