کد خبر: 4826
1399/08/27 - 10:39


اعلام آثار برگزیده دومین جایزه کتاب سال استان زنجان

آثار برگزیده دومین جایزه کتاب سال استان زنجان اعلام شد و در اين دوره، در مجموع 88 عنوان کتاب مورد ارزيابي قرار گرفت كه پس از داوري مرحله اول، 8 عنوان کتاب به مرحلۀ دوم راه يافت و از میان آثار یاد شده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، 3 عنوان کتاب، «برگزیده» و 5 عنوان کتاب نیز «شایستۀ تقدیر» شناخته شد

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان آثار برگزیده دومین جایزه کتاب سال استان زنجان اعلام شد و در اين دوره، در مجموع 88 عنوان کتاب مورد ارزيابي قرار گرفت كه پس از داوري مرحله اول، 8 عنوان کتاب به مرحلۀ دوم راه يافت و از میان آثار یاد شده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، 3 عنوان کتاب، «برگزیده» و 5 عنوان کتاب نیز «شایستۀ تقدیر» شناخته شد.

بر اساس رای داوران دومین جایزه کتاب سال استان زنجان، در بخش دین، کتاب "حوزة علمیة زنجان در گذر زمان"، تألیف ذکرالله محمدی زنجانی دابانلویی، در بخش ادبیات "چکمه‌لی هاوا: تورکجه شعر توپلوسو"، سرودة ارشد نظری، در بخش تاریخ و جغرافیا "روحانیت و اندیشه‌های چپ در ایران معاصر"، تألیف محمد صدرا به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند .

همچنین در بخش دین کتاب "قرآن کریم، سوره‌های حمد و بقره، بیانات مرحوم آیت‌الله محمداسمعیل صائنی"، به‌کوشش هوشنگ خسروی، در بخش علوم کاربردی "روزهای شیرین تولد نوزاد، تماس پوستی مادر و نوزاد و شیردهی"، تألیف ناهید جعفری و رباب بیات و در بخش ادبیات "خوش به حال او: مجموعة غزل"، سروده حسن خلجی، و در بخش دفاع مقدس "جنگ به روایت لبخند: خاطرات احمد محمدی"، نوشتة سیده‌الهه موسوی و در بخش کودک و نوجوان قصه‌های "حاج بابا"، نوشتة وریا نیک‌منش به عنوان آثار شایسته تقدیر این دوره از جایزه کتاب سال زنجان اعلام شدند.

شایان ذکر است در دومین جایزة کتاب سال استانی زنجان، آثار در موضوعات ده‌گانۀ رده‌بندي دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزيابي و داوري شد. در اين دوره، در مجموع 88 عنوان مورد ارزيابي قرارگرفت كه پس از داوري مرحلة اول 8 عنوان کتاب به مرحلۀ دوم راه يافت که از میان آثار یاد شده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، 3 عنوان کتاب، «برگزیده» و 5 عنوان کتاب نیز «شایستۀ تقدیر» شناخته شد.

لازم به ذکر است  داوری و ارزیابی آثار این دوره از کتاب سال استانی زنجان را 32 تن از استادان و پژوهشگران دانشگاهی، حوزوی و مراکز مختلف پژوهشی و علمی به عهده داشتند.

گفتنی است؛ بر اساس آيين‌نامۀ جایزۀ کتاب سال استانی، داوري در چند مرحله انجام مي‌شود که در مرحله اول  ابتدا تمام کتاب‌ها از سوی گروه داوران مربوطه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و آثاری که حداقل یک رأی مثبت را احراز کنند، به مرحلۀ دوم داوری راه می‌یابند. کتاب‌های راه‌یافته به مرحلۀ دوم از سوی دو داور ارزیابی می‌شوند و نتایج ارزیابی در فرم‌های ویژه‌ای که بدین منظور طراحی شده است، درج می‌شود. کتاب‌هایی که از 100 امتیاز حداقل 70 امتیاز کسب کنند، به مرحلۀ نهایی راه می‌یابند و در مرحلۀ نهایی در نشست مشترک داوران اصلی، آثار راه‌یافته به این مرحله، مورد بررسی و ملاحظۀ نهایی قرار می‌گیرند. چنانچه امتیاز اثر، 80 و بیش از 80 باشد، به‌عنوان برگزیده و در غیر این صورت به‌عنوان شایستۀ تقدیر به هيئت علمي جایزۀ کتاب سال استانی معرفی خواهد شد. در هيئت علمي نيز پس از بررسي آثار منتخب و داوري‌ها، آثار منتخب تأييدشده از سوي اعضاي اين هيئت، اعلام مي‌شود.

زهره میرعیسی‌خانی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانجایزه کتاب سال استان زنجانارشاد زنجان
sedayezanjannews.ir/nx4826


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»