کد خبر: 4943
1399/09/23 - 12:20


صدای زنجان روند استقرار صنعت خودروسازی در استان را پیگیری می‌کند؛

فرود کلنگ کارخانه خودروسازی، هفته آینده

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان: اختصاص زمین 100 هکتاری برای ساخت اتوبوس‌های برقی، هیبریدی و بنزینی

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- بر اساس اظهارات مسئولان ذی‌ربط، اقدامات لازم جهت استقرار صنعت خودروسازی در زمین 100 هکتاری واقع در شهرک صنعتی شهیدشهریاری زنجان با سرمایه‌گذاری 29 هزار میلیارد ریالی شرکت «پترو تجارت شاهین» صورت گرفته و هفته آتی فاز نخست پروژه با حضور مسئولان کلنگ‌زنی می‌شود.

وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ۱۰ صنعت از جمله «خودرو» را مشخص کرده که سازمان‌های استانی حق صدور مجوز ندارند مگر اینکه موضوع مربوطه در وزارتخانه متبوع بررسی و سپس اجازه صدور مجوز به سازمان صمت در استان‌ها داده شود. به دنبال علاقه‌مندی شرکت «پترو تجارت شاهین» جهت سرمایه‌گذاری در صنعت خودروسازی، مدارک دریافتی و استعلام‌های مربوطه برای بررسی دقیق از سوی سازمان صنعت و معدن استان زنجان به وزارتخانه متبوع ارسال شد.

از آنجایی که تکنولوژی این صنعت داخلی نیست و باید به داخل کشور منتقل شود، قراردادهای مربوطه و صلاحیت پیمانکار یا مشاور توسط کارشناسان وزارتخانه متبوع به دقت بررسی و نهایتا نیمسال نخست سال جاری مجوز برای احداث صنعت خودروسازی در زنجان صادر شد.

به گفته مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، صنعت یاد شده در قالب ۳ فاز و در مساحت ۱۰۰ هکتاری در شهرک صنعتی شهید شهریاری (در مسیر ۳۰ کیلومتری زنجان تبریز) مستقر می‌شود.

ورود تکنولوژی برند jeely کشور چین به زنجان

علی کلانتری، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به بازدید اولیه مسئولان سازمان متبوع و شرکت شهرک‌های صنعتی از محل در نظر گرفته شده برای استقرار صنعت خودروسازی در زنجان قبل از حضور هیئت مدیره شرکت «پترو تجارت شاهین» عنوان کرد: تمامی تلاش‌مان برای واگذاری زمینی که دارای کمترین ناهمواری باشد را کرده‌ایم.

به گفته معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سرمایه‌گذار این پروژه ایرانی بوده و بومی زنجان نیست. شرکت «پترو تجارت شاهین» به عنوان سرمایه‌گذار این صنعت در نظر دارد تکنولوژی برند jeely کشور چین را وارد کشور کرده و در زنجان مستقر کند.

کلانتری با بیان اینکه مجوز فاز نخست مربوط به تولید اتوبوس برقی صادر شده است، اضافه کرد: مجوز فاز ۲ مربوط به اتوبوس هیبریدی است. سرمایه‌گذار مربوطه در نظر دارد در فاز ۳ این پروژه تولید اتوبوس بنزینی را در دستور کار قرار دهد. اما فعلا گفته شده فاز یک در سطح ۱۰ تا ۱۵ هکتاری به مرحله اجرایی برسد.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه با آغاز به کار این صنعت در استان پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سه فاز ایجاد شود، میزان سرمایه‌گذاری را ۲۹ هزار میلیارد ریال معادل ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

هفته آینده فاز نخست پروژه کلنگ‌زنی می‌شود

محسن عباسی، سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان نیز در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به صدور مجوز احداث صنعت خودروسازی برای  شرکت «پترو تجارت شاهین» اظهار کرد: این صنعت در قالب 3 فاز در زمینی به مساحت 100 هکتار در محل شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان(شهرک صنعتی شماره 4) مستقر می‌شود.

عباسی با اشاره به بازدید پنجشنبه هفته گذشته (20 آذرماه) اعضای هیئت مدیره شرکت «پترو تجارت شاهین» از محل مورد نظر جهت استقرار صنعت خودروسازی عنوان کرد: طی تشکیل جلسه با اعضای هیئت مدیره این شرکت بر لزوم همراهی مسئولان استان جهت تسریع در اجرای پروژه تاکید شد. حتی مقرر گردید نقشه زمین و توپوگرافی منطقه را به دفتر مرکزی شرکت ارسال کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان با اشاره به اینکه فاز نخست پروژه مربوط به تولید اتوبوس برقی است، اضافه کرد: برای استقرار هر واحد صنعتی نیازمند کسب مجوز از سوی محیط زیست هستیم از آنجایی که این صنعت جزو صنایع غیرآلاینده محسوب می‌شود، مطمئنا مجوز مربوطه در اسرع وقت از سوی دستگاه مربوطه نیز صادر می‌شود. پیش‌بینی‌می‌کنیم هفته‌ آینده طی عقد قراردادی، فاز نخست پروژه رسما آغاز شود.

از تولید اتوبوس تا کامیون برقی

گفتنی است، مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد: به زودی کلنگ احداث کارخانه با حضور مسئولان استانی و کشوری به زمین زده خواهد شد تا هرچه سریعتر این کارخانه خودروسازی احداث شود. مقرر شده است که این کارخانه در وهله نخست اتوبوس برقی تولید کند.

طاهری خاطرنشان کرد: قطعا با راه‌اندازی این کارخانه اشتغال بسیاری از جوانان زنجانی فراهم خواهد شد و حتی به مرور زمان این کارخانه فعالیت خود را گسترش خواهد داد و اقدام به تولید کامیون برقی نیز خواهد کرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخودروسازی در زنجانشرکت جیلی چینشهرک صنعتی شهید شهریاری
sedayezanjannews.ir/nx4943


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»