کد خبر: 5216
1399/11/16 - 10:40


مدیرعامل زنجانی مجمع ملی خبرگان کشاورزی:

دولت کوچک نشود، کشاورزی آینده روشنی ندارد

علی خانمحمدی: چاقی بیش از حد دستگاه دولتی و بدنه حجیم آن؛ یکی از مشکلات اساسی کشور

پایگاه خبری صدای زنجان

پایگاه خبری صدای زنجان- مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی معتقد است که دولت باید از بزرگ‌تر کردن دستگاه خود به ‌شدت پرهیز کرده و با چابک‌سازی آن که با واگذاری بخشی از امور (قابل واگذاری) به تشکل‌های بخش کشاورزی  شرایط را برای جهش‌های بزرگ در این حوزه فراهم کنند.

علی خانمحمدی، مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی در گفت‌وگو با صدای زنجان با اشاره به انتظار نهاده‌های موردنیاز بخش کشاورزی برای اختصاص ارز دولتی اظهار کرد: در حال حاضر ذرت، سویا، کود شیمیایی فسفاته و پتاسه در گمرک موجود است که منتظر دستور مسئولان برای ترخیص کالا هستند. البته دولت با جدیت موضوع را پیگیری می‌کند تا این کالاها در اسرع وقت به کانال تولید هدایت شود.

خانمحمدی اضافه کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان می‌توانند خریدهای مربوط به نهاده دام و طیور را از طریق سامانه بازارگاه انجام داده و پس از دستور ترخیص کالا، مستقیما از بندر به استان مقصد حمل گردد. البته این مهم به مرور در حال اجرا است و مشکلی وجود ندارد.

مدیرعامل مجمع ملی خبرگان کشاورزی با تاکید بر ضرورت چابک سازی دولت در راستای اجرای اصل 44 قانون اساسی گفت: دولت باید از بزرگتر کردن دستگاه خود به ‌شدت پرهیز کرده و با چابک‌سازی آن که با واگذاری بخشی از امور ( قابل واگذاری) به تشکل‌های بخش کشاورزی  شرایط را برای جهش‌های بزرگ در این حوزه فراهم کنند.

خانمحمدی با بیان اینکه دولت در زمینه چابک سازی و کوچک سازی دستگاه های اجرایی موفق نبوده است، افزود: اجرای اصل 44 قانون اساسی یکی از راهکارهایی است که می تواند به پویا شدن دولت کمک کند.

مدیرعامل زنجانی مجمع ملی خبرگان کشاورزی یکی از مشکلات اساسی کشور، چاقی بیش از حد دستگاه دولت و بدنه حجیم آن است، تصریح کرد: واگذاری دستگاه های دولتی به بخش خصوصی با کارایی بیشتر و رشد کیفیت خدمت رسانی به مردم نیز همراه خواهد بود اما متاسفانه دولت هر روز خودش را بزرگ می‌کند، تا زمانی که چنین تفکرانی در بدنه دولت وجود دارد نه مشکل مصرف‌کننده حل می‌شود و نه تولیدکننده، اگر دولت کوچک نشود بنده هیچ آینده روشنی برای بخش کشاورزی نمی‌بینم.

خانمحمدی با اشاره به خسارت جبران‌ناپذیر بخش‌های مختلف اقتصادی ایران و جهان ناشی از شیوع کروناویروس تصریح کرد: بخش کشاورزی در این وضعیت توانست با کشاورزان تلاشگر که در عرصه تامین امنیت غذایی کشور فعالیت می‌کنند در شرایط کرونایی موفق ظاهر شود. به نظرم اگر دولت به کوچک‌سازی توجه کرده و بخشی از فعالیت‌های کشاورزی را به تشکل‌ها از جمله شرکت‌های خدمات حمایتی کشاورزی واگذار کرده بود قطعا می‌توانستیم از این شرایط به عنوان فرصت بهره‌مند شویم.

 

لیلا محمدی

انتهای پیام/


اقدام کننده: دبیر تحریریه

صدای زنجانعلی خانمحمدیمجمع ملی خبرگان کشاورزیآینده کشاورزی
sedayezanjannews.ir/nx5216


درباره ما تماس با ما آرشیو اخبار آرشیو روزنامه گزارش تصویری تبلیغات در سایت

«من برنامه نویس هستم» «بهار 1398»