کد خبر: 5054
1399/10/14 - 10:1


سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اعلام کرد:

پایان دی؛ وعده جدید کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی

محسن عباسی: اعطای شرایط ویژه به سرمایه‌گذار، منتظر مصوبه سازمان شهرک‌های صنعتی ایران است

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان به منظور پیگیری اعطای شرایط ویژه به سرمایه‌گذار صنعت خودروسازی در رابطه با زمین، در سازمان شهرک‌های صنعتی ایران حضور می‌یابند تا مصوبه مربوطه را کسب کنند. سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان زمان قطعی کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی را اواخر ماه جاری اعلام کرده و می‌گوید: زنجانی‌ها منتظر اتفاقات خوبی باشند.

محسن عباسی، سرپرست شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان در رابطه با علت تاخیر در کلنگ‌زنی پروژه ایجاد صنعت خودروسازی در استان که مقرر شده بود نهایتا تا ابتدای ماه جاری (دی‌ماه) عملیاتی شود، اظهار کرد: «همه چیز تمام شده، با توجه به اهمیت پروژه، شرایط ویژه برای سرمایه‌گذار در نظر گرفته‌ایم از جمله پرداخت 10 درصد هزینه زمین (متری 100 هزار تومان)  به صورت نقدی و مابقی واریز در قالب اقساط 48 ماهه! این موضوع نیازمند موافقت و مصوبه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران است که هفته جاری با حضور در تهران موضوع یاد شده را پیگیری می‌کنیم».

به گفته عباسی، شرایط قانونی در نظر گرفته شده اعطای زمین به واحدها، پرداخت 15 درصد مبلغ به صورت نقدی و واریز مابقی مبالغ در قالب قسط 30 ماهه است که با توجه به اهمیت استقرار این صنعت، مسئولان شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با توجه به اختیارات خود، شرایط ویژه‌ای را در مورد سرمایه‌گذار صنعت خودروسازی که مورد تائید مسئولان نیز هست، در نظر گرفته‌اند.

سرپرست شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان زمان قطعی کلنگ‌زنی کارخانه خودروسازی را پایان ماه جاری اعلام کرد و گفت: اواخر دی‌ماه زنجانی‌ها منتظر اتفاقات خوب باشند.

عباسی با اشاره به صدور مجوز احداث صنعت خودروسازی برای شرکت «پترو تجارت شاهین» افزود: این صنعت در قالب ۳ فاز در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در محل شهرک صنعتی شهید شهریاری زنجان (شهرک صنعتی شماره ۴) مستقر می‌شود.

گفتنی است؛ پس از انجام استعلام‌ها و مراحل اولیه، قراردادهای مربوطه و صلاحیت پیمانکار یا مشاور علاقمند به استقرار صنعت خودروسازی در زنجان توسط کارشناسان وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت به دقت بررسی و نهایتا نیمسال نخست سال جاری مجوز برای احداث این واحد از سوی وزارتخانه متبوع صادر شد.

به گفته مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، سرمایه‌گذار این پروژه شرکت «پترو تجارت شاهین» (ایرانی و غیربومی) سرمایه‌گذار این صنعت است که قرار است تکنولوژی برند jeely کشور چین را وارد کند.

«پترو تجارت شاهین» در ایران تأسیس شده و تمرکز اصلی آن در حوزه صادرات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی ایران در سطح منطقه و بازارهای جهانی است.

مجوز فاز نخست این شرکت جهت استقرار صنعت خودروسازی مربوط به تولید اتوبوس برقی بوده که صادر شده است. این صنعت در قالب 3 فاز که مجوز فاز ۲ مربوط به اتوبوس هیبریدی و فاز ۳ مربوط به تولید اتوبوس بنزینی به تدریج مستقر خواهد شد. فعلا گفته شده فاز یک در سطح ۱۰ تا ۱۵ هکتاری به مرحله اجرایی برسد.

علی کلانتری، معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در گفت‌وگو با صدای زنجان با بیان اینکه با آغاز به کار این صنعت در استان پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در سه فاز ایجاد شود، میزان سرمایه‌گذاری را ۲۹ هزار میلیارد ریال معادل ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانخودروسازی در زنجانشهرک های صمعتی زنجان
sedayezanjannews.ir/nx5054


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»