کد خبر: 4827
1399/08/27 - 15:41


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

خدمات برقی از ابتدای آذرماه غیرحضوری می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از حذف خدمات حضوری این شرکت خبر داد و گفت: تمامی خدمات این شرکت برای همه مشترکان از اول آذرماه امسال همزمان با سراسر کشور غیرحضوری می‌شود

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از حذف خدمات حضوری این شرکت خبر داد و گفت: تمامی خدمات این شرکت برای همه مشترکان از اول آذرماه امسال همزمان با سراسر کشور غیرحضوری می‌شود.

علیرضا علیزاده، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اجرای خدمات غیرحضوری این مجموعه را در راستای خدمت‌رسانی در مسیر دولت الکترونیک دانست و اظهار کرد: سال قبل با حذف قبوض کاغذی برق در این مسیر گام برداشتیم که نتایج مطلوبی را داشت. امسال شاهد آن هستیم که صد درصد قبض بدون کاغذ در جامعه به مشترکان ارائه می‌شود.

علیزاده اضافه کرد: شیوع کروناویروس سبب شد تا در راستای توسعه خدمات غیرحضوری نیز گام برداشته و 40 خدمت را جهت تسریع در فرآیند کیفی خدمت‌رسانی به شهروندان عملیاتی کنیم.

علیزاده، سامانه موبایلی برق من را سهل‌ترین و امن‌ترین روش برای دریافت خدمات دانست و تصریح کرد: با توجه به افزایش قابل توجه بیماری کرونا و به منظور حفط سلامت جامعه تمامی خدمات صنعت توزیع برق استان زنجان در کوتاه‌ترین زمان و بهترین کیفیت به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود. مشترکان می‌توانند کلیه خدمات خود را بدون مراجعه حضوری و در تمامی ساعات شبانه‌روز به از روش‌های «تماس با سامانه تلفنی 1521»، دانلود و نصب اپلیکیشن «برق من» از کافه بازار و یا سایت امید به آدرس www.bargh-omid.ir » و یا «مراجعه به ساتی شرکت به آدرس www.ZEDC.ir » دریافت کنند.

این مسئول اظهار کرد: همزمان با کل کشور از ابتدای آذرماه همه ۴۰ خدمت به‌صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و دیگر نیازی به حضور مشترکان به ادارات برق نیست و این شرکت می‌تواند با روش‌های ارائه‌شده خدمات مورد نیاز مشترکان را راحت‌تر و با زمان کمتر به آنان ارائه کند.

وی با بیان اینکه پرمصرف‌ها پس از 6 ماه اگر نتوانند از ابتدای آبان ماه مصرف را کاهش دهند، مشمول افزایش ۱۰ درصدی می‌شوند، گفت: استفاده از انرژی خورشیدی و یا تجهیزات با بهره‌وری بالا در طرح «برق من» سبب می‌شود که میزان مصرف مشترک کاهش یابد که در این راستا با یکی از بانک‌ها قراردادی برای تسهیلات کم‌بهره برای ایجاد زیرساخت برق خورشیدی و یا تعویض تجهیزات مصرفی از پرمصرف به بازده بالا در نظر گرفته شده است.

علیزاده با بیان اینکه کلیه فرآیندهای خدمات مشترکان شرکت توزیع از طریق سامانه 1521 امکان ارائه خدمت به متقاضیان را دارد، عنوان کرد: این شرکت دارای ۴۶۷ هزار و ۵۰۰ مشترک فعال است که از طریق هشت اپراتور پاسخ‌گو در دو شیفت امکان ارائه خدمات غیرحضوری را دارد و روزانه ۶۰۰ تماس از طریق این سامانه ثبت می‌شود که ماهانه ۱۵ درصد بر تعداد این تماس‌ها افزوده می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان ثبت خاموشی، درخواست رفه حریم، رفع مشکل روشنایی معابر، ثبت سرقت برق، استعلام شبکه موجود توسط سازمان‌ها و ادارات دولتی، امکان پرداخت آنی قبض و تسویه حساب، ثبت درخوایت تفکیک و ادغام، مشاهده سوابق کامل قبض را از جمله خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان در قالب اپلیکیشن «برق من» اعلام کرد.

طرح ادغام اپلیکیشن «برق زنجان» با اپلیکیشن «برق من» در آینده‌ای نزدیک

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۲۱ همچنان برای دریافت تماس‌های حوادث و ثبت خاموشی برقرار است ولی ثبت خاموشی‌ها از طریق دو روش اپلیکیشن سامانه برق من و وب‌سایت شرکت قابل انجام است.

عبداله نثار، معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان نیز در این جلسه گفت: خدمات غیرحضوری این شرکت برای تحقق تا سال ۱۴۰۴ پیش بینی شده بود که به علت شیوع کروناویروس، این مهم زودتر از موعد مقرر انجام شد.

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان حذف خدمات حضوری برق را عاملی جهت تسهیل در ارائه خدمات به وی مردم دانست و گفت: این طرح سبب کاهش هزینه مردم در دریافت این خدمات می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بسترهایی که صورت گرفته، خدمات حضوری به ۶.۷ درصد کاهش یافته است. ۳.۶ درصد خدمات از طریق اپلیکیشن برق زنجان و ۶۰ درصد از طریق دفتر پیشخوان خدمات دولت است که از مردم درخواست می‌شود در راستای کاهش هزینه‌های خود از طریق اپلیکیشن‌ها خدمات دریافت کنند. مشترکان توجه داشته باشند که اپلیکیشن برق زنجان به زودی با اپلیکیشن برق من ادغام خواهد شد.

وی افزود: استان زنجان در ارائه خدمات غیرحضوری رتبه ۳ کشور را دارد و و توزیع نیروی برق تهران بزرگ و توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان به ترتیب در جایگاه اول و دوم قرار دارند.

این مسئول با بیان اینکه برق امید مشمول مشترکان خانگی است، ادامه داد: مشترکان پرمصرف شناسایی شده و شرکت با مراجعه به منزل مشترک و بررسی‌ تجهیزات راهکارهای کاهش مصرف را به مشترکان ارائه خواهند کرد.

نثار عنوان کرد: سرانه مصرف مشترک پرمصرف ۱۰ برابر مشترک کم‌مصرف و ۲.۵ برابر مشترک خوش‌مصرف است و خانه‌های خالی و سکونت‌گاه‌های غیررسمی مشمول طرح برق امید نمی‌شود.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانتوزیع نیروی برق زنجانعلیزادهخدمات غیرحضوری برق
sedayezanjannews.ir/nx4827


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»